דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחשב, אמצעי או מטרה 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 468   [ נצפה 2220 פעמים ]

המחשב הינו כלי לביצוע חישובים מורכבים ועל כן יש להתאימו לצרכים שלנו, במציאות הכלכלית הקיימת זה זמן רב קשה יותר ויותר למצוא מוצרים על פי הצרכים שלנו ואנו נאלצים לרכוש מוצרי מדף בהתאם למה שהיצרנים מוכרים לנו.

הכיוון הוא שליטה על הרגלי הקניה, המחשב שהפך עבורינו לאמצעי עיסקי, בידורי ותקשורתי הפך למטרה כלכלית עבור היצרנים.

בעבר הרחוק מי שקנה מוצר קראו לו "לקוח", והיצרן עשה מאמצים רבים בכדי לרצות ולשמר אותו, אומנם גם כיום קיים מונח "שימור לקוחות" אך להבדיל מבעבר שימור הלקוח הוא לא בכל מחיר.
עם ריבוי האוכלוסין בעולם הלקוח הפך להיות "קונה", ההבדל הוא בכך שהיצרן לא ישתדל לספק לחנות מוצרים עבור אותו הלקוח, לדוגמה, מוצר אשר נמכר במרכז הארץ אך לא נמכר בדרום עקב ניתוח סטטיסטי של סוג האוכלוסיה הדרומית, עם הזמן הקונה הפך להיות "תלבושת" כי היצרן התהדר בכמות ובאיכות הקונים שלו ללא קשר למוצר שהוא מוכר, כיום הקונה הפך להיות "צרכן" וזה אומר שהקונה של היום צורך כל דבר שהיצרן מציע ללא קשר באם המוצר מתאים לו או לא, לדוגמה, לקוח פרטי צריך חלונות 7? או מעבד מרובה ליבות?.

היצרנים רוצים להגדיל כל שנה את רווחיהם בעשרות או במאות אחוזים, מנהלים רוצים להופיע בפני המשקיעים עם דו"חות כספיים חיוביים ולצורך זאת הם צריכים למכור, למכור ולמכור, כאן נשאלת השאלה איך עושים זאת?, משכנעים את הלקוח שהוא זקוק למוצר החדש ושהוא יותר טוב מקודמו, אפשרות אחרת היא להעלים את המוצר מהשוק ולגרום ללקוח להתרגל למוצר נחות מקודמו באיכותו ולאחר שהלקוח מתרגל אליו להחליפו במוצר טוב יותר אך עדיין פחות טוב מהמוצר המקורי, ראו מה קרה בשוק מסכי המחשב, המסך הגדול בעל האיכות המעולה הוחלף במסך דק בעל איכות ירודה מאוד ולאחר שהתרגלנו לאיכות הירודה התחילו למכור לנו מסכים בעלי איכות טובה יותר, בשלב זה כבר שכחנו שאיכותו של המסך הגדול היתה גבוהה יותר, אני שומע הרבה מלקוחותיי משבחים את המסך הדק רק בגלל שהוא דק, אף אחד מהם לא מציין לטובה את איכות התצוגה.

נכון, מה שרואים מכאן זה לא מה שרואים משם, המעבר למסך הדק הינה החלטה "ירוקה" והדבר באמת תורם רבות לסביבה אך למה על חשבון העיניים שלי?.

המעבר למעבדים מרובי ליבות גרם לכך שהתוכנות הישנות שלי עובדות לאט מידי או שאינן עובדות כלל ועלי להחליפם בתוכנות חדשות התומכות בתכונה זו אך חלקן לא ניתן להשיג שוב, גם חלונות 7, לא כל תוכנה יכולה לעבוד עליו וחלק מהחומרה הישנה כמו כרטיס פקס פנימי או סורק ישן אינם נתמכים על ידו למרות שהן תקינים.

טכנולוגיית המחשוב משתנה כמעט כל שנתיים ואנחנו בסחרחרה של רכישות ללא הפסקה, לקוחותינו יכולים להאריך את סבב הרכישות שלהם בכמה שנים אך בסופו של דבר הם יאלצו לקבל את מה שהיצרנים נותנים כי אורך החיים של המוצר קוצר לכדי תקופת האחראיות בלבד.

אנו ממליצים לחתום על מנוי תחזוקה דרכינו כדי להאריך את תקופת החיים של המוצר עד כמה שאפשר כי המחשב הינו אמצעי עבורינו והחלפתו מידי שנה-שנתיים הוא המטרה עבורם.

מאת גולדברג ריקרדו- בעלים ומנכ"ל שפירית מחשבים הכותב הוא מהנדס רשתות מיקרוסופט + אינטרנט - MCSE+I טכנאי מחשבים מוסמך - CompTIA A+ מפעיל מחשבי י.ב.מ. מוסמך בעל ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים משנת 1983.  050-2330137  service@shapirit.biz  טכנאי מחשבים, תחזוקת מחשבים שוטפת ותחזוקה מונעת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב