המחשב, אמצעי או מטרה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

המחשב, אמצעי או מטרה 

מאת    [ 29/05/2011 ]
מילים במאמר: 468   [ נצפה 1927 פעמים ]

 
 

המחשב הינו כלי לביצוע חישובים מורכבים ועל כן יש להתאימו לצרכים שלנו, במציאות הכלכלית הקיימת זה זמן רב קשה יותר ויותר למצוא מוצרים על פי הצרכים שלנו ואנו נאלצים לרכוש מוצרי מדף בהתאם למה שהיצרנים מוכרים לנו.

הכיוון הוא שליטה על הרגלי הקניה, המחשב שהפך עבורינו לאמצעי עיסקי, בידורי ותקשורתי הפך למטרה כלכלית עבור היצרנים.

בעבר הרחוק מי שקנה מוצר קראו לו "לקוח", והיצרן עשה מאמצים רבים בכדי לרצות ולשמר אותו, אומנם גם כיום קיים מונח "שימור לקוחות" אך להבדיל מבעבר שימור הלקוח הוא לא בכל מחיר.
עם ריבוי האוכלוסין בעולם הלקוח הפך להיות "קונה", ההבדל הוא בכך שהיצרן לא ישתדל לספק לחנות מוצרים עבור אותו הלקוח, לדוגמה, מוצר אשר נמכר במרכז הארץ אך לא נמכר בדרום עקב ניתוח סטטיסטי של סוג האוכלוסיה הדרומית, עם הזמן הקונה הפך להיות "תלבושת" כי היצרן התהדר בכמות ובאיכות הקונים שלו ללא קשר למוצר שהוא מוכר, כיום הקונה הפך להיות "צרכן" וזה אומר שהקונה של היום צורך כל דבר שהיצרן מציע ללא קשר באם המוצר מתאים לו או לא, לדוגמה, לקוח פרטי צריך חלונות 7? או מעבד מרובה ליבות?.

היצרנים רוצים להגדיל כל שנה את רווחיהם בעשרות או במאות אחוזים, מנהלים רוצים להופיע בפני המשקיעים עם דו"חות כספיים חיוביים ולצורך זאת הם צריכים למכור, למכור ולמכור, כאן נשאלת השאלה איך עושים זאת?, משכנעים את הלקוח שהוא זקוק למוצר החדש ושהוא יותר טוב מקודמו, אפשרות אחרת היא להעלים את המוצר מהשוק ולגרום ללקוח להתרגל למוצר נחות מקודמו באיכותו ולאחר שהלקוח מתרגל אליו להחליפו במוצר טוב יותר אך עדיין פחות טוב מהמוצר המקורי, ראו מה קרה בשוק מסכי המחשב, המסך הגדול בעל האיכות המעולה הוחלף במסך דק בעל איכות ירודה מאוד ולאחר שהתרגלנו לאיכות הירודה התחילו למכור לנו מסכים בעלי איכות טובה יותר, בשלב זה כבר שכחנו שאיכותו של המסך הגדול היתה גבוהה יותר, אני שומע הרבה מלקוחותיי משבחים את המסך הדק רק בגלל שהוא דק, אף אחד מהם לא מציין לטובה את איכות התצוגה.

נכון, מה שרואים מכאן זה לא מה שרואים משם, המעבר למסך הדק הינה החלטה "ירוקה" והדבר באמת תורם רבות לסביבה אך למה על חשבון העיניים שלי?.

המעבר למעבדים מרובי ליבות גרם לכך שהתוכנות הישנות שלי עובדות לאט מידי או שאינן עובדות כלל ועלי להחליפם בתוכנות חדשות התומכות בתכונה זו אך חלקן לא ניתן להשיג שוב, גם חלונות 7, לא כל תוכנה יכולה לעבוד עליו וחלק מהחומרה הישנה כמו כרטיס פקס פנימי או סורק ישן אינם נתמכים על ידו למרות שהן תקינים.

טכנולוגיית המחשוב משתנה כמעט כל שנתיים ואנחנו בסחרחרה של רכישות ללא הפסקה, לקוחותינו יכולים להאריך את סבב הרכישות שלהם בכמה שנים אך בסופו של דבר הם יאלצו לקבל את מה שהיצרנים נותנים כי אורך החיים של המוצר קוצר לכדי תקופת האחראיות בלבד.

אנו ממליצים לחתום על מנוי תחזוקה דרכינו כדי להאריך את תקופת החיים של המוצר עד כמה שאפשר כי המחשב הינו אמצעי עבורינו והחלפתו מידי שנה-שנתיים הוא המטרה עבורם.

מאת גולדברג ריקרדו- בעלים ומנכ"ל שפירית מחשבים הכותב הוא מהנדס רשתות מיקרוסופט + אינטרנט - MCSE+I טכנאי מחשבים מוסמך - CompTIA A+ מפעיל מחשבי י.ב.מ. מוסמך בעל ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים משנת 1983.  050-2330137  service@shapirit.biz  טכנאי מחשבים, תחזוקת מחשבים שוטפת ותחזוקה מונעת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב