דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקנים מתנפחים כבר הרבה זמן זה לא רק טרמפולינות 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 1694 פעמים ]

בראשית ימי הדברים של המתקנים המתנפחים, ידע כל ילד, כי אין דבר משמח וכיף יותר מאשר לקפץ ביחד או לחוד על טרמפולינה. הטרמפולינות הם הדור הראשון של המתקנים המתנפחים, עליהן קיפצו ונהנו מיטב הילדים של אותה התקופה. המונח טרמפולינה נלקח מעולמם של הדייגים ואנשי הים ומשמעותו היא רשת המגשרת בין שני הבידונים ומאפשרת לאנשי הצוות לעבור בין הצדדים. הטרמפולינה המוכרת לנו כיום והמשמשת להנאה ומשחק לילדים היא בעצם אותה רשת מתוחה לדפנות המתקן והמאפשרת לנו לקפוץ לגובה ולבצע תעלולים. הטרמפולינות הוצבו במשחקיות ובפסטיבלים ואירועים והיוו אטרקציה לילדים ומנוחה להורים. במשך הזמן לבשו הטרמפולינות צורות שונות של בתים, טירות ובעלי חיים כדוגמת תנינים או מתנפח ג'ירפה.

כפועל יוצא של הטרמפולינות התפתחו במשך הזמן המגלשות המתנפחות. המגלשות המתנפחות בעצם היו מתקנים מתנפחים ראשוניים שהוצבו במתחמי משחקיות או באירועים שונים, שעליהן יכלו הילדים לעלות, לקפץ ולהתגלש. במשך השנים מתקני הטרמפולינה ומתקני המגלשות קיבלו צורות שונות ונוצרו בגדלים שונים על מנת ליצור עניין אצל הילדים, כמו למשל מגלשת האוורסט שעוצבה בהשראת ההר המפורסם ובה יש זווית גלישה תלולה במיוחד.

כיום ישנם מתקנים מתנפחים איכותיים יותר ומרתקים יותר המשלבים יחדיו את היתרונות של המגלשות והטרמפולינות כאחד. בנוסף, ישנם כיום מתקנים מתנפחים המשלבים תנועה ופעילות אתגרית וחשיבתית. ישנם מתקנים המשלבים מסלולי מכשולים הכוללים גלישה וטיפוס בין החלקים השונים של המתקן, זחילה דרך מחילות, גשרים ועוד, כדוגמת גשר ההרפתקאות או תיבת נח. ישנם מתקנים המשלבים ג'ימבורי פעיל בתוכם בהם תוכלו למצוא בריכת כדורים למשל או קיר טיפוס אתגרי לילדים. חלק מהמתקנים פועלים באמצעות מפוחים המותקנים בכל צד ומאפשרים הפעלה של צד אחד של המתקן, על פי סדר מסויים. דבר זה יוצר תזוזה ועניין וגורם למתקן "לרקד" ממש בעת ההפעלה.

גולת הכותרת של המתקנים המתנפחים בימינו הם המתקנים החדשים המשלבים את כל הדברים יחדיו. מתקנים המשלבים הנאה, אתגר, גלישה, קפיצה, טיפוס ועוד. מתקנים אלו באים בצורות שונות ובגדלים שונים. דוגמא אחת למתקן כזה הינה ההישרדות – מתקן בהשראת תוכנית הריאליטי המצליחה. משחק זה משלב את הנאה בשילוב עם משימות אתגר. במרכז המתקן תלוי כדור ענק ועל המשתתפים לנסות ולהפיל באמצעותו את אלו שמולם. כל אחד מהילדים צריך לשמור על שיווי משקל ולנסות להישאר השורד האחרון על האי.

מתקן מדליק נוסף הינו ראלי כדורים, המשלב שני מסלולים מתנגשים בצורת X הנפרשים על הקרקע. בסופם של המסלולים ישנה בריכת מים קטנה. כל ילד נכנס למעין כדור שקוף ענקי ועומד בתחילת המסלול, כאשר המטרה היא להקדים את היריב ולהגיע לסופו של המסלול ראשון באמצעות גלגול או ריצה אם תרצו בתוך הכדור השקוף.

לסיכום, כיום ישנם מתקנים מתנפחים שונים מסוגים שונים. המבחר הוא עצום וכל אחד יכול למצוא את המתקן המועדף עליו לאירוע מושלם. המתקנים מאתגרים ובטיחותיים וגורמים לכולנו שעות של הנאה.

נכתב על ידי צוות מג'יקלנד 2009

זאביק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב