דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העברת מפעלים לחו''ל 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 491   [ נצפה 2828 פעמים ]

חשבו על שאלה פשוטה: איפה ממוקם המפעל שלכם?. עד לפני מספר שנים, אם הייתם שואלים ישראלי את השאלה הזו, הייתם מקבלים ציון של עיר או יישוב ברחבי הארץ. מאז, חלו תמורות רבות בענף התעשייה הישראלי, כך שהעברת מפעלים לחו''ל צוברת תאוצה. מעוניינים להעביר את מפעלכם אל מעבר לים? כדאי שתכירו את הנושא טוב יותר.

הסיבות המביאות להעברת מפעלים לחו''ל

השיקול העיקרי אשר גורם לבעלי חברה מסוימת לארוז את הארגזים, להעלות אותם על ספינה או מטוס ולהעביר אותם למדינה כלשהי מעבר לים- הוא כלכלי. רווח מול הפסד. חשוב להדגיש כי בהקשר הזה, חלו בשנים האחרונות שינויים בעולם הכלכלי, אשר הביאו לפגיעה פיננסית במפעלים אשר מרכז פעילותם הוא בארץ הקודש.

לאילו שינויים אנו מתכוונים? בין היתר, מדובר על היחלשותו של הדולר, צמצום תקציבי המחקר והפיתוח בארץ, שיעור המס הגבוה בה, השביתות הרווחות במשק ועוד. בהתחשב בכל אלה, לא מפתיע כי מרבית החברות אשר מעבירות את מקום פעילותן לחו''ל מגדילות את התפוקה שלהן, ולעיתים בעשרות אחוזים.

העולם ככפר גלובאלי

בוודאי כבר נתקלתם בביטוי 'הכפר הגלובאלי'. את מונח זה טבע מרשל מקלוהן בשנת 1962 והוא מתייחס לביטול הגבולות הכלכליים והתרבותיים שבין המדינות ולפעילות הבינלאומיות הגוברת בעידן המודרני. בהתייחס לתפיסה זו, הרי שהעברת מפעלים אל מדינות אחרות אינה ייחודית רק לארץ, וניתן לראות בה ביטוי לגלובליזציה המאפיינת את העולם כולו.

לכן, מפעלים בכל העולם מועברים לארצות שונות, מתוך רצון להוזיל את עלויות הייצור, ליהנות משיעור מס נמוך, להתקרב לקהל היעד או לחומרי הייצור וכן הלאה. מהסיבה הזו, אגב, נקבעו תקנות מיוחדות להסדרת פעילותם של מפעלים בחו''ל, דוגמת תקנות המונעות תשלום כפול של מס לשתי מדינות, דינים הנוגעים לפעילות עסקית מחוץ לארץ המקור ועוד.

העברת מפעלים לחו''ל עלולה להיות מסוכנת

חשוב להבין כי העברת מפעלים לחו''ל אינה פשוטה כלל וכלל. צעד זה מצריך פעולות כלכליות, בירוקרטיות וטכניות רבות: רישום כחברה מן המניין בארץ המיועדת, הסדרת תשלומי המס בין המדינות, שילוח כוח אדם לחו''ל וכמובן- ההעברה הטכנית של הציוד, המכונות והמכשירים.

כשמעבירים מפעל לחו''ל, יש להתחשב, לכן, במכלול גורמים. חשיבה לא נכונה ותכנון שהוא פחות ממושלם עלול לגרום לעבירות על החוק, לפגיעה ברכוש וכן לאובדן של מיליוני כספים. אנחנו נתייחס בעיקר לצד הטכני, של ההעברה הפיזית בפועל.

כיצד מבצעים את ההעברה?

הדרך הנכונה להעביר מפעלים לחו''ל היא באמצעות חברת הובלות. קיימות חברות רבות אשר מתמחות בהעברת מפעלים לארצות שונות, דרך הים או היבשה. לרוב, מטפלות החברות בכל ההיבטים של התהליך: פירוק הציוד, העברתו המסודרת למטוס או לאוניה, שילוחו למדינה האמורה והרכבתו במקום המיועד.

הדגשים בבחירת חברת הובלות

מעוניינים להעביר מפעלים לחו''ל מבלי להיתקע באמצע הדרך? השקיעו מחשבה בבחירת החברה. הדבר הראשון שעליכם לבדוק הוא שהחברה עומדת בתקנים הבינלאומיים להובלה בסדר גודל כזה, ושיש בידיה את כל האישורים הטכניים והבטיחותיים לכך.

חשוב מאד כי תבחרו בחברה מוכרת, בעל מוניטין וניסיון רב שנים. אלה נוטות לרוב להיות מקצעויות ובטוחות יותר. היבט נוסף בהקשר זה הוא הביטוח: כאשר אתם מעבירים ציוד אלפי קילומטרים, לא מן הנמנע שהוא יינזק. לכן, במקרים רבים חשוב לסכם עם החברות על ביטוח להובלה. תוספת התשלום על הביטוח מתגלה לרוב ככדאית, ועשויה למנוע מכם אי נעימויות רבות בהמשך הדרך הארוכה אל מעבר לים.

מידע על בחירת מובילים בבלוג


העזרו בכלי חישוב מחירון הובלות אינטראקטיבי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב