דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אישום על אלימות במשפחה 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 863   [ נצפה 3627 פעמים ]

דרור ישב בתחנת המשטרה והביט בהמולה. לפני כחצי שעה עצרו אותו השוטרים בפאתי ביתו, לאחר שהשכנים שמעו צעקות רמות וקולות של חפצים נשברים. השכנים שמעו את אשתו זועקת ובוכה ועשו את הדבר המוסרי, זה שכל אזרח צריך לעשות, הרימו טלפון למשטרה.

 

אין ספק שלאדם מבחוץ זה נראה לא טוב. ריב אגרסיבי כזה, וודאי מעורבת כאן אלימות במשפחה. גבר מכה, אלים, שגורם לאשתו לפחד ולבכות. מי באמת יודע מה קרה בין כותלי הבית ולא פחות חשוב, האם למישהו זה בכלל אכפת או שאישום על אלימות במשפחה מאיים על ראשו -

 

אישום על אלימות במשפחה זהו אישום חמור. חמור מאוד. בתקופה בה אלימות הפכה לפתרון בו אנו משתמשים בקלות יתר, אלימות במשפחה נתפסת כקו אדום. גבול שאין לחצות אותו. אדם שמכה ומפגין התנהגות אלימה כלפי בת זוגו, ילדיו או מישהו ממשפחתו, צריך לשלם את המחיר.

 

עם הדעה הרווחת הזו צריכים להתמודד חשודים העומדים בפני אישום על אלימות במשפחה. זו הסיבה שאתם חייבים ליצור קשר עם עו"ד המתמחה בעבירות אלימות, כבר מהשלב הראשון.

 

הגעתם לחקירה פלילית שיכולה להוביל לאישום על אלימות במשפחה - ככה אתם צריכים לנהוג!!!!!!

 

  • אל תנסו להצטדק, להסביר ולתרץ- כאשר אתם נחקרים על אלימות במשפחה, עדיף שתמסרו כמה שפחות תיאורים, תיצמדו לעובדות ותענו רק על מה שנשאלתם. משפטים כמו "אתם לא יודעים איזו כלבה אשתי, "היא מיררה לי את החיים" , "גם היא הייתה אלימה כלפי" לא יקדמו אתכם לשוב מקום.

  • אל תתנהלו כאילו זה לא נוגע לכם- לעיתים חשודים באלימות במשפחה מתנהגים כאילו מדובר בעוד סכסוך שגרתי ולא במקרה שעבר כבר לפסים פליליים. הם חושבים לעצמם, זה ריב משפחתי, זה בתוך הבית ולא עניינו של אף אחד. טעות. עכשיו זה כבר עניין של המשטרה ואם זה יתקדם לאישום על אלימות במשפחה, זה יעשה לכם נזק בלתי הפיך.

  • אל תנסו לגייס את הילדים לצדכם- כשמדובר על אלימות כלפי בן או בת הזוג. ישנם חשודים באלימות במשפחה שמנסים להשפיע על דעת השוטרים על ידי גיוס הילדים המשותפים. הם מנסים ליצור אמפתיה בכיוונים כמו "בילדים מעולם לא נגעתי, תשאלו את הילדים אם אימא שלהם לא התחילה, הילדים יגידו לכם את האמת"  כשזה לא אמין או תורם לקייס, מדובר באקט שרק יכול להזיק לכם.
  • אל תפלו למלכודת הנחמדות. חוקר יכול לשבת איתך וליצור אחוות גברים, הנשים האלה אה.. עולות לנו על העצבים. זו טאקטיקה ידועה כשחוקרים אישום על אלימות במשפחה. לרגע אל תחשבו שמצאתם חבר או אוזן קשבת בצד השני.

 

  • אל תיפלו בסיפור- חוקרת יכולה לומר לך, אשתך שוכבת עכשיו בבית חולים, עם פנים נפוחות. למה אני צריכה בכלל שתדבר ותגיד לי שעשית את זה ואתה זוכר שבכלל לא נגעת לאשתך בפנים, שלקחו אותך לתחנת המשטרה, הפנים שלה היו בסדר גמור, אל תפקפק במה שאתה יודע או זוכר, מדובר בטאקטיקת חקירה

 

  • איפה שצריך שמרו על זכות השתיקה. אם אתם לא בטוחים, לא זוכרים או חושבים שהמידע שתמסרו לא יעבוד לטובתכם, פשוט בחרו שלא להגיב

 

  • אל תביעו חרטה מוגזמת. בשלב זה בחקירה, לפני שהוגש כתב אישום על אלימות במשפחה, הבעת חרטה היא הודאה באשמה. אין ספק שלחרטה מקום בהליך הפלילי, אך צריך לדעת מתי, איך ובאיזה מינון.

 

והכי חשוב, אל תסמכו על עצמכם שתדעו מה נכון, מה הזכויות שלכם ואיך הכי נכון להתנהל, פנו לעורך דין פלילי וקבלו ייעוץ שימנע אישום על אלימות במשפחה


המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב