דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בכלכלה 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2117 פעמים ]

לא להאמין אבל תואר ראשון בכלכלה נמצא תחת הפקולטה למדעי החברה. הוא אינו תואר ריאלי גרידא אלא כזה המתמקד בחברה ולומד אותה מבחינה כלכלית. הלומדים בתואר ראשון בכלכלה נחשפים לעולם רחב של מונחים ולומדים על הניצול של משאבי החברה האנושית. הלימודים עוסקים הן בהיסטוריה ובשלבי התפתחות הכלכלה המודרנית והן בתחזיות לעתיד.

אחת הנקודות הבולטות בלימודי כלכלה היא ההתייחסות השונה לתחום המיקרו כלכלה (שוק הכלכלה של המגזר הפרטי) ולתחום המאקרו כלכלה אשר עוסק בשיטות מחקר לקביעת מדיניות כלכלית. הסטודנטים לומדים על שני תחומים מקבילים אלו ועל נקודות ההשקה בניהם, שכן כל תחום הינו בעל השפעה על משנהו.

סטודנטים רבים בוחרים ללכת ללימודי כלכלה ומשלבים אותם עם לימודי חוג נוסף. הבחירה בחוג כלכלה ללימודי תואר ראשון הינה בחירה טובה שכן בסיס הידע שניתן לסטודנט בעת לימודי התואר מאפשר להם לצאת לשוק העבודה ולהתמחות במגוון רחב של תחומים בכלכלה. הידע שניתן להם בזמן תואר ראשון הוא ידע בסיסי אשר מצפים מהסטודנטים לדעת לאחר מכן בעת ראיונות עבודה וכן במידה והם בוחרים להמשיך ללימודים מתקדמים.

סטודנטים אחרים בוחרים במקצוע מתוך עניין אישי ומשלבים אותו עם תחום ידע נוסף בו הם מתעניינים. כיוון שתחום הכלכלה הינו תחום הקרוב ללב של כולנו גם למידה שלא מתוך מחשבה לעסוק בכך בעתיד יכולה להיות חיונית ולתרום לחיים בהם נעשו השקעות חכמות יותר ומתוך הבנה ממשית של המתרחש בשוק הכלכלה.

בין הנושאים הנלמדים במסגרת הלימודים ניתן למצוא הן לימודים תיאורטיים והן לימודים עיוניים. בין הקורסים השונים הנלמדים בתחום ונפרסים לאורך שנות התואר: משפט מסחרי, ביקוש והיצע, כלכלת משאבי אנוש, שיווק, כלכלת ישראל, מודלים של השקעה, סטטיסטיקה, ביטוח, מאקרו כלכלה, מקסום רווחים בתנאי תחרות, אקונומטריקה, מתמטיקה, דיני מיסים, לקיחת סיכונים, תולדות המחשבה הכלכלית, תורת המשחקים, חקר ביצועים, כלכלת אי וודאות, ניהול פיננסי, כלכלת עבודה, מיסוי בינלאומי, כלכלת עבודה, כלכלת מזרח תיכון, מימון, מיקרו כלכלה, מונופולים, פונקצית הייצור ועוד.

במידה ואתם מתלבטים האם להירשם ללימודי כלכלה ואינכם בטוחים שתרצו לעשות בכך בעתיד חשוב שתדעו שעד כמה שהלימודים מעניינים וחיוניים לחיינו ולכיסינו הם גם קשים ודורשים השקעה רבה. מי שאינו מוכן להתחייב להתמדה ועבודה לא בטוח שיצליח לשרוד את התואר וחבל. שלא כמו מקצועות הומאניים לגמרי בתואר ראשון בכלכלה יש לצד הריאלי מקום ויותר קשה להשלים שיעור ותרגילים מפוספסים.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב