דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: כמה מילים על טרנד ותיק 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2970 פעמים ]

כשנזרק לאוויר הביטוי "מזון מהיר", רבים מאיתנו עדיין נוהגים לחשוב בעיקר על המבורגרים, פיצה ושאר מאכלי "ג'אנק" קלאסיים. אך סביר מאוד להניח כי בעוד מספר לא רב של שנים מהיום, תתווסף גם המילה "סושי" אל אותן אסוציאציות. וזאת מפאת העובדה כי סושי, המנה היפנית האהובה והמוכרת, עברה ועודנה עוברת מהפך של ממש בתודעת הציבור בישראל ובעולם בכלל. היא כבר לא נחשבת למנה יוקרתית בהכרח, מנה שניתן להשיג רק כאשר מזמינים מקום מראש במסעדה אסייתית מפוארת. כיום ניתן להשיג סושי בהרבה יותר מסגרות, וביניהן, כאמור, גם מסגרת ה "פאסט פוד", שאמנם ידועה לשמצה בהרבה מובנים, אך אין מנוס מלהתוודות שכולנו לעיתים לא מסוגלים לעמוד בפני פיתויה.

אז קודם כל – מה גרם למאכל הזה, סושי, להפוך לשם דבר ולצבור תאוצה כל כך גדולה במדינתנו הקטנה? איך אנו, הישראלים, הפכנו משועבדים כל כך למנה שמקורה בכלל במזרח הרחוק? התשובה פשוטה. הרי כולנו מודעים לעובדה שהשוק הישראלי, על שלל תחומיו, מושפע באופן כמעט ישיר מן השוק האמריקאי. בין אם מדובר באוכל, בבגדים או במוסיקה – כמעט תמיד הטרנד החדש שמכה גלים בארצות הברית יגיע תוך זמן קצר גם אלינו. וכך גם במקרה הזה – סושי הפך למעין טרנד פופולרי, שהחל בניו יורק והתפשט כמעט לכל מדינה בארצות הברית. ובאופן טבעי, כפי שתיארנו קודם, הטרנד הזה הגיע גם לכאן.

מהי משמעותו של הטרנד הזה? משמעותו היא שעד מהרה נפתחו ברחבי הארץ מסעדות סושי רבות, או בכינויין העממי "סושיות". המשמעות היא שכיום כאשר חבורות ישראלים צעירים מתלבטות לאן ללכת לאכול, סושי בהחלט מהווה את אחת האופציות הראשוניות. המשמעות היא שישראלים רבים מגלים עניין בהכנת סושי משל עצמם, בביתם, וכדי לענות על צורך זה נפתחות סדנאות סושי שמועברות על ידי שפים מומחים. כל אלה הן תוצאות ישירות של אותה מהפכת סושי, אם ניתן לקרוא לה כך.

אחת המעלות החשובות של סושי היא העובדה שמדובר במנה משביעה במידה די אופטימלית. כלומר, היא אינה "מפוצצת" את הבטן, אך היא גם אינה מותירה אתכם בלתי שבעים. לאור מאפיינים אלה, סושי היא מנה יעילה מאוד בתור ארוחה כמעט בכל שעות היום: ניתן לאכול סושי בתור ארוחת צהריים קלה, בתור ארוחת ערב בעת בילוי או אפילו לפתוח איתו את היום. בנוסף, מדובר במנה קטנה יחסית ולכן נוח להזמין אותה בטייק אווי ולסחוב אותה בתיק.

דבר נוסף שככל הנראה תורם במידה רבה לצבירת הפופולריות של סושי בארץ היא עובדת היותו מאכל יחסית בריאותי ולא משמין. כידוע, כל נושא הבריאות והמאבק בהשמנה הוא בהחלט על סדר היום הציבורי בישראל. ממש כמו באמריקה.

אז מה אתם חושבים על המהפכה הזאת? האם גם אתם משתייכים אל אותם אנשים שפוקדים באדיקות את הסושיות של תל אביב במשך כל שעות היום? או אולי אתם דווקא מסתכלים מהצד ולא מבינים מה פשר המהומה? בכל מקרה, ברגע שמאכל כל כך זר כמו סושי נהיה כל כך אהוב במקום כמו ישראל, כבר אי אפשר להתעלם מכך שהמדינה שלנו היא חלק בלתי נפרד מתרבות העולם המערבי. וזאת למרות היותו של הסושי... מאכל מזרחי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב