דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קייטנות קיץ 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 3071 פעמים ]

קייטנות קיץ היו מאז ומתמיד מקור לחששות אצל ההורים ומקור לציפיות אצל הילדים. כבר לקראת סיום הלימודים כל הכיתה תוססת והילדים זורקים לאוויר לאיזו קייטנה הם מתכננים ללכת וסוחפים אחריהם את החברים. הילדים מגיעים הביתה מלאים באינפורמציה על הקייטנות ומתחילים לשגע את ההורים ההמומים שעדיין לא התאוששו מחופש פסח.

במידה וההורים לא מתאוששים בזמן הם עוד עלולים להבטיח לילד לרשום אותו לקייטנה הכי יקרה בעיר בעת שיתר ההורים כבר שכנעו את הילדים לוותר עליה. לכן, רצוי להיות מוכנים לפני שהילדים באים בציפיות ולשבת איתם יחד עם כל הקייטנות האפשריות, אחרי שההורים כבר עשו סינון לפי מחיר.

כך, יוכל הילד להחליט בעצמו מהי הקייטנה המועדפת עליו ולמשוך אחריו חברים. כמו כן הורים רבים גם מדברים ביניהם על הקייטנות בכדי לאפשר לילדים לבלות יחדיו את החופש ולא להתנתק. אלמנט נוסף הוא הרשמה מוקדמת אשר במקרים מסוימים זולה יותר וכן מבטיחה כי לילד יהיה מקום בקייטנה בה הוא בחר.

העובדה כי הילד בחר יחד עם ההורים את הקייטנה שלו (מה שמתאים לגילאים מסוימים) מטילה עליו אחריות יחסית ולמעשה מונעת ממנו להתלונן אחר כך על בחירת הקייטנה. ברגע שהילד שותף ומבין לאן הוא הולך ואיפה ועם מי יבלה את הקיץ הוא מגיע מוכן יותר ועם פחות חששות. הבחירה המוקדמת מאפשרת לילד להיות פנוי לסיום שנת הלימודים ולא לחשוש כל הזמן מה יהיה יום אחרי שהלימודים יגמרו.

בדרך כלל קייטנות קיץ נפרסות על פני חודש אחד, מה שמשאיר להורים ולידים למצוא פתרון יצירתי לחופש הנותר. חלק מההורים בוחרים לשלוח את הילדים לקייטנה שנייה וחלקם מכינים מעין קייטנת בית אשר כוללת נסיעות משפחתיות, ים ובריכה, ביקורים אצל כל הדודים והסבתא וכן ימים של שהייה בבית בהם עושים פעילות יצירה או פעילויות שונות כמו סידור החדר או הכנה לקראת שנת הלימודים הבאה.

חשוב לשים לב שלקראת סיום החופש הילדים חוזרים לאט לאט לשגרה של שינה נכונה והתעוררות מוקדמת. אחרת יהיה להם קושי רב לעשות את המעבר החד בין שינה עד הצהריים לקימה בשבע בבוקר ליום לימודים, והמלחמה בשינה שלהם תיפול עליכם ההורים.

פורטל קורס הינו אתר אובייקטיבי המאגד בתוכו מגוון רחב של קורסים, לימודי תעודה ולימודי הנדסאים. הקורסים נוגעים בתחומי עניין שונים ומוצעים על ידי המוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר לגולשים לחפש קורסים שמעניינים אותם לפי מוסדות לימוד, איזור גיאוגרפי או תחום עניין וליצור קשר עם מוסדות הלימוד ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב