דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס: שאלות ותשובות 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 3104 פעמים ]

ישנם פרטים מעניינים רבים לגבי נושא הדפוס, אשר לא כולם בקיאים בהם כאשר הם ניגשים להדפסת פרוייקט דפוס. הנה כמה שאלות ותשובות שיכולות לעזור בנושא.

מהו ההבדל בין דפוס אופסט לדפוס דיגיטלי?

דפוס אופסט הנה טכנולוגיית דפוס נפוצה ביותר אשר בה האות או הציור הטבול בדיו ונמצא בצלוחית מועבר (או באנגלית- "אופסט")- ראשית אל משטח גומי, ואחר כך אל הניר אשר עליו רוצים להדפיס. בהתבסס על העובדה שהנייר דוחה מים ושמן, הוא סופג את הדיו ממשטחי הגומי, בשעה שהאזורים במשטחים אלו, שבהם לא צריך דיו, הם רטובים או שמנוניים ולכן אינם נספגים בנייר.

דפוס דיגיטלי נמצא גם הוא כיום בשימוש נרחב. זהו דפוס אשר במהלכו מודפסים פריטים דיגיטליים על משטח פיזי, כמו נייר. בדפוס זה הדיו מודפס מהמחשב ישירות אל הניר, בלי לעבור דרך צלוחית ומשטח גומי אלא רק דרך גלגלות קטנות טבולות בדיו.

כיצד אפשר לדעת באיזה סוג של דפוס יש לבחור עבור כל פרוייקט?

אם יש לכם פרוייקט שמיועד לטווח קצר מאוד, כלומר מספר תמונות או פוסטרים ולא יותר, דפוס דיגיטלית הנה אפשרות חסכונית ויעילה יותר. משום שדפוס דיגיטלי אינו דורש משטחים וכדומה, העלות הסופית של ההכנה לדפוס היא זולה יותר כאשר הפרוייקט הוא קטן. בנוסף, דפוס דיגיטלי מאפשר הדפסת חומר שונה על כל ניר וניר, מה שדפוס קונבנציונלי אינו מאפשר.

עבור פרוייקטים גדולים יותר, דפוס אופסט מספק יתרונות רבים וברורים. הוא מאפשר איכות גבוהה מאוד של ההדפסה לאורך כל הפרוייקט, אפשרות הדפסה על מגוון נרחבים של משטחים ולא רק על ניר חלק (כמו למשל על עץ, בגדים, מתכת, עור, ניר מחוספס ועוד), והוא מעניק להדפסה איכות של ספר ולא של הדפסה ממוחשבת.

מהו הבדל בין צבעי CMYK לצבעי פאנטון?

CMYK או "צבעי פרוצס" (תהליך), הנו השם המקוצר למונח "תהליך דפוס של ארבעה צבעים". מונח זה ומונחים דומים לו מתייחסים הן לשיטה של הפקת דפוס במכונות דפוס והן לצבעים הספציפיים אשר בהם משתמשים בשיטה זו. שמות נוספים המתייחסים לתהליך דפוס זה הנם "ארבעה צבעים", "תהליך מלא" ו"צבע מלא". דפוס פרוצס מבוסס על ערבוב פיגמנטים מארבעת הצבעים הבאים, למען יצירת כל הצבעים האחרים: ציאן, מאג'נטה, צהוב ושחור. השימוש בדיו שחור מאפשר הדפסת פרטים קטנים ומדוייקים ומפחית את כמות הצבעים הראשיים שיש להשתמש בהם כדי להדפיס צבעים שחורים.

צבעי פאנטון הנם צבעים המיוצרים על ידי חברת פאנטון, על ידי ערבוב של פיגמנטי צבע שונים, ומותקנים במכונות הדפוס כצבע קבוע (בניגוד לשיטת הפרוצס אשר בה מותקנים במכונה רק ארבעה צבעי בסיס). מרבית הצבעים של מניפת הצבעים של פאנטון הם צבעים אשר לא ניתן להגיע אליהם על ידי שיטת הפרוצס. שימוש בצבעי פאנטון מאפשר קשת צבעים מגוונת יותר, וכמו כן יצירת צבעים מיוחדים כגון צבעים מטאליים וצבעים פלורסנטיים או זרחניים.

מה כדאי לדעת כאשר מבקשים הערכת עלות של פרוייקט דפוס?

יש לדעת בכמה צבעים יש לעשות שימוש במהלך הפרוייקט, ומהו השטח שכל צבע יתפוס (לדוגמה- האם רוצים להדפיס תמונה אשר מכסה את כל העמוד ועל גביה להוסיף טקסט, או שהתמונה היא קטנה ומופיעה רק בראש העמוד? בנוסף, יש להגדיר האם הפרוייקט עושה שימוש רק בדפוס או גם בתמונות, מה גודל הטקסט ומה סוג הניר שיש לעשות בו שימוש (חלק, מחוספס, ממוחזר וכדומה). 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב