דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת פרקט לבית 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3623 פעמים ]

תחזוקת פרקט לבית

הדבר הראשון שיש לדעת על תחזוקה נאותה של פרקט זה השיטה הטובה ביותר לטיפול  היא תחזוקה מונעת. למעשה ניתן להתקין פרקטים על פני כל סוג של רצפה אפילו ניתן להעביר דירה עם הרצפה עצמה, ובעצם לא רבים יודעים כי פרקטים ניתנים להחלפה ולהסרה בקלות יחסית. הפרקטים מהווים גורם שמעלה את הביקוש לדירה וכתוצאה את מחירי השכירות לדירה עם רצפת פרקט. רצפת פרקטים היא בין הדברים שיותר קל לנקות אבל חשוב גם לנקות במהרה אם נשפכים מים ללא דיחוי כי פרקט עץ מסתדר עם רטיבות. הפרקטים מעובדים באופן שגורם להם להיות פחות רגישים לנוזלים מבעבר. אך עדיין אין להרטיב או להציף רצפת פרקטים מחשש להתכלות החומר.

 

ריצוף עץ

ריצוף עץ זהו מושג כללי יותר הכולל כל סוג של רצפה העשויה מעץ בין אם זה פרקטים או דקים. פרקטים מתנקים בקלות וגם לא צוברים לכלוך יתר על המידה. כמות אור טבעי. פרקטים מומלץ לסובלים מאלרגיה. לריצוף פרקטים יש מראה טבעי ונוח ללכת עליהם. אין לגרור רהיטים  או כל חפץ כבד על ריצפת פרקט KRONO.

יש לזכור כי פרקט יכול להישרט בקלות, אך פרקט קליק עם שלושה מפלסים ועבודת ההתקנה טובה מבטיחה תוצאה טובה וריצפה איכותית לשנים. מי שבכל זאת רוצה לשמור על תחזוקה גבוה לאורך שנים יכול להוסיף ברק טבעי לפרקט בעזרת מריחה של שמן זית או חומץ עם מים כאחזקה שגרתית.

 

מומלץ להוסיף מגנים על רגלי הרהיטים שיחצצו בין העץ לרהיט. כאשר משלבים סגנונות פרקט אנו שוברים את מגמת העיצוב והאווירה. אפילו ניתן לשלב בין פרקט עץ טבעי ובין פרקט למינציה.

רצפות פרקטים קיימים במגוון צבעים וגוונים לבחירה ואיתם קיימים מוצרי ניקיון המיועדים במיוחד לפרקט צבעוני השומרים על הצבע לאורך זמן. רוב הפרקטים הקיימים בשוק כיום הם עמידים יותר לשריטות והנזק ולא מורגש.. שריטות ושפשופים היא עוד בעיה שחוששים ממנה כשמתקינים פרקטים ולכן אין להשתמש במוצרים שמכילים שעווה.

חשיבות התקנת פרקט

גם בהתקנת פרקט לפעמים לחפש את הזול עולה לנו ביוקר ובמעבר של דירה רצפת פרקט עלולה לשלם מחיר כבד וזה תלוי בעיקר אם הותקנה כראוי בפעם הראשונה. פרקטים תורמים לשמירה על ניקיון הבית. ניקוי פרקט באופן קבוע יכול להיתפס כפרויקט מעיק שלא נגמר אך בפועל זו עבודה קלה ומהירה כי כתמי שמן ומזון אחרים לא נספגים בהם בקלות לכן כל שיש לעשות זה לטאטא את הפרקט לעיתים קרובות ולהשאיר אותה נקייה מחול או אבק. פרקטים ורצפות עץ הם אידיאליות לעונת החורף עם זאת שינוי בטמפרטורות משפיעים על הצורה והנפח של הפרקט. גם תחלופת אויר משפיעים על תחזוקת פרקטים. בשורה התחתונה פרקט זו הרצפה הטובה ביותר לבית גם אם יהיו עליה כמה שריטות.

דנה מ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב