דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה היא רוחניות ומה היא מיסטיקה 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 1540   [ נצפה 3417 פעמים ]

מיסטיקה ורוחניות – מה הם

המטרה היא להגיע באמצעות מיסטיקה לקבלת מודעות, הגשמה, פנימיות מסולקת נגיעות ודעות קדומות שליליות, פנימיות שמקורה הוא קבלה ונתינה נקיה הבאה דרך מיסטיקה אמיתית.

זמנים אלו הינם דור יחודי הנקרא בפי הקבלה עיקבתא דמשיחא, ככתוב בספר הזוהר הקדוש - עקביו של משיח. מיסטיקה מביאה הרבה אנשים להתחיל לברר בירורים פנימיים, לצאת במסע שמטרתו גילוי מיסטיקה ומובנים רוחניים אמיתיים ולהסתכל אל פנימיות הנפש הרוחנית הנמצאים בתוכם. הסיבה היא כי המציאות החומרית והגשמית הופכת עם הזמן לשקופה יותר ומראה את המניעים האמתיים שלה, אנחנו מבקשים וחפצים לקבל תשובות, לערוך בנו שינוי ולזרום עם המובן לנו, מיסטיקה, מערכת הממלאת ומשלימה את הנפש ונופחת נשמת חיים בפנימיותנו.

אצל כולנו נראים אותותיו של "דור החומר" חיים הכלים מאילהם שתכליתם לא תממש את עצמה ללא רוחניות ומיסטיקה.

המסע אל עבר רוחניות ומיסטיקה טהורה 

מיסטיקה רוחנית שלמה, קבלה נקיה שתוכנה מלא ומובן טהור ונקי ישירות מהמעין הנובע ממנו מיסטיקה מגיעה, מדגישה את השאלות מה הם רוחניות? מיסטיקה? מה התכולה של זה?

המונחים "רוחני" "רוחניות" "מיסטיקה" מופשטים ולא מוגדרים מספיק, בהרבה מקרים לא ניתן לקלוט  את המובן המלא שלהם, לעיתים קיימת אצלנו נטיה להאמין כי רוחניות היא קונספט דתי בלבד, אך בתקופת העידן החדש  משמעותה של רוחניות היא  מושג מופשט הנובע מתחומה של מיסטיקה, וכיום מיסטיקנים הפועלים באמצעות תקשור, נומרולוגיה, קבלה, פסיכותרפיה הוליסטית ותחומי עיסוק שונים המשלבים אלמנטיים תרבותיים שונים וביניהם קבלה מעשית, קבלה יהודית ועוד, גם הם נחשבים כחלק מענפיה של מיסטיקה, ובזמננו קל למצוא מיסטיקנים שונים ומרובים.

מה בעצם ההבדל בין מיסטיקן ובין מתקשר

לעיתים יש אי הבנה מה ההבדל בין מיסטיקנים לבין מתקשרים האם באמת מי שנקראים מיסטיקנים הם באמת מיסטיקנים או כמי שנראה באתרי אינטרנט שאפילו קוראים לעצמם המיסטיקנים הכי טובים, האם פרסום של מסיטיקנים הכי טובים באמת נכון, מצד מיסטיקנים ומצד הכי טובים? האם מותר לאסוף בבת אחת את העוסקים ברוחניות, מיסטיקה אמיתית ולאוגדם באגודה משולבת עם "מתקשרים רוחניים" כמו שהם מכנים את עצמם. מתקשר או מתקשרת אמורים להיות איש או אשת רוחניות ומיסטיקנים. האם הם המציאו שיטה רוחנית משלהם? האם האנשים המכתירים את עצמם בתואר המיסטיקנים הכי טובים או מיסטיקנים, האם הם מסוגלים להמציא בריאה משלהם הקושרת אותם למובאות מתוך אמונה הנשענת על היהדות למשל, או כל דרך מוכרת אחרת, ולהאמין באלוהים כשהמקור להשקפתם הוא עצמי בלבד?

שאלות כאלו ואחרות עולות בזמן האחרון בגלל הכמויות הרבות של אנשים המתקראים מתקשרים רוחניים, מיסטיקנים רוחניים, המיסטיקנים הכי טובים וכו' האם באמת אפשר לכנות כל מתקשר - מיסטיקן, איש רוח? יש אפשרות אמיתית להציג אותם כך מבחינת המובן המלא של המילה? לדוגמא הומאופתיה היא תורה שעקרה מים (כי לא הוכחה מדעית עד היום), הילינג וטיפולים אלטרנטיביים לסוגם הרבה פעמים הם בזבוז זמן, שחזור גלגולים קודמים ועוד.

האם זה אומר שאדם אשר עיסוקו בתקשור הוא בהכרח מיסיטיקן בעל מאמרים וסוגיות רוחניות הנוגעות לעולם המיסטיקה? האם מתקשר המעלה באוב רוחות של מתים ראוי לכינוי רוחני? האם מותר לו ליצור עולם משלו באמצעות אמונה ומחשבות חיוביות? האם כל מי שיש לו כוחות הילינג הנובעים על ידי תקשור, האם זה אומר שהוא נקרא מיסטיקן או שאולי הוא עושה שימוש במושג מושאל כדי ליצור אשליה, אותה אשליה שאנשים הנקראים רוחניים יוצרים לעצמם? ובאופן כללי - מי הוא זה, ואי זה הוא שקבע את ההגדרה של רוחניות, אדם רוחני, אמונה רוחנית? שאלות נרחבות, וככל הנראה חסרות תשובות ברורות ומוגדרות (כי בדומה לכל מושג מופשט "רוחני", לא ניתן למצוא תשובה מבוססת באופן מדעי).

אנחנו מציגים את עצמנו בתור מתפתחים, מודעים, מעצימים, מחוברים. יחד עם זאת, האם יכול להיות שבעבור חלק מסוים מאיתנו לפחות, מיסטיקה, רוחניות הן רק כותרת מודגשת ל-"אינני מבין את דרכיו של העולם הגשמי, לכל הפחות אגדיר את חובר ההבנה הזה במונח כלשהו"? מקום לתהיה שככל הנראה תביא למסקנות רבות.

הביטו בעצמכם בצורה אובייקטיבית ותשאלו את עצמכם – יציר כפיו של הבורא הזה, הוא יצור רוחני? ובאמת התשובה איננה חשובה, העיקר שתביטו בעצמכם ללא מחיצות של שקר.

מה היא בעצם מיסטיקה

 מקורה של המילה מיסטיקה הוא בשפה היוונית ( μυστικ?ς- מיסטיקוס הסתרה או סגירה). מיסטיקה עוסקים במציאות המוסתרת מהחושים הפיזיים והגשמיים.

היקפה של מיסטיקה הוא גדול מאד. מיסטיקה מחולקת לעניפם רבים של התבוננות בעבר, בהווה ובעתיד על ידי תקשור, נומרולוגיה, קלפי טארוט, אסטרולוגיה, קמעות ועוד. אפשר לומר כי מיסטיקה, בכל ענפיה השונים, נותנת דרור לקולנו הפנימי, מבטאת בגלוי אינטואיציה עמוקה, חבויה ופנימית, באמצעות טכניקות רבות ומגוונות.

מיסטיקה הרבה פעמים עוזרת בסיטואציות של חוסר ודאות, תסכול, חיפוש אחר פתרונות, בלבול ונזק נפשי שנגרם לנו, תוך חרדה מהבלתי ידוע ובכל מה שאיננו תלוי בנו ולא אפשר לשליטה על ידנו. מיסטיקה בעצם היא מדע מסחר הגדרה ורוחני המציע לנו פתרונות למצבים שונים באמצעות הליכה בדרכים שונות ועוזר לנו בבעיות ובהחלטות שונות בחיינו.

באפשרות יעוץ מיסטי אמיתי לחבר באמצעות מיסטיקה אותנו עם מה שנעלם מבינתנו ומהתמונה שאנו יוצרים על עולמנו וכולל פתרונות לבעיות המציקות לנו. יעוץ מיסטי, כולל בתוכו כמה ענפים מרכזיים - שילוב של קבלה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, תקשור, ועוד, ובעצם כל ענף וענף משקף היבט שונה של מהלך החיים, עבר, הווה או עתיד קרובים ורחוקים. מיסטיקה היא חיבור המעביר לנו ידע ממקורות עליונים המועברים על ידי המתקשר למתוקשר.

מיסטיקה הינה אנרגיה הנשלחת אלינו ומאפשרת לנו לקבל מידע באמצעות אנרגיה זו. 
יעוץ מיסטי מאפשר לנו להגיע למודעות גבוה ומלאה יותר ולעשות היכרות עם הנשמה הפנימית שבתוכנו תוך התחברות אל מי שאנחנו באמת, לחיוב ולשלילה או, אם נציג זאת באופן אחרף לקבל את המודעות האמיתית לתפקידנו בעולם והיכולת לקבל זאת באופן המועיל ביותר לנו ולסביבתנו הקרובה והרחוקה.

תקשור, קבלה, אינטואיציה, טלפתיה מאפשרים למיסטיקן המחובר לאנרגיות ולכוחות הרוחניים להביע את עצמו ע"י עזרה בשיפור אורח החיים שלו ושל הפונים אליו, ע"י מתן תשובות ופתרונות לבעיות המציקות לנו ולשלום הפנימי והחיצוני שלנו.
קיימים מספר ענפים הכלולים במסגרת שירותי מיסטיקה והם זכו להתרבות ולהתחלק לענפי משנה בעידן החדש (ניו אייג'), גילוי וחיזוי באמצעות קבלה יהודית, כלים לפירוט והכרה של אופי ואישיות, טארוט, מודעות עצמית, קמעות, בסגולות, יוגה, מדיטציה, אסטרולוגיה, תקשור וכו'.

הייעוץ המיסטי כמו גם צפיית העתיד באמצעות קבלה ותקשור נעשים באמצעות מידע הנדרש למיסטיקן: נומרולוגיה (הנותנת למספרים מובן רוחני), יום הלידה, השם, שם האם, תקשור, ופתיחה בקבלה באמצעות דרכי קבלה מסורתיים המאפשרים תשובות לבעיות רבות העולות במהלך החיים של כל אדם

העולם הנראה והלא נראה כולל בתוכו מלבד היצורים הגופניים גם ישויות חסרות גוף למשל מלאכים, וכן מהויות רוחניות הנעות בו, חלקן נשמות או ישויות מקבילות לנו השרויות בזמן, במקום ובמימדים שונים במערכת חיים אחרת, אך הנוכחות שלהן קשורה באופן הדוק לקיום שלנו כאן. בהרבה מקרים אין באפשרותנו, למעשה אין לנו את האנרגיות והכוחות, להתוודע להן מכיוון שבמישור הגשמי והנראה הן כביכול נידחות וחסרות חיבור אלינו, מיסטיקן או מתקשר הוא למעשה החיבור והזיקה שבאמצעותם אפשר להתקשר אליהם משום ששליחותו של המיסטיקן היא למסור מיד אל יד את התשדורות מהם אלינו במימד מופשט והחבוי.


הקושיות הנרחבות המעסיקות אותנו, והחקירה בעקבות ביאור למצוקות שמפריעות לנו, וכן הצורך להשיג התמצאות במה שיגיע לנו יותר מאוחר בזמן הקרוב והרחוק, יוצא לפועל על ידי תקשור עם אותן מהויות נעלמות. יעוץ מיסטי שמהותו תקשור הוא מעבר להתחברות עם ישויות ומהויות נבדלות שבחיים הרגילים והפשוטים יש לנו רק יחס עקיף איתן. יעוץ מיסטי בנתיב התקשור מעניק לנו את האפשרות לקבל ויזה לאותם עולמות ולהתמזג עם אותן ישויות השייכות לנו, לחקור עימן את הפרשיות הקשורות לעתיד ולעבר וכמובן להווה הנוגע אלינו כאן ועכשיו ברגע זה. בהתבוננות מקיפה תקשור ממומש באמצעות אדם בקי בעל יכולות אשר יש לו כשרון מולד להרגיש בהארה פנימית עמוקה את הנשמות או הישויות המקבילות, הערוכות להסתכל בצורה על זמנית על גלגוליו הקודמים של אותו אדם (קרמה) לתקשר ולהשיג על ידי התבוננות זו שדרים, תוכניות פעולה ופתרונות.

מטפל מיסטי מיומן מסוגל לתת תוצאה של ניסיון רוחני יחודי. לשלוח את הקליינט למציאויות מגוונות ויחודיות ולתקשר עם ישויות בשאיפה לנתק את חוסר העצמאות הנפשי ולחץ הקיום המתמשך ולהעניק לנו תובנות לבעיות אותן תפישתנו מוגבלת מלאצור בקרבה והכל בשלווה, רוגע, ויישוב הדעת ללא חרדות והטלת אימה, שיחלצו אותנו מהמורכבות, מהלחץ ומההפרעות שמסתפחות אלינו במהלך החיים ביחד עם הקלה וחיזוק המודעות העצמית. ייעוץ והכוונה המשתלבים בחיים מביאים לחידוד הסתכלות המתוקשר על תובנות המהלכים בהם הוא נוקט ולמימוש יכולותיו באופן מושלם דרך הסתכלות בהירה ונכונה במסלול המכוון אל השמחה הפנימית והאהבה הגלויה והנסתרת.

מיסטיקה היא מונח כללי המתאר את תורת הנסתר. מיסטיקה היא בשום פנים ואופן לא דת, מיסטיקה גם איננה מדע, מיסטיקה כמובן שאיננה אמונה – מיסטיקה היא פשוט ניסיון להבנתו של היקום ושל מקומו של האדם בעולם מהאספקט הרוחני באמצעות שיטות שאינן הדוקות עם עולמנו, כפי שאנחנו רגילים לחזות בו באמצעות אישיותנו ודרך נקודת המבט שלנו. מיסטיקה הינה מראה נפשית שנותנת מענה לצורך להבין את עצמנו ולהקפיץ אותנו בתודעה הרוחנית להשקיף, להביט ולהסתכל אל תוכנו, גם אל תוך העולם הפרטי והפנימי וגם אל העולם הסובב אותנו.

עולם המיסטיקה מלא וגדוש, וכולל בתוכו פולקלור ולאומים רבים, תאוריות, דרכים מעשיות, שיטות אמונה וכלים נפרדים זה מזה, כאשר בסופו של דבר מגיעים לפרושים ולהסברים של העולם והמתרחש בו ולגלות נתיבים שיאזנו חיים בעלי תוכן ומשמעות ללא תסכולים וחרדות עם המצב היומיומי המעיק והמסובך במובנים האישיים והציבוריים.

המיסטיקה ידועה לנו עוד מזמן התנ"ך; "הנביאים" שידעו לחזות עתידות ולהזהיר את בני האדם ממעשיהם הרעים. מיסטיקה היא חלק מהתרבות היהודית, אבל לא רק ממנה – מיסטיקה היתה חלק גם מהתרבויות שליוו אותה במזרח העתיק, בתרבות ההודית והסינית ובאסלאם ומאפשרת להם להבין את מהות העולם והאופן להשיג חיים טובים חסרי חששות ופחדים עתירי התבוננויות הנעשות באופן יסודי ושלמות רוחנית. מיסטיקה הייתה ביסודן של כל התרבויות הקדומות: יוון, רומי, שבטים אפריקאיים ובאמריקה הדרומית אצל האינדיאנים; שמאנים ורופאי אליל הביאו חולים להחלמה והצליחו לחזות את גורלם של אלו שהשתמשו בשרותיהם.

 

הכותב הינו רב ויזם עסקי בעל השכלה אקדמית בתחום המדעים המדויקים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב