דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: בין ההווה והעתיד 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 2007 פעמים ]

אנשים רבים מתלבטים - האם לרכוש נורת לדים, גם אם משמעות הדבר לשלם עליה יותר מאשר קניית נורה רגילה? זו התלבטות סימבולית עבור תרבות שלמה: האם להשקיע יותר עבור העתיד, או לחיות את הרגע? כמו שאומרים: אכול ושתה כי מחר נמות.

רכישה של מנורת לדים משמעותה השקעה לזמן ארוך. נורת לדים היא יקרה יותר מנורה רגילה, וזוהי הסיבה שאנחנו עדיין נצמדים לנורות הבזבזניות והזולות בביתנו. נוח לנו לחכות שמתישהו המחיר של מנורת לדים ירד, ורק אז נחליף את כל הנורות בבית. עד אז נמשיך לכלות את משאבי הכוכב בזלילת אנרגיה.

האם ההדחקה של נורת לדים מהתודעה שלנו אינה מזכירה במידה מסוימת את התרבות שלנו, תרבות שדוגלת בלחיות את הרגע על חשבון המחר? לא ממש אכפת לנו מכדור הארץ, גם ככה לא נהיה בחיים בזמן שהוא ישלח את זעמו בצונאמי, שריפות וכו'. אבל גם אם אתם עצמכם מזמן תיעלמו מהעולם הזה, תשאירו מאחוריכם את הצאצאים שלכם, ובואו נודה על האמת, במידה וכדור הארץ אכן יצא משליטה, לא נראה שממשלות ברחבי העולם יממנו את עלות ייצור החלליות והטסת רבבות מיליארדי אנשים לכוכב אחר. סביר להניח שרק העשירים והאמידים יזכו לצאת מידי חרון כדור הארץ ולהתחיל חיים חדשים על איזה מעברה בכוכב לכת אחר.

אין ספק, נורת לדים היא הנורה של עתידנו שתככב בכל גופי תאורה באשר הם, גם בבתים וגם ברחוב. השאלה היא, האם צריך כבר עכשיו לכפות מהפכה על התושבים? האם צריך לאסור מכירה של נורות סטנדרטיות בחנויות גופי תאורה ו"בנה ביתך"? ומה לגבי איסור אריזת מצרכים במכולות בשקיות ניילון? מכירה של כלים חד פעמיים? מה יהיה אז עם כל אותם אנשים המפרנסים את משפחתם באמצעות עסק לנורות רגילות/שקיות ניילון/כלים חד פעמים ועוד? האם אנחנו צריכים בכוח להכניס מהפכה ירוקה, גם אם הדבר אומר לשלוח המוני אנשים וחברות אל אבטלה, בתקופה שגם ככה עסקים נאבקים כדי לשרוד ולהשיג את פתח הלחם היומית?

מחירם הגבוה של לדים לא מנע בעד התעשייה לרכוש אותן, שכן הן רואות את התועלת הכלכלית של גופי תאורה חסכוניים לאורך זמן. הצרכן הביתי לא ממש רואה מעבר לאף שלו, ויש לקוות שעם הזמן עלויות היצור של לדים ירדו, מה שיהפוך את מחירן לעממי יותר בחנויות גופי תאורה. אולי כך נגיע לסיום עידן גופי תאורה עם נורות בזבזניות ישנות. נקווה שבעתיד יהיו גופי תאורה ירוקים בלבד. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב