הסודות מאחורי המדפים – מזגנים, האם אותה הגברת בשינוי האדרת ?
יובל לובנשטיין
הקיץ בפתח ועונת התקנות המזגנים מתחילה לתפוס תאוצה.
אחד הסימנים המובהקים לזה, אם לא מזג האוויר, אשר מהתל בנו לאחרונה, אלא הם הפרסומים, בעיקר במקומונים.
אחת לכמה עמודים אנו נתקלים במודעה של רשת אחרת.
האם יתכן שמדובר על אותה הגברת בשינוי השם והאדרת ?
עיון קפדני במודעות הפרסום ובאתרי האינטרנט מגלה דמיון רב, הן בעיצוב, הן במשרד הפרסום וכמובן במחירי המוצרים.
הייתכן שמדובר באותה הערכות בשמות שונים ?
ענק המזגנים, עולם המיזוג ומיזוג נטו – הן שמות שונים הקשורים למזגני טורנדו וסאגה וכוכב הקור זו רשת שנרכשה על ידי אלקטרה ונמצאת בבעלותה.
הייאר מיובא על ידי ניופאן, אשר שותפה בבסט ביי ובביג בוקס וגם ברשת אלמ ובאבי סופר.
הצרכן הישראלי אשר אוהב לקנות, לאחר השוואת מחירים, אכן מקבל מספר הצעות מחיר לסחורה שבאה בעצם ממקורות מוגבלים.
כל רשת יוצרת לצרכן הממוצע את תחושת המגוון, כאשר היא מציעה גם מזגנים של מותגים אחרים, אך בפועל הן מכוונות ומתעלות את הלקוח למוצרים אשר הן מייבאות ועליהן הרווח שלהן גבוה יותר.
בשוק הישראלי נמצאים עשרות מותגים שונים של מזגנים ומאות רבות של דגמים מכל החברות כאשר חלקם מנוהל על ידי אותו יבואן, אשר שולט במספר מותגים, אשר רובם מיוצרים באותו מפעל ואו קו יצור.
רוב המזגנים מיוצרים באותם המפעלים אולם המיתוג השונה יוצר את הרושם שבעולם קיים מבחר אין סופי של יצרנים.
נדמה "שהתחרות" דווקא מסיטה את תשומת הלב מתחום ההתקנה והשירות, אשר לו יש מרכיב מהותי באורך החיים של המזגן ובעבודתו.
כולם מתמקדים במחיר של המוצר ומקפידים פחות על המתקין ועל איכות עבודתו.
לאיכות עבודתו של המתקין, השפעה מהותית על תקינות המזגן ואורך חייו ולכן חשוב לבחור מתקין עם המלצות מאנשים אשר התקינו אצלם מזגן.
לברר אם לא היו נזילות, לבדוק שאכן ביצע ניקוי צינורות כמו שצריך, תהליך ואקום וניקוז.
אז לפני שאתם קונים פעם הבאה מזגן, כדאי שגם אתם לא תכנסו למלכודת התחרות, כי בהחלט לא בטוח שהיא קיימת ותבדקו בדיוק מה ההבדלים ומי עומד מאחורי מה.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר