דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשירת שיער אצל גברים 

מאת    [ 28/05/2011 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3287 פעמים ]

בס"ד

המאמר הבא יעסוק בסקירה קצרה בנושא נשירת שיער או התקרחות אצל גברים, מה הפתרונות ואיך להתמודד עם תופעת  נשירת שיער או התקרחות אצל גברים.

תופעת נשירת שיער אצל גברים

תופעת נשירת שיער היא תופעה שכיחה. רוב הגברים שסובלים מהתקרחות מדובר בהתקרחות אנדרוגנית, כלומר התקרחות עקב פגיעה של ההורמון DHT בזקיקי השיער. ההורמון DHT הוא מטבוליט של ההורמון הגברי טסטוסטרון ונמצא ברמות גבוהות יותר אצל הגברים (אחת הסיבות למה אצל נשים תופעת נשירת שיער או התקרחות היא הרבה פחות מצויה). ישנם אנשים שזקיקי השיער שלהם רגישים להורמון DHT.

במידה והסובל לא טיפל בהתקרחות / נשירת שיער על ידי טיפולים מתאימים, ההורמון DHT יפגע בהדרגתיות בזקיקי השיער. בהתחלה השיער שיצמח מהזקיקים הפגועים יהיה פגוע , פחות איכותי, קצר ודק יותר, עד לרמה בא ההורמון DHT יפסיק את פעולתו של זקיק השיער.

ישנם סיבות נוספות לתופעת נשירת שיער כגון תת פעילות בלוטת התריס, מחסור בויטמינים, תזונה לקויה ועוד. לאיבחון נשירת שיער או התקרחות יש להפגש עם רופא עור.

צורת נשירת שיער או התקרחות מהסוג אנדרוגני
אצל גברים הסובלים מתופעת נשירת שיער מהסוג האנדרוגני ההתקרחות תראה כך בדרך כלל: "מפרצים" - כלומר קרחות בצידי הראש, ובשלבים מאוחרים יותר גם שיער דליל או קרחת בקודקוד הראש (כתר - VERTEX).
ישנם גם גברים שהצורה של ההתקרחות שלהם היא צורה של התקרחות נשית (שנפוצה בגילאים מאוחרים), כלומר דלילות השיער באופן כללי ללא "מפרצים".

טיפולים להתקרחות או נשירת שיער מהסוג האנדרוגני
ישנם היום טיפולים מאוד אפקטיבים להתקרחות אנדרוגנית כגון פרופסיה ומינוקסידיל, שאפשר לראות אפילו צמיחה מחדש. איך יתכן שתהיה צמיחה מחדש? לפעמים "הקרחות" שאנו רואים בעין רגילה, הם לא באמת קרחות והזקיק שיער עדיין חי, ובמידה והזקיק יקבל טיפול מתאים יוכל להצמיח שיער מחדש!

פרופסיה היא תרופה שמדכא את האנזים אלפא 5 רידרוקס האחראי על הפיכת ההורמו הגברי טסטוסטרון להורמון DHT. פרופסיה היא תרופה מאושרת ואפקטיבית מאוד לטיפול בהתקרחות או נשירת שיער מהסוג האנדרוגני לגברים. פרופסיה לנשירת שיער נלקחת בטבליות כדורים. מינוקסידיל לעומת פרופסיה פועלת בשיטה אחרת, מינוקסידיל מעודדת צמיחת שיער על אף נוכחות ההורמון DHT בקרקפת ללא דיכוי ההורמון DHT.  מינוקסידיל היא תרופה מאושרת גם היא לטיפול בהתקרחות או נשירת שיער מהסוג האנדרוגני. מינוקסידיל ניתן למריחה על האיזור הבעייתי. למינוקסידיל יש גירסה גם לנשים וגם לגברים. הטיפול המומלץ הוא לשלב את שתיהם ביחד, כמובן למי שהטיפול מתאים.

השתלת שיער
השתלת שיער היא פתרון מצויין לסובלים מנשירת שיער או התקרחות שהגיעו לרמות שונות של קרחות באיזור הקרקפת בראש. השתלת שיער היא ניתוח כירורגי המבוצע על ידי מנתח. השתלת שיער מיועדת לגברים ולנשים עם שיער דליל או שכבר הקריחו לגמרי. השתלת שיער מתבצעת כך: המנתח לוקח מהאיזור התורם זקיקי שיער ומשתיל אותם באיזורים האחרים בשיער. זקיקי השיער החדשים שהושתלו בדרך כלל לא מושפעים מהפגיעה של ההורמון DHT על זקיקי השיער.

מידע נוסף אפשר לקבל באתר hairforever.co.il

 מנהל אתר hairforever - שיער דליל, נשירת שיער




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב