דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: משלוחים למתחילים 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 2273 פעמים ]

בתל אביב בפרט ובמרכז בכלל נפתחות ונסגרות מסעדות רבות, ובכללן גם מסעדות סושי. לא קשה להבין מדוע. סושי הוא יותר מתפישת עולם קולינארית. הסושי הוא מאכל שדורש יותר מכל מאכל אחר מידה של כנות. סושי תובע מהצרכן שלו הערכה של טריות: פריכותה של האצה, רעננותם של הירקות וחיותם של הדגים מגיעים בסושי לידי מיצוי. אין בסושי כל אפשרות לחפות על היעדר של המרכיבים הללו, מכיוון שבניגוד למזונות אחרים – אין שום אלמנט של בישול ותיבול מאסיבי שעשויים להסתיר ולחפות בטעמם על מרכיבים בלתי איכותיים. שף סושי שאיננו מכבד את החוזה הבלתי כתוב שבינו לבין הסועד שלו הוא ככל הנראה שף לא טוב או לכל הפחות- לא כנה עם הסועד שלו.

סושי הוא מאכל מצטיין גם מבחינה זו, שלא רק שצריך ללמוד המון בשביל להכין אותו, צריך די הרבה ידע אפילו על מנת להתחיל ולהתנסות בו. אבל – אל דאגה. הנה צרור עצות שעשוי לפזר את הערפל השורר מעל עולם הסושי ולאפשר גם למתחילים לערוך משלוח סושי מהנה וטעים, ואולי אף להפוך לסושי-סנובים אמיתיים.

טעמם של הדגים הנאים הוא אמנם מפתיע ונפלא, אך יש להתרגל אליו תחילה. מומלץ, כאשר מתחילים להתנסות באכילת סושי, לנסות ולהזמין תחילה במשלוח הסושי גם עוף טמפורה או סלמון חם: הם מהווים דריסת רגל ופותחים את התיאבון גם לדגים נאים. אחרי שהתרגלתם לטעמו של סושי שאיננו מכיל דגים נאים, נסו דגים שטעמם מתקבל ביתר קלות, כגון טונה או סלמון נאים. מלבד זאת, ואולי בניגוד גמור למה ששמעתם מחבריכם סנובי הסושי, גם סושי צמחוני הוא אופציה נפלאה, טעימה וזולה למשלוח סושי, והיום אפשר למצוא בהרבה מאוד מסעדות סושי (ובמיוחד בתל אביב, הלא היא בירת הסושי הישראלית) סושי צמחוני יצירתי ומגוון.

חלק חשוב מאוד מהזמנת סושי הוא בבחירת המקום ממנו עורכים את המשלוח. נסו לבחור מקום שיש בו תנועה של לקוחות. מקום שבו יש תחלופה גבוהה ותנועה של לקוחות, הוא מקום שתהיה בו גם חלופה נאה של דגים ושל חומרי גלם. מקום אלמוני לחלוטין, שאין לו מוניטין כלל בתחום הסושי, אולי לא יקפיד במידה זהה על התחלופה של חומרי הגלם שלו, ואין ספק שנגיסה בסושי שטעמו עבש ולא טרי היא שער כניסה מאוד אומלל לכל משלוח סושי שבאפשר.

כאשר אתם בוחרים מקום שעושה משלוחי סושי, בררו האם המקום מגיש ללקוחותיו גם דגים נאים אשר אינם טונה וסלמון, שהם הדגים הפופולארים והרווחיים ביותר. מבחר של דגים מראה על רצינותו של המקום אשר ממנו תערכו את משלוח הסושי.

אם ברצונכם לחוש עצמכם מומחים במשלוחי סושי, נסו להזמין לא רק רולים, שהם נפלאים בפני עצמם, אלא גם סשימי וניגירי. כאשר אתם מזמינים אותם, אתם יכולים ללמוד על החיתוך של הדג, אומנות שבה מתגאה כל שף סושי המכבד את עצמו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב