דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי ביתי: צעדים ראשונים 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 3378 פעמים ]

גם אתם בוודאי כבר הצטרפתם אל טרנד הסושי שמכה גלים במדינתנו ותופס תאוצה בקצב מסחרר. גם אם אינכם מתחברים באופן ראשוני למאכל הזה ולמטבח האסייתי בכלל, רוב הסיכויים שכמה מחבריכם כבר הצליחו לשכנע אתכם ללכת למסעדת סושי ולנסות את המנה הפופולרית הזו. בהחלט יכול להיות שהלכתם, הזמנתם, טעמתם ? ולא אהבתם. סושי הוא ללא ספק טעם נרכש, ועל כך יהיו מוכנים להעיד גם אוהביו.

אבל אם כן אהבתם בטעימה הראשונה, או אם טעמתם מספיק פעמים כדי ללמוד לאהוב סושי, ודאי תשמחו לגלות את מה שאנשים רבים לא מודעים אליו: ניתן להכין סושי גם בין כותלי ביתכם. ולא רק שניתן, אלא מדובר בצורך הולך וגובר של אנשים שלמדו לאהוב את המנה היפנית המפורסמת ואינם רוצים להיאלץ ללכת למסעדה או להזמין טייק אווי בכל פעם שמתחשק להם סושי.

אז נקדים ונאמר כי הכנת סושי ביתי היא משימה לא קלה, או במילים אחרות ? לא לעצלנים או לאנשים שבאופן מופגן אינם חובבי בישול. להפך, הכנת סושי יכולה להיות עיסוק כיפי ומהנה עבור קהל היעד המתאים. אז אם אתם משתייכים לקבוצת שונאי הבישול , עדיף לכם להמשיך ללכת למסעדות. אך אם עבודה במטבח מדברת אליכם, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא ולגלות את רזי הכנת הסושי הביתי, ואולי אפילו להיות מופתעים עד כמה העבודה הזו פחות מסובכת מכפי שנדמה לכם.

אז מה הדבר הראשון שצריך כאשר אנו ניגשים אל מלאכת הכנת סושי בבית? אז המצרך הראשון שהוא בגדר חובה הוא כמובן האורז. רצוי מאוד להשתמש באורז מיוחד למטרת הכנת סושי, שהוא בעל מרקם דביק יחסית וממדים קטנים. אם אין לכם דרך להשיג אותו, ניתן להשתמש בריזוטו. המצרך השני הוא חומץ אורז, אשר מקנה לסושי את הטעם החמצמץ שכולנו מכירים. ובנוסף, יש לרכוש אצות מסוג נורי. אלה שלושת המצרכים הבסיסיים הקשורים ספציפית להכנת סושי, ואותם ניתן למצוא בקלות יחסית ברשתות מזון שונות. מעבר לכך, יש לקנות, כמובן, דגים וירקות ומצרכים אחרים למילוי סושי שעשויים להוסיף למנה שלכם אופי ייחודי.

לבסוף, יש להצטייד במחצלת לגלגול רולים. זהו כלי שניתן להשגה בקלות רבה והוא חיוני וכמעט הכרחי בעבודה, לפחות למכיני סושי מתחילים שעוד לא הספיקו לפתח את הקואורדינציה הנדרשת בגלגול הרולים.

ואחרי שדיברנו על המצרכים, נפרט היכן בדיוק ניתן ללמוד איך מכינים סושי. אז קודם כל, ישנם ספרים בעברית ובשפות אחרות המסבירים ומפרטים את אופן ההכנה. מעבר לכך, ניתן להיעזר בחומרים מהאינטרנט, שם ניתן למצוא גם סרטוני הדרכה להכנת סושי אשר יובילו אתכם צעד אחר צעד.

אם אינכם רוצים להסתמך רק על לימוד עצמי, ישנה אופציה מעניינת שהחלה גם היא לתפוס תאוצה בשנים האחרונות. ניתן להירשם לסדנאות סושי, שבהן שף מומחה להכנת סושי ילמד אתכם את כל רזי המקצוע באופן מקיף ומלא. אופציה זו כרוכה, באופן טבעי, בהוצאה כספית גדולה יותר, אך מצד שני היא עשויה להיות מהנה ולספק תעסוקה כיפית לאנשים שמתעניינים בכך.

לא משנה באיזו דרך למידה תבחרו, בין אם מספר, מהאינטרנט או מסדנאות, הכנת סושי היא חוויה בפני עצמה והיא מהנה לא פחות מהתוצאה, ולעיתים אף יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב