דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - מהו המדף, שהכי קשה לו כרגע ? 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 657   [ נצפה 2355 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – מהו המדף שהכי קשה לו כעת ?

 

יובל לובנשטיין

 

 

למדף זה אין יחסי ציבור ולכן הוא לא נראה במדורי סוף השבוע, לא נראה אותו באתרי הרכילות ובמסיבות ההשקה הנוצצות, לא נראה אותו גם בערבי התרמה לחברות במצוקה, זה המדף שאולי חלקים ממנו היו זקוקים גם הם לחידוש ולצביעה מחדש, זה המדף שנאנק תחת המצב הכלכלי, זהו המדף של העסקים הקטנים, אשר בקושי מצליחים לצוף ולמשוך עוד חודש.

מדף הזה בקטגוריות מסוימות מהווה את עיקר הפעילות, לדוגמא תחום אחזקת הבית, הום סנטר אכן מובילה את המכר לפעילות בודדת, אולם דווקא אצלן מרוכזת רוב הפעילות, מה שנהוג לקרוא בשם "טמבוריות".

תחום אחזקת הבית סובל בעיקר בירידה בביקושים ובמכירות, דבר הפוגע בהן, מאחר ותחום זה אינו תחום קיומי כמו רשתות המזון התרופות הדלק התקשורת והמים.

להבדיל מהרשתות הגדולות, אשר רובן גייסו כספים מהציבור, דרך שוק ההון, כאן ההון הוא פרטי ואו בהלוואות יקרות, אשר באות לממן את המימון שניתן לבעלי ההון.

העסקים הקטנים לא שייכים לקונצרנים הגדולים ולא נעזרים בהם במצבי שוק משתנים, שהרי " אין להם ארץ אחרת ".

הפגיעה בעסקים הקטנים היא מתמשכת ואינה זועקת לשמים, משום שהיא מזכירה במעט תהליך של גסיסה ופטירה של אדם בודד, אשר מעבר למודעת אבל אחת , אינו מורגש לציבור הרחב ואם היה צדיק, שתיים וזהו. לא חלילה פיטורים של מאות ואלפי עובדים, כאשר ישנה סכנת סגירה של העסק הגדול. כאן ההסתדרות גם לא נרתמת במלוא עוצמתה.

מה שאנו הציבור רואה, זה עוד חנות שכונתית שנסגרת ועל החלון מוצב שלט-"להשכרה" ואו מכירת חיסול של חנות אחרת, אשר רבים מאיתנו עט עליה, כמוצא שלל רב.

מה חבל וכמה עצוב, שדווקא ימי פריחתה של החנות  הזאת הוא בעת פטירתה, כמו טקס פטירה וקבורה רב משתתפים.

המצב הכלכלי, למרות כותרות העיתונים, אשר לא תמיד מנטרלות את פעילות היצוא וההייטק, אינו כזה טוב לעסקים הקטנים, אשר נאבקים על הפדיון היומי, אשר רובו ככולו ולאחרונה, מעבר לזה , הולכים לתשלום הוצאות שכר, ארנונה ושכר דירה, תקשורת, דלק ומים.

ואם בדלק ובמים עסקינן, הרי שההשפעה של התייקרותם היא אדירה ומצטברת, שכן כול משק בית נאלץ בחודשים באחרונים, להיפרד מסכומי כסף גדולים, משהו כמו כמה אלפי שקלים במצטבר, אשר חסרים לו בתקציב.

השכר לא עלה, מחירי המזון עלו, דלק מים – עלו, אזי ממה לקצץ - משכר הדירה אשר רק עולה - האם מחופשה בחו"ל ?

סביר להניח שהתחום אשר יפגע הכי הרבה , אלה הם התחומים אשר לא נמצאים במעגל הראשון והם תחומי הריהוט, גינון, אחזקת הבית, אולי תדירות החלפת הרכב וביגוד.

נהוג בכלכלה לבודד את התחומים אשר הצרכן במצבי מצוקה דווקא  רוכש לעצמו ומתפנק, מעין מנגנון פיצוי, במילים אחרות, מגיעים לכך שבמצב של ירידה בהכנסה הפנויה, עיקר הפגיעה, תהיה דווקא במגזר של העסקים הקטנים בתחומי, ביגוד, הנעלה, מוצרי טבע, כתיבה וצעצועים אחזקת הבית בהיבט הרחב והריהוט.

לרגע נדמה כאילו מירב תשומת הלב הכלכלית היא לטייקונים, אשר דואגים לרפד את עצמם ביודעי סוד ודבר, אולם דווקא המגזר הקטן יותר, אשר בענפים מסוימים "הוא הגדול", לא הצליח לייצר לעצמו לובי, אשר ידאג לשמור אליו ולתת לו את המגיע לו בזכות.

הפגיעה בעסקים הקטנים היא כרסום במהלך העסקים של המשק כולו ובעיקר בנותני שירותים ובעלי עסקים נוספים, אשר גם הם מטבעם קטנים וזעירים, דבר אשר ימשיך לפגוע ברמת הצריכה הפרטית שתרד ותפגע כמו כדור שלג גם בחזקים, אשר אולי יישארו על כנם, אך עם פחות קונים וארנק מצומק יותר.

 

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב