דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי ואורח החיים הסטודנטיאלי 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 1963 פעמים ]

תקופות מבחנים משנות לחלוטין את הרגלי החיים של הסטודנט הממוצע, ובכללם גם את הרגלי התזונה. הרבה אוכל טוב לא ממש יוצא, לרוב, מהתקופות האלו. אך באופן משונה למדי , ולמרות הלחץ שאמור לדחוק את צרכי הגוף, הרעב נוטה לאחוז בסטודנט ולענות אותו. לימודים על קיבה ריקה הם אינם חוויה נעימה כלל. בזכרוני עוד טבועות ארוחות חטופות ומשונות שנהגתי לאכול במהירות על מנת לחזור וללמוד: חמאת בוטנים בכפית, מנות חמות לסוגיהן וחטיפים שונים. אך ככל שהאוכל היה גרוע יותר וניתן בקמצנות- כך נעשים שקועים יותר באוכל ולא בלימודים.

קיימות גם ברירות אחרות. מכיוון שלרוב תקופות המבחנים הן לחוצות מאוד, משלוח של אוכל ממבחר מסעדות הוא בחירה מצויינת, ואהודה מאוד, על סטודנטים. אך כיצד יודעים במה לבחור? האם במשלוח סושי, פסטה או המבורגר? ההגיון בהחלט מצביע לעבר הסושי, והנה כמה שיקולים חשובים עשויים בהחלט לעזור בבחירה:

אמנם הרעב מסיח את הדעת, אך הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בשובע ובתחושת כבדות. מאכלים כבדים ועשירים כמו פסטה והמבורגר הם אפשרות טובה אחרי שמסיימים ללמוד. אך באמצע יום הלימודים, השפעתם עשויה להיות ממש מטמטמת, ולשתק את יכולת הלימוד לכמה שעות. עדיף לבחור במאכלים קלילים יחסית, שלא יכבידו על קיבתו ועל מוחו של הסטודנט. לכן, משלוח סושי עשוי להיות במקרה זה אפשרות מצוינת. המנות קטנות יחסית ואלגנטיות, משביעות אך לא מכבידות. תמיד נחמד להוסיף למשלוח, בנוסף על הסושי, כמה תוספות שגם הן רעננות ולא מכבידות כמו סלט אצות או סלט טופו.

בתקופות מבחנים אנחנו נוטים להזניח את את גופנו ולטפח את שכלנו, אך יש קשר הדוק בין הגוף ובין האינטלקט. למשל, שורה של מחקרים מראה על כך שיש קשר בין אכילה של ג'אנק פוד בגיל צעיר ובין מנת משכל נמוכה יותר. סיבה נוספת להזמין סושי בתקופת הלימודים היא שסושי עשוי אפילו לחדד את מנת המשכל. אומגה שלוש היא חומצת שומן לא רוויה, ודגים מכילים אומגה שלוש בריכוז גבוה. אכילה של דגים במידה מתונה הוכחה כמשפיעה לטובה על מידת הריכוז שכל כך חשובה לכולם בתקופות הלימודים. זה בהחלט יותר זול וזמין ממרשם לריטלין.

אוכל צריך להתאים לעונתו. בתקופת הלימודים האינטנסיבית ביותר, כלומר בקיץ, לפעמים מתחשק דווקא מזון שלא עובד ובושל יתר על המידה, ועדיין אוצר בתוכו את הרעננות של חומרי הגלם שממנו הוא מורכב. משלוח סושי, המכיל דגים נאים וירקות חיים מתאים לקיץ ולא מוסיף על החום שבחוץ את חומו של הגוף.

סושי הוא גם מאכל דיאטתי למדי, וזהו יתרון ענק, בעיקר בזמנים שבהם הסטודנט כמעט ולא מש ממקומו (אפילו על מנת לצאת מן הבית ולקנות לו ארוחה). מרכיביו הבסיסיים של הסושי הם טריים, ולא מבושלים או מטוגנים. אינם חשוב לא להכביר בקלוריות ריקות ולצבור מצבורי שומן שילוו את הסטודנט עד סוף התואר.

משלוח של סושי הוא גם חוויה אסתטית, ובל נשכח את העובדה שהצבעים של מנת הסושי מרוממים את מצב הרוח ומרחיבים את הלב, ומצב רוח טוב הוא בהחלט לא דבר שאפשר לזלזל בו בתקופות הקשות של בחינות הקיץ.

הכול על סושי: http://www.pkfight.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב