דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכל: מדריך לעבודה בשיתוף פעולה 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 2460 פעמים ]

לכל אדריכל יש גישה וסגנון שונים. הכנו עבורכם מדריך קצר שיעזור לכם למצוא את האדריכל המתאים ביותר עבורכם. אל תמהרו, עבדו לאט וקחו את כל הזמן שאתם זקוקים לו בשביל לבחון אדריכלים פוטנציאליים.

 

1. שאלו חברים, שכנים, בני משפחה וחברים לעבודה על אדריכלים שעבדו עמם בעבר. בנוסף, התייעצו עם בעלי מקצוע מתחומים קרובים, כמו למשל עם בנאים, מהנדסים וכדומה. נסו למצוא שמות של אדריכלים שעיצבו פרוייקטים דומים לפרוייקט שאתם מתכננים. בנוסף, חפשו במנועי חיפוש באינטרנט. כך תוכלו למצוא אדריכל לפי סינון של מיקום ותחום התמחות.

 

2. צמצמו את הרשימה שהכנתם בסעיף הראשון לשישה- שבעה אדריכלים, וצרו עמם קשר לגבי הפרוייקט שלכם. בדקו האם הם פנויים לעבודה ומתעניינים בסוג הפרוייקט שאתם מתכננים. בקשו לקבוע פגישת הכירות, ובררו האם הפגישה הזו תהיה בחינם או בתשלום. הפגשו עם כל אותם אדריכלים, ובידקו היטב שהאדם אשר איתו אתם נפגשים הוא אכן האדם אשר יעבוד בסופו של דבר על הפרוייקט שלכם. השתדלו להיפגש עם אדריכלים במשרדם, כדי להתרשם גם מדרך ניהול העסק שלהם. תכננו את זמנכם כך, שתוכלו לשוחח עם כל אדריכל במשך שעה שלמה לפחות.

 

3. בפגישה עם כל אדריכל, בדקו מהי "פילוסופיית העיצוב" שלו- כלומר מהו הסגנון שלו, מה נותן לו השראה, מהו ה"אני מאמין" שלו וכו'. שאלו את האדריכל כמה זמן הפרוייקט ייקח, ומה תהיה העלות המשוערכת שלו. כאשר אתם מדברים על ענייני כספים, בדקו גם האם התשלום המדובר כולל את כל השירותים, או שיתווספו בעתיד תשלומים נוספים. בקשו מהאדריכלים המלצות מלקוחות קודמים שלהם, ובקרו בבתים שהם עיצבו (גם אם לא תוכלו להיכנס אל הבית, תרוויחו הרבה גם מלהביט עליו מבחוץ). כאשר אדריכלים מפנים אתכם אל לקוחות קודמים שלהם, שאלו את הלקוחות על בעיות שייתכן וצצו במהלך העבודה. בידקו את הרישיונות, התארים והתעודות של כל אדריכל אשר אתם בוחנים.

 

4. בהתאם לכל הנתונים שאספתם, תוכלו עכשיו לצמצמם את הרשימה עוד ועוד, עד שתישארו עם שניים-שלושה אדריכלים נבחרים לכל היותר. בשלב זה היפגשו עמם שוב או שוחחו עמם בטלפון, כדי לקבל הבהרות נוספות בנושאים שונים שמעניינים אתכם או מטרידים אתכם. לבסוף, תוכלו לבחור אדריכל אחד מתוך הרשימה, ולגשת למלאכה. זיכרו, אתם כנראה הולכים לעבוד צמוד עם האדריכל שלכם במשך חודשים ארוכים, לכן כדאי מאוד בחור מישהו שקל ונעים לכם לתקשר איתו.

 

כעת, משבחרתם אדריכל ואתם מתחילים בעבודה המעשית על הפרוייקט, נשאלת השאלה- איך תוכלו לעבוד עם האדריכל שלכם, בצורה שתהיה אפקטיבית ונעימה עבור שניכם? אין ספק שבניית בית החלומות שלכם, או הפיכת בית רגיל לבית חלומות- הנם דברים שלא יתאפשרו ללא בניית מערכת יחסים יציבה וטובה עם האדריכל שלכם. הטיפים הבאים נועדו לעזור לאנשים אשר עובדים עם אדריכלים, כדי להפוך את העבודה על הפרוייקט לקלה, נעימה ויעילה.

 

1. אדריכל איננו קורא מחשבות- הסבירו את הצרכים והמאווים שלכם באופן מפורט ביותר.

2. אבל אל תשכחו גם להקשיב לרעיונותיו של האדריכל שלכם, אל תשכחו שהוא בעל תואר אקדמאי, ועובד במקצוע כבר שנים!

3. אדריכלים עובדים במקצוע כבר שנים ומכירים את כל אנשי המקצוע בתחום הבנייה והשיפוץ- התייעצו איתם והקשבו לחוות דעתם כאשר אתם בוחרים את קבלן הבנייה.

4. בידקו היטב את התוכניות שהכין האדריכל, ושוחחו איתו על שינויים שיש לעשות לדעתכם. שימרו על רמת שיחה נעימה ושקטה, אך אל תתפשרו על דברים מהותיים. מצד שני, אם בחרתם אדריכל טוב שאתם שומחים עליו- יכול מאוד להיות שיש סיבה להתעקשותו לא לשנות דברים מסויימים. היו פתוחים להצעותיו.

5. הסכימו מראש על כל המרכיבים הכספיים של הפרוייקט שלכם, שכן ידוע שלכסף יש נטייה לסכסך לפעמים בין אנשים.

6. שמרו על קשר רציף ונעים עם האדריכל, לכל אורך העבודה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב