דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול קשרי לקוחות- קריירה מרתקת 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2932 פעמים ]

ניהול קשרי לקוחות או עבודה בקשרי לקוחות יכולה להיות אפשרות קריירה מעניינת ומרתקת לכל מי שרוצה לעבוד  עם קהל ומתעניין בשיווק, יחסי ציבור, פרסום ובעולם העסקים. קשרי לקוחות במסגרת של שירות לקוחות או שימור לקוחות היא עבודה מאתגרת מאד מאחר והעובד נאלץ לעבוד מול קהל מגוון ולהתמודד עם בעיות שונות כמיטב יכולתו. עבודה בניהול קשרי לקוחות או בקשרי לקוחות במגזר הממשלתי והפרטי כאחד אינה קלה ודורשת לעיתים קרובות אורך רוח, סבלנות ויכולות תקשורת טובות.

עבודה בתחום ניהול קשרי לקוחות עוסקת למעשה בסיפוק מצוינות עילאית ללקוחות. העבודה בתחום קשרי לקוחות משתנה ממקום עבודה אחד לשני ותלויה במוצר המסופק ובכללי הארגון. נציג קשרי לקוחות העובד במרכז שירות הקשור לשירותים בנקאיים צריך להפגין ידע בכל הקשור לשירותים שמספק הבנק, שעות הפתיחה, מדיניות חסכונות ועוד. עבודה בתחום קשרי לקוחות יכולה לכלול בחובה גם טיפול פרטני בלקוח ובבקשותיו ובחשבון האישי שלו. עובד בתחום קשרי לקוחות המועסק בחברת נדל"ן למשל צריך לשמור על קשר עם הלקוחות גם לאחר סגירת העסקה ולוודא שהלקוחות שבעי רצון מהקנייה שלהם. עבודה זו כוללת בחובה גם עבודת אדמיניסטרציה רבה ולא רק מענה לשיחות טלפון. עבודה בתחום קשרי לקוחות יכולה גם לכלול פגישות רבות פנים אל פנים, לכן איננה רק עבודה משרדית. 

הלקוחות במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי כאחד מצפים מאדם העובד בניהול קשרי לקוחות לעזור להם בצורה יעילה ומהירה עד כמה שניתן. אפילו אם הארגון בו אתה עובד מיומן בניהול קשרי לקוחות והוא בעל מדיניות מפורטת ומדויקת בכל הקשור למגע עם הלקוחות, הלקוחות תמיד יצפו שהעסק ישרת אותם בצורה הטובה ביותר וירגישו פגועים וממורמרים אם בקשותיהם לא יתמלאו, מאיזו שהיא סיבה, במהירות ובקלות, גם כאשר בקשותיהם אלו לא יהיו מוצדקות או יהיו מנוגדות למדיניות הארגון או לתנאי הרכישה של המוצר.

יש לזכור לכן, כי עד כמה שממבט בתוך הארגון נראה שניהול קשרי לקוחות של הארגון לא יכול להיות טוב יותר והוא חסר פגמים, לעיתים יש להסתכל על ניהול קשרי לקוחות מנקודת המבט של הלקוח ולנסות להבין אותו. כדאי לזכור שתמיד ניתן להשתפר ורצוי מדי פעם לערוך סקרים בקרב הלקוחות על מנת לדעת כיצד לשפר ניהול קשרי לקוחות. ביקורת על הארגון שבו אתם עובדים יכולה אולי לפגוע, אבל תמיד כדאי לבדוק אם יש בה מן האמת והאם היא מצריכה שיפור במדיניות הארגון הקשורה לניהול קשרי לקוחות. אם למשל לקוחות מתלוננים בפניכם שזמן הטיפול בתלונה שלהם ארוך מדי, הרי שזהו סימן שעליכם לייעל את המענה או להעסיק יותר עובדים. אם הארגון גדול מערכת הטיפול בקשרי לקוחות מסועפת יותר, אך מצד שני לארגון גדול יותר יהיה גם חשוב להעסיק עובדים טובים יותר ומוכשרים יותר.  כל לקוח מצפה שיתייחסו אליו כלקוח היחיד של החברה. בעיני רוחו הוא אכן הלקוח היחיד של החברה ומגיע לו השירות הטוב ביותר והוא איננו מוכן להתייחס לאילוצים שונים או להסברים של נציג קשרי לקוחות.

אם אתם רוצים שהארגון שלכם ישמור על שם טוב, עליכם להעסיק את הטובים ביותר ולעבוד עם הטובים ביותר. אם יש עובד שלא מתייחס בכבוד ללקוחות ואינו פועל לטובתם,  לא רצוי שהוא יישאר לאורך זמן בארגון ויפגע בו ובמדיניות ניהול קשרי לקוחות. אם אתם כמנהלי קשרי לקוחות מתקשים להעסיק את הטובים ביותר ולשמור עליהם בארגון כדאי לכם להתקין בארגונכם מערכת של ניהול קשרי לקוחות ממוחשבת. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב