דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגים של יפוי כח 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 6288 פעמים ]

יפוי כח הוא כלי המוענק לאדם אשר מוסמך לבצע פעולות או החלטות בשמו של אדם אחר או ארגון. יפוי כח נוטריוני נערך בפני עורך דין נוטריון, ותפקידו לזהות את מייפה הכוח ולאשר כי חתימתו אותנטית. ישנם מקרים המחייבים יפוי כח נוטריוני, בעוד שבמקרים אחרים ניתן להסתפק ביפוי כח רגיל.

יפוי כח נוטריוני מול יפוי כח רגיל

לפני שנרד לשורשו של המושג, חשוב שנבין מהו יפוי כח רגיל. כולנו נתקלים ביפוי כוח בחיי היום יום שלנו, בין אם מדובר בלקיחת משכנתא מהבנק או בהענקת יפוי כוח לנציגות ועד הבית. יפוי כח הוא כלי בעל תפקיד משפטי משמעותי, ולכן חשוב להשתמש בו בצורה חכמה.

בשני המקרים, יש לערוך יפוי כח רק בהסכמת שני הצדדים, המודעים להשלכות הנובעות מהענקת היפוי. יפוי כח של הבנק בעת לקיחת המשכנתא, היא למשל דוגמא של יפוי כח של תאגיד, אך ניתן לבצע גם יפוי כח של חברות או של אנשים פרטיים, בהתאם למקרה ולצורך. יפוי כוח נוטריוני אינו מוגבל לעסקה או לגורמים ספציפיים בלבד.

מהו יפוי כח נוטריוני?

עד כה הבנו מהו יפוי כח רגיל, וכעת נותרה השאלה מהו ההבדל בינו לבין אחיו הנוטריוני. עריכת יפוי כח בנוכחותו של נוטריון, מעניקה לו תוקף משפטי חשוב ולכן במקרים מסוימים, כמו בעת לקיחת המשכנתא מהבנק, אין אפשרות לבצע יפוי כח ללא נוטריון. פעולה זו נועדה למנוע מגורמים שאינם קשורים בעסקה לטעון לבעלות על הנכס, רמאויות וזיופים.

על מנת לוודא את תקינות התהליך, חשוב לבחור בעורך דין אשר קיבל הסמכה נוטריונית בלבד. חשוב לשים לב כי יפוי כח נוטריוני אינו הכרחי במקרים של מכירה או רכישה של מוצרים, אז ניתן להסתפק ביפוי כח סטנדרטי. לעומת זאת, במקרים שבהם מבקשים לרכוש או למכור נכס גדול יותר, כמו למשל דירה או רכב, אז יהיה צורך בעריכת יפוי כח נוטריוני.

האם אני זקוק ליפוי כח?

יפוי כח שכיח לא גם במקרה של לקיחת משכנתא מהבנק במהלך נסיעה ממושכת לחו"ל. משמעות החתימה על יפוי הכוח בעת לקיחת משכנתא היא שאתם מסכימים לשעבד את הנכס שלכם לטובת הבנק, במטרה להבטיח את החזר חובכם. יפוי כח בשל חופשה ממושכת, מאפשר לחבר או קרוב משפחה לטפל בנושאים הפיננסיים השוטפים בהיעדרכם.

כדי לבדוק האם תצטרכו לבצע יפוי כח נוטריוני או יפוי רגיל, עליכם לבחון את סוג העסקה ואת משמעותה. מטבע הדברים, הבנק מחייב את לקוחותיו לבצע יפוי כח נוטריוני מאחר וסוגיית שעבוד הנכס משמעותית מאוד, ולכן לא מדובר בסוגיה שניתן להקל עליה ראש. לעומת זאת, בעסקת מכר של טובין, אין צורך לבצע יפוי כח מיוחד, ולכן חשוב להפעיל שיקול דעת במצבים אלה (בהנחה שהבחירה נתונה לבחירתכם כמובן).

סוגים של יפוי כח

במידה והחלטתם לבצע יפוי כח של צד ג', עליכם להיות מודעים לעובדה כי ישנם סוגים שונים של יפויי כח, לרבות הסוג הרגיל והיפוי הנוטריוני: ישנם יפוי כח המוגבלים לפעולות מסוימות, אשר אינם מעניקים לצד ג' הרשאות לבצע החלטות נוספות, בעוד שישנם יפויי כח גורפים המעניקים לצד השלישי את סמכות לבצע החלטות כלליות. כמו כן, ישנם יפויי כוח הניתנים לשינוי ולביטול, להבדיל מיפוי כח בלתי חוזרים, כמו יפוי נוטריוני עבור לקיחת משכנתא, אשר אותם לא ניתן לבטל.

משרדה של גו'די קרמרמן עוסק בפעילויות נוטריוניות: תרגום נוטריוני,תרגום תעודת בגרות, תרגום תמצית רישום ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב