דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה סינית מצל הגרדום לתהילת עולם בשבוע אחד בספינת קרוז אמריקאית - סולסטיס אהובתי פרק ב' 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 2409   [ נצפה 3494 פעמים ]

סולסטיס אהובתי – פרק שני

אתמול במוצ"ש הסתיים עוד קרוז בסולסטיס. עברתי שבוע סוער ורב תהפוכות. מנידון למוות ביום שני בערב לתקווה הלבנה במוצ"ש. הדבר שאפיין הכל – קיצוניות מטורפת בכל מובן, ללא רגע דל וללא מנוחה לשאוף אוויר. בעוד שעתיים וחצי זה עומד להתחיל שוב...

יום ראשון בשבוע נקרא אמברקיישן דיי. משעה 1200 בצהריים עוברים האורחים החדשים בין מתקני הספינה ונחשפים לפיתויים השונים והמלכודות שאורבים להם. מכונת השיווק האדירה של תעשיית הקרוזים מביאה אותם לסולסטיס, אלינו הביתה, למצב של קהל שבוי לשבוע. זה קהל אמיד ברובו שרוצה לחם ושעשועים ואולי גם את מילוין של גחמות נסתרות אחרות. תפקידנו כמטפלים, להציע להם את שירותינו ולמכור להם מוצרים שקשורים לטיפולים שאנו מספקים. אם באמברקיישן אנו נחשפים להרבה מהאורחים ומצליחים לשכנע אותם להגיע להתייעצות חינם אז יש סיכוי רב שהקרוז יוכתר בהצלחה מבחינת כמות הטיפולים וההכנסות שנוצרות בגינם. אנחנו משתכרים רק אחוז קטן מההכנסות שאנו מייצרים וגם משלמים 35 דולר ליום עבור החדר והמזון. יש לי מוטיבציה גדולה להצליח כאן. כלכלית אני חייב להחזיר את הוצאות הטיסה ולפצות על החסר במשפחתי הקרובה שנותרה בארץ. מקצועית הגעתי כדי לטפל בכמה שיותר אנשים כאתגר אישי, מאז ניין אילבן רציתי לחזור ולטפל באמריקה מתוך אמפתיה ומתוך רצון לתרום ולהחזיר לאומה שנתנה לי את האפשרות ללמוד את המקצוע האדיר הזה וגם כמשימה חלוצית שאולי תפתח דלת ואפשרויות לעוד מטפלים.

בהליך האמברקיישן בתחילת כל קרוז, דנה, מדקרת אמריקאית ושותפתי לעבודה ואנוכי, עוצרים עוברים ושבים ומנסים להביאם למצב שיתחייבו להתייעצות חינם מאוחר יותר. באניות הסולסטיס קלאס יש שני מטפלים במקום מטפל אחד כפי שבכל שאר האניות שבצי. לא יכול להיות הבדל גדול יותר בין שני מטפלים כמו שיש ביני לבין דנה. זה כמו ההבדל שבין אש ומים. בעוד שבחלק מהאורחים החדרתי מחטים, בחלק אחר נגעתי בכתפיהם והצבעתי על מתח, וחלק ניסיתי לעורר שיחה ותקשורת, דנה כהרגלה נשארה פאסיבית. הצלחתי לרשום שני זוגות להתייעצות וחלקתי בנדיבות זוג אחד איתה. בשעה 1545 החל תרגיל החרום שאנו עושים מידי שבוע. עזבנו הכל וירדנו מדק 12 שם נמצאת הספא לדק 4 במסעדה גרנד אפרניי בה אנו מראים לאורחים היכן נקודת הכינוס, שם הם מושבים בכיסאות וצופים בסרט הוידיאו וגם מקשיבים לקפטן שמדבר מהרמקולים.

מהר מאד שמעתי קולות רמים בעברית ומנהיג הקבוצה שפנה אלי ובירר שאני מישראל טרח להציג לי בקולי קולות את ההבדל בין האשכנזים והמרוקאים שבקבוצה. זו הייתה קבוצה של ישראלים יורדים מטורונטו. לשמחתי לא פגשתי בהם כלל במהלך הקרוז אולי בגלל ששירותי הספא הם בתשלום ולא במסגרת הכל כלול...והם לא פרייארים...

כשחזרנו אחרי הדריל לספא, התחיל הבאלאגן. בדרך כלל באמברקיישן עושים בוקינג ליום המחרת ובערב יום ראשון מקבלים רק להתייעצות בתקווה שתביא לבוקינג למחרתו. הפעם זה היה שונה. פאולה נרשמה לטיפול אצלי דרך הדסק לשעה חמש וחצי אך בחמש וחצי היה רק אלחנדרו. מהר מאד התברר שדנה טעתה ולקחה את פאולה לטיפול אצלה. בלי הרבה היסוסים הכנסתי את אלחנדרו לטיפול. הוא איש עסקים צעיר ומצליח ממקסיקו. מיד נוצר קשר טוב איתו ואחרי מספר דקות של טיפול סיכמנו שהוא יעבור חבילה של חמישה טיפולים ויקח שני סוגי צמחים. כשהתברר לי שפאולה היא אשתו ומטופלת במקביל אצל דנה, הצעתי לו שגם היא תעשה חמישייה. דנה לא עשתה שום פעולה שיווקית עם פאולה ולא טרחה ליצור המשכיות טיפולית באמצעות הצעה לטיפולים נוספים, וכך יצא שאלחנדרו "מכר" בהתלהבות לאשתו, לאחר שהסתיים הטיפול הראשון ובהנחייתי, 5 טיפולים וצמחים וכל זה מבלי שדנה עשתה דבר...

מאוחר יותר בעומדי ליד הדסק שמעתי את אחד האורחים מדבר במבטא "יהודי". הוא גם ציין לאנשי הדסק שהוא מניו יורק. בשלב זה עדיין לא הייתי בטוח אבל כדי להיות פוליטקלי קורקט אמרתי לו שאני יכול לשמוע שיש לו מבטא "ניו יורקי". מיד הוא זיהה שאני ישראלי ועבר לעברית. בתוך דקות ספורות סיפרו לי הוא ואשתו המצחיקה על 20 הנכדים שלהם ועל אחת הבנות שחייתה בישראל... אחרי דקות ספורות נוספות הם קנו "חבילה" של 6 טיפולים וצמחים לירידה במשקל בסכום נכבד. המצחיק הוא שאני ניסיתי לשכנע אותם שלא להוריד במשקלם כי "יהיה פחות מהם" והם לעומתי נלחמו בהתלהבות על "חובתי" לספק להם את השירות הזה...הבעל לא פסק לנהל את עסקיו דרך הבלקברי גם בזמן הטיפול. לכן איימתי עליו שאם הוא לא סוגר את המכשיר אזי אחטוף לו אותו ואזרוק לים...זה גרם לו מיד לסגור את המכשיר...סך הכל זוג יהודים חביבים ומצחיקים שמאד נהניתי איתם ומאד נהניתי לטפל בהם.

כמה דקות מאוחר יותר (אנחנו עדיין באמברקיישן איב...) ראיתי קבוצה של 4 גרמנים צעירים משוחחים בהתלהבות ומצביעים על הכתף והצוואר של אחד מהם. פניתי אליהם ושאלתי אם יש למי מהם בעיה בצוואר שאוכל לפתור, ואחרי כחצי שעה של התלבטות חתם פרידריך על חבילה של 5 טיפולים. האנגלית העילגת שלו הספיקה כדי שנשוחח בהתלהבות על כדורגל אירופאי. הימים ימי טרום מונדיאל. הבעיה שאיתה הגיע נפתרה כבר בטיפול השלישי. הוא השאיר מזכרות מיוחדות מעירו שהביא במיוחד כדי לחלקן.

ואז מאוחר יותר...פנתה אלי הדוקטור לאסטטיקה וטיפולי בוטוקס מצוות הספא והפנתה אלי את ג'ימס. ג'ימס הוא חוואי בקר מהדרום ונראה כאילו יצא מתוך הפרסומת של מרלבורו. למרות עושרו הרב הוא התגלה כאדם נעים הליכות ורגיש מאד ההיפך הגמור מהמאצ'ו שהוא נראה מבחוץ. הקשר איתו היה מיידי. לאחר אבחנה מהירה של הכאבים מהם הוא סובל כבר עשרים שנה הוא חתם על חבילה של 5 טיפולים וצמחים. הטיפולים איתו החלו כבר באותו ערב. צריך להסביר משהו לגבי הטיפים. כל שירות (סרויס) ולא מכירת מוצרים (שנקראים גם ריטייל) זוכה מיד לטיפ אוטומאטי של 10% שחל על האורח. בנוסף, אם האורח מעוניין, הוא יכול להוסיף בכתב ידו סכום נוסף על הדוקט. אנחנו מקבלים בכל יום שני את הטיפים מהשבוע הקודם במזומן.

כבר בשבוע הראשון, לינדה הדרום אפריקאית, שעזבה בינתיים, לימדה אותי איך להציג ללקוח את הדוקט כך שיירשמו עליו 3 איקסים, אחד ליד השורה של הטיפ הנוסף, אחד לסכום כולל הטיפ הנוסף ואחד לחתימה. בהתחלה התביישתי לעשות את זה, כי עשרת האחוזים נראו לי די והותר, אבל מהר מאד ראיתי שכולם נוהגים כך והתחלתי גם אני בעיקר כדי לא לפגוע באחרים. כך יצא שהצגתי את הדוקט לג'ימס לחתימה עם 3 איקסים. הנ"ל הביט בזה לרגע ובחיוך רחב אתגר אותי באמרו שהוא לא נוהג לתת טיפ לפני שהוא מקבל את השירות עד תומו. הוא גם הוסיף ואמר שהוא טיפר כבד וחובת ההוכחה היא עלי. אם אצליח לטפל בו בהצלחה הוא הבטיח שאתוגמל ביד רחבה. לא נעלבתי בכלל ונעניתי בשמחה לאתגר. הצעתי לו שיודיע לבנק על הפשרת תכניות הגמל שלו כדי שיוכל לעמוד בהבטחתו... נוצר בינינו קשר מדהים שהלך והתעצם ככל שהטיפול התקדם בפתרון הבעיות שעליהן הוא התלונן.

בשבת, היום האחרון לקרוז, הוא התחנן שאעשה לו טיפול אחד נוסף על החמישה שנסתיימו כבר ביום שישי (ביום חמישי לקחתי יום חופש בסן מרטן ולא טיפלתי), בנוסף הוא קנה צמחים נוספים, קנה ג'ל למסאג' בהמלצתי, הזמין אותי לבקר אותו ואת אשתו המיועדת (מתוקה בשם ננסי, שופטת בכירה בבית המשפט העליון של אוקלהומה) בחוותו...וגם העניק לי טיפ נוסף של 200 דולר! (הטיפ הגבוה ביותר שניתן בספא מעולם לנותן שירות אחד). בנוסף הוא ואשתו כתבו חוות דעת טובה עלי במשוב של האורחים והוא בקש ממני את המייל שלי כדי שיוכל לשלוח לי תמונות מהחווה וגם...הוא שוקל ברצינות לחזור לסולסטיס בחצי שנה הבאה כל עוד אמשיך לעבוד ואהיה על סיפונה...להמשך טיפול....

למחרת העברתי סמינר. אחד המשתתפים היה אר ג'יי בנה של אווה, בן ה-19 שהחל טיפול כבר בקרוז הקודם. אימו, שתחיה, התאלמנה לפני כשמונה חודשים וירשה הון רב מבעלה שנהרג בתאונה. כדי להפיג את הצער על אבדן הבעל היא פצחה בסדרה של קרוזים לאורך 8 חודשים בחברות קרוז שונות. כל שבוע היא מזמינה על חשבונה חברים, בני משפחה וידידים להפליג וליהנות איתה ועל חשבונה. כבר בקרוז הקודם שמעתי עליה ממטופלת שבאה לטיפול אצלי במימון מלא של אווה. כך הגיע אלי גם אר ג'יי בנה. מאחר והם לקחו שני קרוזים בק טו בק התחלתי את סדרת הטיפולים עם אר ג'יי בקרוז הקודם וזה המשיך לקרוז שהסתיים עתה. לבקשתי אר ג'יי הביא לסמינר את אימו ודודתו שהתלהבו וחתמו על חמישיות טיפולים אצלי. הם היו כל כך נדיבים ונחמדים שיכולתי לסרב בנימוס לטיפים שהוצעו מעבר לטיפ החובה...אר ג'יי התעניין מאד ברפואה סינית כאפשרות לימוד ותעסוקה עבורו...הוא הבטיח להזמין אותי לטקס קבלת התואר לכשישלימו... מעבר לטיפול המקצועי שהגשתי לו,  שימשתי לו דמות אב ומורה דרך.

ביום שני, התחלתי לראות מטופלים כל חצי שעה (בשני חדרים) וכך זה המשיך עד הערב. בגלל הלחץ הכבד של הטיפולים, החלפת הסדינים, הדפסת הדוקטים והחתמתם ועוד עיכובים שלא קשורים אלי, המטופלת האחרונה לא הייתה סבלנית ואחרי שהשלמתי את האבחנה היא המתינה לי בחדר הטיפול כחצי שעה ואז משלא הגעתי היא קמה ועזבה בכעס. וככה, בשיא ההצלחה והטירוף, כשכבר בתחילת היום השני של הקרוז כבר עברתי את כל ההכנסות משני הקרוזים הקודמים, אני נקרא למשרדה של אנה (מנהלת הספא האירופאית) שם חיכתה לי גם מנהלת הדסק, (אירית, ג'ינג'ית חמת מזג) ובמשך כחצי שעה שתיהן יורדות עלי רצח על זה שהמטופלת עזבה, והדבר הבא הוא שאני מתבשר על כך שאני עומד לקבל אזהרה (אם מקבלים 3 בשלושת החודשים הראשונים אז עפים הביתה) ושהיא שוקלת ברצינות להיפטר מאחד מאיתנו כדי לקבל מישהו מנוסה יותר במקומו!!! הסברתי בשקט כיצד קרה שהמטופלת נשארה בחדר זמן כה רב כאשר אני לוקח את האחריות על כל הסיפור ולא מספר את כל האמת. בקיצור, זובור פומבי ומשפיל. בסופו של דבר אמרתי לאנה שהיא לא יודעת מה מתרחש באמת ושאני אינני מתכוון לספר לה. הצבעתי על כך שבמשך כל תקופת היותי בסולסטיס לא זכיתי לשמוע ממנה מילה טובה אחת והפניתי אותה להסתכל בבוקינג שנעשה על ידי ביומיים האחרונים – את זה כבר אמרתי תוך כדי טריקת הדלת מאחורי גבי ויציאה בסערה ממשרדה.

הייתה לי תחושה מאד קשה. אם במצב בו אני מצליח ליצר הכנסות כה רבות יחסית ואבסולוטית, כאשר המטופלים מאשררים בכל יום את איכות הטיפול שהם מקבלים, אז במקביל תוקעים לי בספא סכינים בגב – מה יקרה כאשר ההכנסות לא תהיינה גבוהות?! האווירה שנוצרה בספא הייתה כבדה ומלאת טרור, הבנות הביטו בי בחשד ובהסתייגות, ואני התחלתי לחשוב ברצינות שזה לא בשבילי כל האינטריגות והפוליטיקות האלה. בדיעבד התברר שכל הספא ביחד לא ייצרו הכנסות של אפילו אלף דולר באותו היום, ואנה ואשת הדסק חיפשו מוצא לתסכולן. וכך יצא שלמחרת כשירדתי לחוף בסן חואן שבפורטו ריקו ודברתי עם בני הבכור בסקייפ בתוך הסטארבקס אינטרנט קפה והנ"ל אמר לי שהוא אוהב ומתגעגע ורוצה שאחזור – פשוט נחנקתי ברגשותיי הגואים ולא יכולתי להוציא הגה במשך דקות ארוכות.

כך התקדם לאיטו השבוע, במתח ובהתעלמות מנומסת מצד אנה, זהירות מצידי, עוד סמינר ועוד מטופלים, ופה ושם טעויות שלי שפתרתי לבדי אל מול הצלחות וחיבה וצחוקים עם חלק מהמטופלים. ביום רביעי בערב הלכתי אצל ג. קצין הביטחון הישראלי, בחור צעיר וחביב שנושא על כתפיו תפקיד אחראי וכבד. הסיבה הרשמית הייתה מבחינתי הצורך להשתמש במכונת הלמינציה שבמשרדו כדי שאוכל להציג את תעודות ההסמכה והרישיונות לעסוק ברפואה בארה"ב – בתוך חדרי הקליניקה. הבחור הראה לי כיצד הוא יכול מתוך משרדו בלחיצת עכבר לראות מה רואה כל אחת משבע מאות מצלמות האבטחה שמפוזרות בכל מקום. הוא הצליח לדובב אותי וספרתי לו מה מתרחש בספא ואיך מתנהלים היחסים עם אנה. הוא יעץ לי לא לנסות לחפות על אחרים ולא לקחת אחריות למחדלים של מישהו אחר. הוא ליווה את דבריו בדוגמאות רבות מכל מיני מחלקות וגם הבהיר לי חד משמעית שאם אנה לא תרצה אותי בספא אז בסופו של יום לא אוכל להישאר שם גם אם אהיה מקצועי לחלוטין בקליניקה. לאחר מעשה ולמחרת הרגשתי הקלה עצומה והכרת תודה לג. על שירותי הפריקה שהציע לי.

בעודנו מדברים התקבל אצלו טלפון בהול. מישהו ממחלקת משקאות ומזון נמצא שיכור בחדרו לאחר שלא התייצב לעבודה בבאר. לשאלתי אם זה מתאים שאשאר ג. בקש ממני להישאר ולצפות במה שיקרה. וכך יצא לי להשתתף בהוצאה להורג בשידור חי. שני קצינים ממחלקת יחסי אנוש HR נקראו למשרד של ג' כדי לשמש עדים. בהתחלה שיחקנו אותה ג' ואני שאני הוא השיכור ומאחר והם כבר מכירים אותי כמדקר וכמשתתף בפגישות הקצינים הם נראו די המומים מכך, אבל מהר מאד פרצנו כולנו בצחוק על המתיחה. תוך דקות הגיע הבחור. שמנמן ונמוך פרואני ממוצא אינדיאני. טוב מזג וקצת חברותי ואפילו מסתחבק. ג' פעל בתקיפות וביעילות, הציע לבחור בדיקת ינשוף שהכין קודם והלה לא סרב ונשף לפיה. הכמות המותרת היא 0.08% אלכוהול בדם. הבחור נשף 0.193% שפירושם 6-7 בירות לפחות וברצף. הוא לא סרב לחתום על כך שהוא נשף את מה שרשום על הצג שגם הוצג לקצינים, כולם חתמו. גזר הדין נחתם, והבחור מצא כנראה כבר היום את דרכו הביתה. ליבי נכמר על הבחור, אבל ג' לא הראה שהוא אפילו ממצמץ לשנייה אחת. באותה הקלות יכולתי להיות מפוטר גם אני. מחשבה מצמררת אבל בהחלט מרתיעה.

בשבת, עם סיום הקרוז, החלה להתברר התמונה הכוללת. הספא על כל 34 המקצועות שבה עבדו חלש מאד בקרוז האחרון. בשעה 1900 במוצ"ש ירדתי עם אנה לפגישה השבועית המסכמת של כל המחלקות יוצרות ההכנסה. מתברר שהספינה כולה על כל מחלקותיה לא עמדה ביעד השבועי וביעד שהושג בשנה שעברה באותו המסלול. האובר בורד מרקטינג מנג'ר OMM מאויש בידי מישל (וולשית) היא זו שמנהלת את פגישות יוצרי ההכנסות REVENUE MAKERS שאליה אני מוזמן.

אנה ישבה מהצד השני של המעבר כשהגעתי לפגישה. בסוף הפגישה מישל שאלה כל אחד מראשי המחלקות לגבי הישגיהם בשבוע שעבר. כשפנתה אלי ציינתי (מבלי לדעת כמה עשתה שותפתי דבי) שהיה לנו שבוע טוב, הסתכלתי על אנה לאישור, וציינתי שהכנסותינו גדלו בכמאה אחוזים ביחס לקרוז הקודם. אנה הנידה ראשה בשלילה ואמרה בקול רם, "הרבה יותר מזה – רק הוא לבדו עשה כך וכך דולרים השבוע". זו הייתה המחמאה הראשונה ששמעתי מהגברת ועוד באיזה פורום היא בחרה להלל ולקלס אותי....וואו. מישל הגיבה מיד ואמרה שאני מוזמן למשרדה בכל עת כדי ללמוד את הגרפים והטקטיקות שהיא מתכננת.... וכך מרדכי היהודי ניצל בתוך 4 ימים מחבל התליה, הורם מעם והפך לאתרוג שחפצים ביקרו...

אבל רק לכמה שעות של חסד...כי למחרת החל קרוז חדש...

מאוחר יותר בפגישה עם כל אנשי הספא התברר שבשבוע האחרון שהיה הכי חלש של ספא הסולסטיס מעולם, אני הייתי יוצר ההכנסה השני בהיקפו (אחרי טייסון מהג'ים). עכשיו יש להתמודד עם קנאה, צרות עיין ועוד מריעין בישין. לכן כאשר ניתנה לי ההזדמנות מידי אנה לדבר בפגישה, שיבחתי וקילסתי את ד"ר בוטוקס שהפנתה אלי את ג'ימס מהמרלבורו וגם את צ'לסי המסג'יסטית שהפנתה אלי את קלוד הקנדי. סיפרתי איך קלוד הגיע אלי מאחר והתלונן אצל צ'לסי על כאבים ברגלו. ואיך הצלחתי להבין שהוא מוטרד בשל ירידה ביכולתו המינית ובזה טיפלנו לשביעות רצונו המלאה.  הבהרתי שזה שמפנים אלי לא בא על חשבונן אלא להיפך יוצר אפשרות להכנסות נוספות כפי שקרה השבוע אצל המטופלים שהגיעו לסדרת טיפולים ועל הדרך השתמשו בשירותי ספא נוספים. הבהרתי שהרפואה הסינית יכולה לשדרג את ההיצע שהן מציעות לאורחים ויכול להפוך את הספא למקור של הכנסות לחברת הקרוז ולנו על ידי אורחים חוזרים וכו'. אנה שינתה כיוון חיזקה את ידיי ותמכה במה שאמרתי באופן מלא לפני כולם.

כל זה ועוד הרבה התרחש בשבוע אחד...

 

אפי כפיר

 

על סיפון הסולסטיס...עדיין

המשך בפרק ג' - "הומואים גאים בלבד נחשפים לרפואה סינית בקרוז צ'רטר אטלנטיס בקריביים"

 

החיפוש באתר "מאמרים" זה או תחת שם המחבר "אפי כפיר".

 

 

אפי כפיר L.Ac מומחה לרפואה סינית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב