דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - מידע חיוני 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2359 פעמים ]

ביטוח רכב – מידע חיוני

בכל יום אנחנו שומעים על תאונות דרכים קטנות או גדולות. לצערנו עם כמה שנהיה נהגים טובים וזהירים, אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מי הנהג שיסע לצידנו ועד כמה הוא נוהג על פי החוק. ביטוח רכב מסיר דאגה אחת מליבם של הנהגים בכל הנוגע לרכבם. 

כל בעל רכב מחויב לסוג אחד של ביטוח רכב – ביטוח חובה, כמו כן הנהג רשאי לבטח את רכבו גם בשני ביטוחים נוספים שהם ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

ביטוח רכב – ביטוח חובה

כל רכב שנמצא על הכביש מחויב בביטוח חובה. ביטוח חובה מכסה במקרים של נזקים גופניים, נפשיים ופיזיים שנגרמו לנהג המבוטח, לנוסעים שהיו איתו ברכב ולהולכי הרגל במידה והם נפצעו מתאונה שנגרמה על ידי הרכב המבוטח.

ביטוח מקיף לרכב

ביטוח מקיף הוא ביטוח המכסה באותה מידה מקרים של נזק ברכב המבוטח ומקרים של פגיעה ברכב אחר. כמו כן, ביטוח רכב זה מכסה במקרי שריפה וגניבה ובעוד מקרים בהם הרכב ניזוק באופן משמעותי, הוא מכסה במקרים בהם יש צורך בהגנה משפטית בעקבות תאונת דרכים בה הנהג אשם או במקרה של תביעת צד ג'. ביטוח מקיף גם מאפשר לקבל רכב חלופי במקרי הצורך (מקרים של תאונת דרכים או טיפול שגרתי של הרכב במוסך).

הכיסויים הנכללים בפוליסת ביטוח מקיף משתנים בין חברת ביטוח אחת לשנייה, טרם רכישת ביטוח רכב שימו לב שהכיסויים הבאים נכללים בו: שירותי גרירה, רכב חלופי, כיסוי  לנהג צעיר (במידה ונוהג ברכב נהג שגילו צעיר מ- 24)

מחירו של ביטוח מקיף לרכב נקבע לפי מצב הרכב (מחירו, התאונות שעבר- אם עבר ולפי הנהג והיסטוריית הנהיגה שלו).

ביטוח רכב – ביטוח צד ג'

במקרים רבים בתאונת דרכים מעורב גם צד שלישי (רכב נוסף). במידה והרכב המעורב בתאונה ניזוק, יש צורך לשלם לו עבור הנזקים. ביטוח צד ג' לרכב מכסה את הנזקים שנגרמו לרכב הנפגע. ביטוח זה מכסה נזקים שנגרמו אך ורק לרכוש ולא מכסה במקרה של פגיעה גופנית. ביטוח צד ג' מכסה גם נזקי רכוש שאינם נוגעים רק לרכבים אחרים אלא גם לרכוש אחר כמו נזק לשער או גדר.

ביטוח צד ג' הוא ביטוח שנרכש ברוב המקרים על ידי בעלי מכוניות ישנות (וזולות) המעדיפים להוסיף ביטוח צד ג' לפוליסת ביטוח חובה מכיוון שהביטוח המקיף לא משתלם עבורם. בנוסף לבעלי רכבים ישנים, גם רוכבי האופנועים מעדיפים לבטח את הרכב בביטוח צד ג' וביטוח חובה בלבד מכיוון שביטוח מקיף עולה לעיתים יותר משווי הרכב ולא משתלם עבורם.

למרות שאחזקת הרכב אינה זולה (וממשיכה לעלות מחודש לחודש) תוספת תשלום עבור ביטוח רכב תשתלם לכם במקרים של תאונה ותשתלם לכם עוד יותר מכיוון שתוכלו לנסוע בראש שקט ולא לדאוג לתקינותו של הרכב.

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב