דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס: איך מדפיסים? 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 3276 פעמים ]

שליחת פרוייקט גדול וחשוב לבית דפוס יכולה להיות תהליך מבלבל, משום שבעידן המודרני נפתחות אפשרויות אינסופיות בפני מי שמעוניין להדפיס פרוייקט מכל סוג. להלן תשובות לכמה מהשאלות הנפוצות ביותר אשר אנשים נוטים לשאול בנושא:

 

כיצד בוחרים את סוג הנייר המתאים לכל פרוייקט דפוס?

נייר מבריק או נייר מט: ניירות מבריקים משדרים איכות ותחכום, והם גורמים לתמונות "לקפוץ לעין", אך הברק שלהם יכול גם להפוך טקסט לקשה יותר לקריאה. נייר מט הוא ידידותי יותר לסביבה, והמראה הרך שלהם מתאים יותר עבור פרוייקט דפוס הכולל טקסט רב.

נייר קל או נייר כבד: ניירות בעלי משקל קל יותר משדרים יוקרה, והם זולים יותר לשליחה בדואר, בעוד ניירות עבים יותר הם אטומים ועמידים יותר- מה שהופך אותם לבחירה טובה עבור דפוס הכולל טקסטק רב או עבור פרויקט דפוס שצריכים להיות לו "חיי מדף" ארוכים.

 

מהו ציפוי "אקוואוס" (מימי)?

אקוואוס הנו ציפוי המבוסס על מים (מה שהופך אותו לידידותי לסביבה), בהיר ומתייבש מהר, המשמש עבור הגנה על פריטים מודפסים. זה עוזר למנוע טביעות אצבעות ושריטות, ומשפר את העמידות של פריטי דפוס אשר נשלחים בדואר למשל. בנוסף להגנה, הציפוי הזה מבריק מעט את הצבעים והופך אותם למעט בולטים יותר, ולכן הוא מתאים למי שמעוניין בפרוייקט דפוס מרשים במיוחד.

 

כיצד יודעים מהי הרזולוציה המתאימה ביותר עבור הטקסט או התמונה של הפרוייקט?

דפוס אופסט הוא דפוס מדוייק במיוחד, ולכן כל תמונה ששולחים לדפוס צריכה להיות ברזולוציה של לפחות 300 DPI. תמונות ברזולוציה נמוכה יותר עלולים להיות מטושטשים או להראות "שבורים".

 

מהם צבעי RGB ומהם צבעי CMYK?

אר.ג'י.בי הם הצבעים אדום, ירוק וכחול, אשר מסכים של מחשבים משתמשים בהם כדי להציג תמונה. לעומת זאת, דפוס ארבעה צבעים (פרוצס) אשר בו נעשה שימוש בתהליך דפוס אופסט, הנו דפוס העושה שימוש בקשת של ארבעה צבעים: ציאן (כחול), מאג'נטה (אדום), צהוב ושחור. קבצים אשר בונים אותם בפורמט אר.ג'י.בי יש להפוך לפורמט המתאים לדפוס פרוצס. מתוקף ההבדלים בין שני סוגי הצבעים, יכולים להיווצר מצבים אשר בהם התמונה אשר נראית על מסך המחשב בעת העבודה על פרוייקט דפוס תראה מעט שונה לאחר שתודפס בסופו של דבר. לרוב, בתי דפוס עושים ככל יכולתם כדי להתאים את הצבעים בכל פרוייקט לצבעים אשר קיימים במכונות הדפוס, אך בכל מקרה- כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע של בית הדפוס כדי לוודא שמזמין הפרוייקט יהיה מרוצה מהצבעים הסופיים שלו.

 

כיצד ניתן להקטין את הגודל של תמונה ממוחשבת אשר רוצים לשלוח במייל?

לעיתים, פרוייקט דפוס יכול להיות מורכב ממספר גדול של קבצים "כבדים", מה שמקשה על שליחתם בדואר האלקטרוני. ישנן תוכנות רבות אשר ניתן בעזרתן לדחוס קבצי מחשב, כמו ווינזיפ למשל. בעזרתן ניתן להקטין את גודל הקובץ וכך לשלוח את הקבצים בקלות ובמהירות בכל תוכנת דואר אלקטרוני.

 

מהי למינציה (ניילון), והאם יש לערוך אותה לכל פרוייקט דפוס?

למינציה הנה העברת הפדים דרך מכונה אשר מצפה אותם משני צדדיהם במעין ניילון עבה, שקוף לחלוטין ומבריק מעט (על ידי התכת הניילון בחום גבוה). כך הופך הדף לעבה מאוד ולעמיד ביותר (דף שעבר למינציה לא יקרע ולא יתקמט לאורך שנים ארוכות). למינציה אינה מתאימה לכל פרוייקט דפוס, ויש לשקול את השימוש בה עבור כל פרוייקט בנפרד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב