דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית החכם -ניהול אינטואיטיבי וחווית מגורים אחרת 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 3985 פעמים ]

 


בית חכם היה והינו מושג ערטילאי לרוב האנשים.רוב הלקוחות  מעוניינים בבית חכם לצורך נוחות ושליטה ומכירים את המערכות מלקוחות אחרים אצלם ראו את המערכות הללו.חלקם הקטן של הלקוחות לא חווה בית חכם אך שמע על כך.

מצד שני-כל מי שראה עד היום מערכות בית חכם התלהב מאוד עד שהגיע לנקודות הבאות:

  1. המחיר היה גבוה ביחס לציפיות
  2. מעורבים בתהליך ההתקנה מספר גופים כגון חשמלאי/יצרן לוחות/מתכנן חשמל ועוד המבלבלים את הלקוח הממוצע ויש לציין-שלא באשמתם. רוב בעלי המקצוע משתמשים בז'רגון מקצועי ובמונחים מעולם העבודה היומיומי שלהם וקשה להם להבין שהלקוח הממוצע לא בדיוק חי בעולמות שלהם.
  3. השליטה הופכת להיות מורכבת ככל שהבית גדול יותר מאחר ומדובר על מגוון אפשרויות שמסחררות ומבלבלות את ראשו של האדם הפשוט אשר עבורו שליטה על DVD  רגיל הינה משימה מסובכת.

חברות בניה גדולות בתחום הבינו את הפוטנציאל השיווקי הקיים במערכות הבית החכם וחלקם הגדול אף רוכש מאות דירות חכמות ללקוחותיהם. בין החברות שהבינו את האפשרות השיווקית לספק מערכות בית חכם ניתן למנות את חברת שיכון ובינוי, חברת תדהר, ב. יאיר וחברת יובל אלון. כל חברה כזו בונה אלפי יחידות דיור בשנה ורואה לנכון לספק ללקוחותיה חווית מגורים אחרת.

 חברות אילו בדרך כלל לא רוצות לבנות ארונות חשמל גדולים או תשתיות ייעודיות, לא מעוניינות לשלב בדירה לוח חשמל עצום ועוד. יתרה מזאת, רוב חברות הבניה מעוניינות לספק חווית מגורים אחרת ללקוחותיהם ולכן יש חשיבות לפתרונות שניתן להתקין אותם בזריזות, בצורה פשוטה ובעלות סבירה לדירה עם אפשרות לשדרוג בעתיד ע"י הלקוח שירכוש את הדירה. 

לכן, רוב החברות הללו מתקינות מערכת חשמל חכם המאפשר שליטה על חלק מהנקודות המרכזיות בבית באמצעות מפסקים, שליטה טלפונית, ויח' שליטה מקומית. 

ההפתעה הגדולה היא בעולם הסמארטפונים שהגיעו לשוק לפני מספר שנים ועכשיו למעשה מייצרים אפליקציות חדשות לניהול הבית החכם.

למעשה, כל סמארטפון הופך בעידן החדש לשלט מלא של המערכות עם אפשרות שליטה מרחוק או מהבית על התאורה/תריסים/מיזוג בצורה פשוטה וידידותית. הוא מאפשר שימוש בארונות חשמל קטנים ורגילים ומאפשר שליטה ב iPhone/Ipad/Android בצורה קלה וידידותית כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות

היתרון הגדול הוא במימשק המשתמש ובאפשרות לשדרוג בעתיד.

מערכת חשמל חכם המבוססת על מערכות KNX של שניידר אלקטריק מאפשרת לקבלן לשלב מערכת חשמל חכם בארון החשמל הדירתי ולספק את החלום במחיר סביר לכל נפש. עד היום, לא היה ניתן לאפשר תוספת ציוד למערכת בצורה פשוטה ומהירה. מעתה, באמצעות מערכת ניהול חכמה ואינטואיטיבית בשם קופלר שיצאה לשוק, ניתן להוסיף יחידות קצה למערכת של KNX המבוססות על החשמל באמצעות פרוטוקול של PLCBUS 

 נשתמש בדוגמא פשוטה- המערכת המותקנת בבית ע"י חברת הבניה הינה מערכת KNX  כגון המערכת של שניידר אלקטריק והלקוח מוסיף יחידת ניהול קופלר המאפשרת ניהול אינטואיטיבי מהסמארטפון של  בית חכם. החל מנקודת הזמן הזו- כל פעם שנידרש להוסיף שליטה על ציוד נוסף כגון תריסים בקומה נוספת, תאורה וכו'-נוכל להוסיף יחידות ה PLCBUS המבוססות על מודם חשמלי שמעביר פיקוד מהקופלר ומשדר לו סטטוס.

 ניתן כמובן להשתמש במערכת בצורה קלה יותר באמצעות שליטה בתמונה עצמה כאשר כל נגיעה בתמונה מובילה לשינוי מצב.

יתרונה הגדול של מערכת זו הינו בכך שרוב הלקוחות מעדיפים בתהליך הרכישה של בית חכם לקחת ציוד שמתאים לצרכים, אולם במהלך השנים משתנים התקציבים הנדרשים, משתנים הצרכים ומשתנה הבית. חשוב לשמור על מערכת גמישה המאפשרת גידול קבוע לאורך השנים ללא צורך בשינוי קירות הבית או בלוחות החשמל והשילוב להלן מאפשר לנו להינות מכל העולמות- גם מערכת סטנדרטית של KNX המאפשרת שילוב בארון החשמל הביתי, גם ציוד אמין ומצויין, גם מימשק ניהול פשוט וןאינטואיטיבי וגם מחיר המתאים לתקציב הנוכחי. 

יחידת הניהול המאפשרת מימשק מאוחד ואינטואיטיבי מבוססת על שימוש בתמונות הבית כדי לשלוט על האפשרויות השונות. הגדילה לעשות חברת בית חכם שבנתה בתים חכמים שונים המבוססים על ניהול באמצעות מערכת זו

 בכך שהשימוש הפך ממערכת מורכבת ומסובכת הדורשת שלט ייעודי ליחידה פשוטה המשתמשת בכל סמארטפון בסביבה, הפכנו את השימוש בבית חכם לנגיש לכל לקוח ולכל מטרה. בכך שהפכנו את חלום הבית החכם לנגיש לכולם, ייצרנו חווית מגורים אחרת. ניתן להגיע ולחוות את הכתוב במתחם החווייתי בהרצליה פיתוח.

 

 

חברת I FEEL מערכות בית חכם מייצגת את החברות המובילות בתחום מערכות בקרת המבנה והבית החכם בארץ. לחברה מעל 1600 לקוחות ברחבי הארץ ובאירופה והיא מובילה את תחום הבית החכם. לחברה צוותי התקנות פנימיים והיא מספקת התקנה ושירות למערכות KNX ו PLCBUS חשמל חכם, אינטרקום,טלפוניה,רשתות מחשב, אזעקה ומערכות אודיו. I FEEL הינה החברה היחידה בארץ המאפשרת לך לשלוט על התאורה, מערכות החשמל,המיזוג,מערכות הקולנוע הביתי והאינטרקום על בסיס תשתית קווי פיקוד ייעודית או על בסיס רשת החשמל הקיימת בביתך www.i-feel.co.il. לאחרונה פתחה I FEEL מתחם חווייתי למערכות בית חכם בהרצליה פיתוח המאפשר לחוש ולגעת במערכות בצורה חופשית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב