דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי - יד מכוונת 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2849 פעמים ]

ישנם רגעים בחיי חברה, בהם היא מבינה כי יש צורך בשינוי על מנת להצליח. שינויים הם מטבעם שלבים קשים, הן לאבחון והן לפתרון. קשה אף יותר מכך הוא לחשוב על הסיבה האמתית לבעיה, כאשר אתה נמצא בעין הסערה. בדיוק לשם כך, כדאי לחשוב על ייעוץ עסקי, חיצוני לארגון, אשר יוכל להצביע על הבעיות והדרכים האפשריות לפתרונן.

מה זה בכלל ייעוץ עסקי?

ייעוץ עסקי עוסק באבחון וניתוח עסק, תוך מתן פתרונות וכלים לשיפורו ולצמיחתו. בשלבים השונים של כל חברה או עסק, ישנן כמה נקודות בהן צריכות להתקבל החלטות קריטיות להמשך. מטרתו של הייעוץ תהיה לממש את פוטנציאל ההצלחה של העסק ולכן, יועץ עסקי אובייקטיבי יכול לתת חוות דעת מתוך ניסיון דומה בחברות בעלות תחומים זהים או דומים.

ייעוץ יכול לעסוק בכל אחד משלבי פעילותה של החברה, החל מהשלב הראשוני ביותר (הקמת העסק מראשיתו) ועד ארגון תחום המכירות והשירות אותו נותנת החברה. כמו כן, הוא יכול לגעת בתחומים שונים עם התמקדות שונה.

כך, זה יכול להיות ייעוץ ארגוני אשר מתמקד בכוח האדם של החברה או ייעוץ עסקי שיווקי, אשר ייגע אך ורק בעניינים הרלוונטיים לתחום זה. פעילויות נוספות יינתנו על פי הצורך: קביעת נהלים בתחומי הלוגיסטיקה, ניהול מערך גבייה מסודר, שיווק החברה בצורה הנכונה ביותר ומציאת פלחי שוק חדשים.

ייעוץ עסקי - איך זה מתבצע בפועל?

השלב הראשוני בקבלת ייעוץ עסקי יהיה הבנת צרכי הלקוח ומטרותיו. קשר אישי וכימיה בינך לבין נותן הייעוץ הוא הכרח ואין להתפשר עליו. סוד ההצלחה של חברות ומנהלי עסקים רבים טמון בקשרים האישיים אותם הם מצליחים לפתח עם האנשים שסביבם.

לאחר שיחת בירור ותיאום ציפיות תיעשה בחינה של המשאבים הקיימים והפוטנציאליים, כולל אופן שילובם במערך החברה, כך שיוכלו לתרום להשגת המטרות והיעדים. הייעוץ נעשה על פי תכנית עבודה ברורה וקבועה מראש, ומיישם על פי רוב מודלים אשר הצליחו אצל חברות דומות הן לטווח המיידי והן לטווח הארוך.

מדדי ההצלחה של הייעוץ יהיו כספיים בעיקר, ויתבטאו בהגדלת המחזור הכספי של החברה. זכור כי על ידי ייעוץ נכון ומקצועי, ההצלחה תגיע בסופו של דבר, גם אם הדרך אליה תהיה ארוכה יותר משחשבת.

איך לבחור ייעוץ עסקי?

הבחירה הראשונה, כאמור, תהיה על פי הקשר האישי והכימיה הנוצרת בין הצדדים. מעבר לכך, עליך לבדוק את הניסיון מקצועי והניהולי של החברה המייעצת. חשוב מאוד לדאוג שהייעוץ יינתן על סמך תחום העיסוק של החברה והן על סמך גודלה. ייעוץ עסקי חייב להיות במסגרת בחינה מעמיקה של השוק, פוטנציאל המכירות ואופן השיווק המומלץ.

יכולת תכנון וקבלת החלטות הן יכולות אשר חייבות להתבלט אצל היועץ העסקי. היכולת להוביל לשינוי היא לא יכולת טריוויאלית. היא מצריכה התבוננות וראייה של התמונה הרחבה. על היועץ להוביל אותך להבנת הבעיה ולפתרונות אפשריים. קבלת החלטות משותפת, שמביאה בחשבון את כל האספקטים הרלוונטיים, הכרחית להצלחת התהליך.

זו הדרך להצלחה

חשוב להבין כי ייעוץ עסקי, טוב ככל שיהיה, לא יכול לפעול כמטה קסמים. הזמנת היועץ הנכון, הנכונות להקשיב לעצה והמאמץ ליישם את תוכנית העבודה, הם צעדים הכרחיים אשר יצטרכו להיעשות על אף הקשיים. ההצלחה תיקבע בסופו של דבר על פי עמידה ביעדים שנקבעו מראש ותבוא לידי ביטוי בהצלחה כלכלית ובשביעות רצון כל המשתתפים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב