הסודות מאחורי המדפים – האם אתם אוהבים ללכת למסיבה ולראות את הבגד שלכם על אחר ?
יובל לובנשטיין
אם הייתם שואלים אדם לא יהודי, נגיד נוצרי הוא היה עונה לכם בוודאי את התשובה – לא, אולם אם השאלה הייתה מופנית ליהודי, אזי היה עונה בתשובה - תלוי.
תלוי -אם הבגד היה מונח עלי יותר יפה, אז כן ואם פחות, אז לא, בכול מקרה גם המתחכם ביותר סביר להניח שהיה אומר לא.
הקדמה זו באה לתאר מצב שקורה ולא פעם אחת בעולמנו הקטן, אשר נהפך לכפר גדול של מספר מותגים, בעיקר בתחום האופנה, אשר כובש כל קניון וכול מרכז מסחרי בעולם ובעיקר את השווקים הענקיים במזרח אסיה, בתאילנד, באנטליה, איסטנבול ובעצם איפה לא.
בכול דוכן תוכלו לראות את נייק, טומי ונאוטיקה,מה שהופך את המותגים האלה למוכרים ונפוצים כול כך, עד שהם כבר הופכים להיות "זולים".
האם זילות זו משפיעה על הרגלי הצריכה ואם כן אצל מי ?
מסתבר שדווקא המעמד העליון, החל למאוס בהם וקצה נפשו להיות כמו כולם.
להסתובב עם בגד ממותג בחוגים אלה, ממש לא נחשב כבר in אלא ממש out.
חוסר הרצון להיות כמו כולם, פשוט מרחיק את העשירים ממותגים "עממיים" אלה והללו לובשים בגדים סופר איכותיים אולם רחוקים מסימן זיהוי של סוס, פרש, מפרש או תנין.
נכון רוב מוצרי הצריכה, נצרכים על ידי המעמדות אשר נמנים על הכול למעט האלפיון, אולם אין ספק שדעתו של מעמד זה נשמעת ויותר מכך, אחרים מנסים לחקותם וליישם את התנהלותם.
ובחזרה לביצה הקטנה שלנו, אשר מאוד מושפעת מטרנדים ואו מלבוש של אליל ריאליטי כזה או אחר ?
פעם היה מקובל ללבוש חולצה עם דמות הפרש, היום זה כבר זקן ולא עכשווי ובמקומו נכנס המפרש, אשר גם הוא כבר המוני מדי.
האם נזכה ליום שלא נראה כול כך הרבה פרשים קופצים במסיבות, או מפרשיות שטות על פני אולמות השמחה ?
בהתחשב בלהיטות הישראלים לאמץ טרנדים, נראה שכן ולכן קיים עידוד וסיכוי אולם מנגד, אין לזלזל בכוחו של העדר.
אז מה אתם אומרים - הפעם הבאה שתוזמנו לאירוע, תקנו מה שיש לעוד הרבה - או תבואו עם משהוא אחר ?
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר