דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - מדוע יש לכול אחד את הפלאפל האהוב עליו ? 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 2760 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – מדוע לכל אחד יש את הפלאפל האהוב עליו ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

לבטח גם אתם נתקלתם בתופעה הזאת.אין כמעט דיון על אוכל שבמהלכו לא מגיעים לדיון רציני, ניתוח מעמיק ואינטליגנטי לגבי השאלה, איפה קיים הפלאפל הטוב במדינה. חברים מוכנים לריב על זה, להתווכח , להתערב ואפילו לעשות ספורט ולעשות מבחן טעימה, אשר בדרך כלל לא ישנה באופן מהותי את העמדות הבסיסיות של המשתתפים "בדיון", אשר החל לשאת כבר אופי של "וויכוח על רקע אישי".

מה הסיבה לכך ?, האם זה באמת הפלאפל ?, או עוד דברים עומדים מאחורי זה ?

לפני שניגש לניתוח התופעה, נסקור במספר משפטים את המוצר וממה מכינים אותו (מתכון בסיסי- לא לוויכוח).

מעריכים שהפלאפל קיים בשוק כבר כ- 1500 שנה ומקורו כנראה ממצרים או מהודו. את הפלאפל אכלו במצרים בתקופה זו בעת תקופת הרמדאן, בה חל איסור לאכול בשר והכינו אותו מפול, מעז יצא מתוק ונוהג זה המשיך גם לאורך שאר תקופות השנה.

גם בתחילת קום המדינה, רוב דוכני הפלאפל בישראל הכינו אותו מפול, אולם עם בואם של יהודי עירק,אשר חלקם רגישים לפול, עברו הדוכנים למתכון הסורי/לבנוני, אשר מכיל גרגירי חומוס במקום.

מנת פלאפל מכילה בדרך כלל כ- 6 כדורים, אשר ערכם הקלורי נע בין 40-60 קלוריות לכדור, פיתה, 250 קלוריות, קצת חומוס, טחינה, סלטים, אשר מביאים את ערכה הקלורי לאזור 650-700 קלוריות ללא הצ'יפס.

כדור הפלאפל עשוי מגרגירי חומוס שבושלו ונטחנו , להם מוסיפים תבלינים ואת הסוד הכמוס של כל אחד, יש המוסיפים טיפה לחם, יש המוסיפים שום ויש המוסיפים כוסברה ואו כמון – כאמור כל אחד והתערובת הסודית שלו.

מדוע אם כך לכל אחד מאיתנו יש את הפלאפל שלו - מדוע הוא מוכן ללכת איתו עד הסוף ?

לתופעה מספר הסברים:

* על טעם וריח אין להתווכח

* העיתוי – המפגש בין הפלאפל לבין הצרכן היה מושלם

* זיכרון הילדות – קרי נוסטלגיה, הרבה מהצרכנים נוטים לזכור לטובה את הפלאפל

   של נוף ילדותם, של הילדות ונוטים לעשות קצת אידיאליזציה של הנושא.

 

בוויכוח הזה אין צודקים ואין מנצחים – כול אחד והמאכל הלאומי שלו.

 

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב