דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שנפגעי רשלנות רפואית בהריון צריכים לדעת 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 792   [ נצפה 2303 פעמים ]


הריון הוא אחד מן האירועים המרגשים ביותר, הן לאם והן לאב. במצב דברים רגיל, זוהי התקופה היפה ביותר בחייהם של בני זוג, אשר מתרגשים ומצפים לבואו של התינוק.

בריאותם של האם והעובר, תלויים כמובן באיכות הטיפול הרפואי שהם מקבלים במהלך ההריון. למרבה הצער, ישנם מקרים של רשלנות רפואית, אשר הופכים את החוויה המרגשת והשמחה, לכואבת ועצובה.

רשלנות רפואית בהריון יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות וכך גם תוצאותיה. זו יכולה לגרום לנזק קל אך גם לנזקים חמורים מאוד, להולדה בעוולה ולמוות.

עבור מי שנפגע מרשלנות רפואית בהריון, לדעת כי הנו זכאי לפיצוי כספי מן הגורם שהתרשל. עבור זוגות בהריון או אלו המתכננים הריון, כדאי לנקוט באמצעי זהירות, אשר יכולים למנוע במקרים מסוימים, רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית בהריון

מטופלים רבים נפגעים עקב רשלנות רפואית, במגוון של פרוצדורות רפואיות. לעיתים, מדובר בפגיעה מינורית, אך לעיתים, בנזק פיזי ונפשי חמור מאוד.

במקרים של רשלנות רפואית בהריון, עלולים להיגרם לעובר נזקים פיזיים חמורים ביותר, אשר משפיעים על איכות חייו של הילד וכמובן על זו של הוריו. במקרים מסוימים, התרשלות הרופא, עלולה גם לגרום למותו של העובר.

טיפול רפואי רשלני יכול לבוא לידי ביטוי במחדלו של רופא לאבחן בעיה אצל האם או העובר, כאשר לא פעם, העדר האבחון או אבחון מאוחר, גורמים לנזקים חמורים לעובר ואף להולדה בעוולה.

בעת הגשת תביעה, יטיל בית המשפט אחריות נזיקית, אם שוכנע, על פי חוות דעת מומחה, כי לולא ההתנהגות הרשלנית, לא היה נגרם הנזק. 

ישנם מקרים בהם אובחנה בעיה מסוימת, ניתן לה טיפול, אך האבחנה הייתה שגויה ועל כן, נגרם נזק לעובר.

מקרה נוסף ושכיח של רשלנות רפואית בהריון הוא רשלנות בבדיקות שונות, אשר צריכה האישה לעשות בתקופת ההריון. לעיתים, הבדיקה נעשית בחוסר זהירות ובמקרים מסוימים, ההיסטוריה הרפואית של האישה, דרשה את ביצועה של בדיקה מסוימת, אך זו לא נעשתה.

כל אחד מן המקרים שתוארו לעיל, יהווה רשלנות רפואית, אם הנזק שנגרם בגינו, לא היה מתרחש, לולא ההתנהגות הרשלנית.

הולדה בעוולה

חלק מהתביעות המוגשות בגין רשלנות רפואית בהריון, הן תביעות של הולדה בעוולה. במסגרת תביעות אלו, נטען כי לולא ההתנהגות הרשלנית, היו בוחרים ההורים, שלא להביא את הילד לעולם.

הנסיבות בהן מוגשות תביעות שכאלו, הן טרגיות ביותר ומדובר במקרים בהם, הילד סובל ממומים חמורים כל כך, עד כי נשללו ממנו כל הנאות החיים.

רשלנות רפואית אשר מובילה להולדה בעוולה, יכולה להתרחש בנסיבות שונות, למשל:

1. היסטוריה רפואית : הרופא המטפל לא בדק כראוי את ההיסטוריה הרפואית של האישה, טרם נכנסה להריון. מחדל זה, גרם לכך כי לא אובחנה בעיה, אשר משפיעה על בריאות העובר ולו ידעה האם על בעיה זו, הייתה בוחרת שלא להיכנס להריון מלכתחילה.

2. בדיקה רשלנית : זהו מקרה שבו ערך הרופא המטפל את הבדיקות הדרושות אך ביצען ברשלנות, כך שהתוצאה לא שיקפה את המצב הרפואי האמיתי.

3. פגם או מום : במהלך ההריון, התפתח אצל העובר פגם או מום, אשר לא אובחן. אי ידיעת ההורים על כך, שללה מהם את אפשרות הבחירה, האם להמשיך בהריון או אם לאו.

תביעות רשלנות רפואית של הולדה בעוולה, מעוררות קושי מוסרי רב ועל כן בית המשפט אינו מקבל כל תביעה המוגשת בגין עילה זו. קבלת התביעה דורשת מבית המשפט להשתכנע כי טוב מותו של הילד מחייו וכי אם היה מצוי בידי ההורים המידע הרפואי, היו בוחרים שלא להביאו לעולם.

זכאות להגשת תביעה

רשלנות רפואית בהריון היא ללא ספק אחת העוולות הקשות ביותר, בשל ההשלכות הטרגיות שלה.

לעיתים, מאבדת האישה את העובר, בשל הטיפול הרשלני, לעיתים נולד התינוק עם פגמים פיזיים שניתן היה למנוע אותם ובמקרים קשים במיוחד, הנזק שנגרם לעובר כה גדול, עד כי מדובר על הולדה בעוולה.

אין חולק על כך כי את הגלגל אין להשיב והנזק הנפשי והפיזי שנגרם הוא קשה ביותר. אולם, חשוב כי הנפגעים יהיו מודעים לזכותם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

פיצוי כספי אינו יכול למחוק את הנזק שנגרם, אך יכול הוא לסייע ולהקל כלכלית.

לקבלת מענה מקצועי ואישי כנסו לפורום רשלנות רפואית >>

רשלנות רפואית בהריון – אמצעי זהירות

הנפגעים מרשלנות רפואית, זכאים להגיש תביעה, אשר יש לקוות כי תקל על חייהם, לאחר כל הסבל שחוו.

החשיבות שבהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, היא כפולה. זו תזכה את הנפגעים בפיצוי כספי וכן תרתיע מפני סטייה מסטנדרט טיפולי נאות.

כל מטופל, נותן אמון מלא ברופאיו והדבר נכון כמובן גם לנשים בהריון, אשר סומכות על הרופא שלהן, שידאג להריון בריא ותקין.

עם זאת, כדאי וחשוב לנקוט באמצעי זהירות, כדי להיות הכי בטוחים שאפשר. בין השאר, ניתן לקבל חוות דעת רפואית נוספת, לפני ביצוע בדיקות או פרוצדורות שונות. אפשר לקרוא באינטרנט אודות בדיקה או טיפול ולשאול את הרופא, כל שאלה. כמו כן, היה וישנן בעיות רפואיות מסוימות, אם בהווה ואם בעבר, היסטוריה רפואית מיוחדת וכולי, יש להפנות את תשומת לבו של הרופא לכך.

הגשת תביעה כספית הוא הסעד המרכזי לו זכאים נפגעי רשלנות רפואית בהריון. בתי המשפט ערים היטב לנזק הפיזי והנפשי שבכל מקרה ומקרה ופוסקים פיצוי כספי מתאים.

לסיכום, מומלץ מאוד לחפש בטרם הגשת תביעת רשלנות רפואית עורכי דין בישראל בעלי ניסיון בתחום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב