דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם בדלקת בגיד אכילס 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 2885 פעמים ]

גיד אכילס הוא הגיד המחבר בין העקב ובין שריר השוק. למרבה הצער, הגיד הנ"ל עשוי לגרום לעתים גם לדלקת ולכאבים עזים, העשויים להטריד את הסובלים ממנה במשך תקופות ארוכות ואף שנים. יתכן ששמה של הדלקת כבא נישא באזנכם בהקשר של פציעות ספורט ואכן, הדלקת מרבה לפגוע בספורטאים. אך הדלקת פוגעת גם באנשים הנמנעים מספורט. במאמר קצר זה אנסה לספר מעט על הדלקת וגם על אפשרויות הטיפול בה, בין אם באמצעות ניתוח ובין אם באמצעות גלי הלם.

הסימנים העשויים להעיד על דלקת בגיד אכילס כוללים בעיקר כאבים לאחר או בזמן מאמץ פיזי. על מנת לאבחן את הקרע דרוש כמובן אורתופד, ולכן אם מופיעים אצלכם כאבים מסוג זה חשוב מאוד לפנות לרופא מומחה ולא לדחות את הטיפול ובכך אולי להחמיר את המצב.

מרגע שאובחנה הדלקת יכול הרופא להתאים את הטיפול הרפואי המיטבי למטופל. הבה נסקור כמה מן הטיפולים הנפוצים כיום:

ניתוח: פתרון נפוץ למדי, ובמקרים קשים עשוי פתרון זה להיות הכרחי. במסגרת הניתוח תופרים את הגיד בחזרה. הניתוח נעשה לרוב בהרדמה מלאה ולעתים בהרדמה של חצי גוף. בין חסרונות הניתוח אפשר למנות בין השאר את העובדה שמדובר בטיפול פולשני (בניגוד לקיבוע בסד או לגלי הלם) שיכול בנוסף לתוצאות הרצויות לגרום גם לדימומים ולזיהומים. לאחר הניתוח גם מקבעים את האזור המנותח בגבס לכמה שבועות, כך שנגרמת פגיעה מסוימת באיכות חייו של המטופל.

טיפול שמרני: כולל קיבוע של כף הרגל בסד, או מתן של תרופות אנטי דלקתיות. לטיפול המסורתי יש כמה חסרונות משמעותיים. יעילותן של תרופות הניתנות במצבי דלקת בגיד אכילס פוחתת במהלך הזמן- ובמקרה כזה יש לשקול חלופות. תרופות הניתנות במצבי דלקת יכולות גם הן לגרום, בנוסף לפעילותן הרצויה, לתופעות לוואי לא נעימות. קיבוע הרגל ומנוחה כפויה עשויים לפגוע בשגרת חייו של המטופל. לעתים, לאחר שהטיפול התרופתי נכשל, בכל זאת אין מנוס מניתוח.

טיפול בגלי הלם: גלי הלם הם פתרון טוב לאלו המבקשים לנסות ולהימנע מניתוח. טיפול בגלי הלם איננו תובע מהמטופל קיבוע בגבס, ולכן ניתן, במסגרת הטיפול בגלי הלם, לשמר את שגרת החיים של המטופל. יתר על כן, הטיפולים אורכים מספר משתנה של דקות עם הפסקות של כמה שבועות ביניהן, ומלבד הזמן המוקצה לטיפול יכול המטופל להמשיך, כמעט כרגיל, בחייו.

אחוזי ההצלחה במסגרת הטיפול בגלי הלם הם גבוהים למדי. בניגוד לטיפול התרופתי, שלעתים מאבד מיעילותו במרוצת הזמן, גלי ההלם עשויים להביא למטופל מזור גם כאשר הדלקת נכנסת לשלב הכרוני שלה. יתרון משמעותי מאוד נוסף הוא ההימנעות מתופעות הלוואי שנלוות הן לטיפול הפולשני והן לטיפול התרופתי.

עם זאת, הטיפול בגלי הלם איננו מתאים לכל מטופל, ורק רופא מקצועי יוכל להציע למטופל טיפול שייקח בחשבון את מגבלותיו, ההיסטוריה הרפואית שלו וכיוצא בזאת. אנא זכרו שחשוב מאוד להתייעץ במקרה של דלקת גידים עם רופא מומחה ולאסוף את מרב הנתונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב