דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נהיגה בשכרות 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 5020 פעמים ]

שילוב של אלכוהול ונהיגה הוא שילוב קטלני אשר עשוי לא רק לפגוע בחייו של הנהג אלא גם בחייהם של שאר הנוסעים ברכב, ברכבים אחרים או בהולכי רגל בכביש. נהיגה בשכרות מטשטשת את הכרתו של הנהג והופכת את תגובתו לאיטית ומסורבלת יותר.

מחקרים בתחום הנהיגה בשכרות מראים כי יכולת התגובה של הנהג במצב של שכרות נמוכה בעשרות אחוזים מאשר במצב בו הוא אינו שתוי. נהגים רבים עולים לכביש לאחר שתיית אלכוהול מתוך תפיסה מוטעית כי הם מרוכזים ומפוקסים דיים כדי לנהוג. שאלת השאלה, כיצד אדם ששתה אלכוהול יכול להעיד על צלילות הכרה?

עונשים על נהיגה בשכרות

ככל שכמות האלכוהול בדם גדלה, כך גם עולה הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים אשר עשויה להיות קטלנית. רמת האלכוהול בדם מתייחסת גם לבעל משקל גוף גדול או לרגילים בשתיית אלכוהול. האלכוהול משפיע על כולם, מטה ומשבש את צלילותו של הנהג. על נהיגה בשכרות עומדים עונשים קבועים וברורים בחוק.

נהיגה בשכרות נחשבת בתור עברה חמורה על החוק שבצידה עונשים לא קלים. נהיגה בשכרות עלולה לגרור בעקבותיה פסילה של הרישיון של שנתיים לפחות (תלוי בותק של הנהג ובעבירות קודמות). לפי החוק הישראלי כל מי אשר נבדק ושנמצאה בגופו כמות אלכוהול העולה על 240 מ"ג בליטר אויר, נחשב כשיכור.

בדיקת האויר הנשוף נעשית על ידי מכשיר הינשוף הבודק את רמת האלכוהול בדם. חשוב לדעת כי מן הרגע בו אדם נבדק ונמצא שיכור כמעט בלתי אפשרי יהיה להוכיח אחרת. הוכחה של נהיגה בשכרות גוררת באופן מיידי עונשים ברורים הקבועים בחוק.

מה עושים כדי להמנע ממצב של נהיגה בשכרות?

מצב של נהיגה בשכרות קורה משום שלרוב הוא מפתה מאוד. אנו עשויים לחשוב שבסך הכל מדובר בנסיעה קצרה בדרך אשר מוכרת לנו היטב. צורת חשיבה זו מתאימה במצב רגיל, אך לאחר שתיית אלכוהול גם נהיגה למרחק קצר עשויה להסתיים בתאונת דרכים קטלנית.

אם שתיתם אלכוהול תנו לחבר אשר לא שתה לנהוג ולהביא אתכם הבייתה, קחו מונית או אפילו התקשרו למכר או בן משפחה שיבוא לאסוף אתכם. וודאו טרם האירוע מי החבר אשר הפעם לא ישתה ויסיע אתכם ואת החברים האחרים בחזרה הבייתה בשלום. 

רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il  לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבורpublic relations   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב