דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות לאוסטרליה - מסע לעולם אחר 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2672 פעמים ]

טיסות לאוסטרליה הן טיסות לעולם אחר. היבשת הקטנה ביותר בעולם, ששטחה עומד על מעל 7.5 מיליון קמ"ר, אבל אוכלוסייתה מונה 19.5 מיליון איש בלבד, מציעה למבקרים בה תבניות נוף, צמחייה ובעלי חיים שונים לחלוטין ממה שאנו מכירים. הקנגרו והקואלה, הוואמבט והאמו, עצי המברשת ולמעלה מ-700 סוגים של עצי אקליפטוס. הבאים לאוסטרליה מוזמנים להיחשף גם אל התרבות האבוריג'נית הייחודית והמרתקת. אתם מוזמנים לנחות באחת מהערים הגדולות של אוסטרליה ? סידני, מלבורן, בריסביין, אדלייד או פרת' ? לשכור רכב, ולהתחיל במסע.

טיסות לאוסטרליה ? החוף המזרחי

אוסטרליה מחולקת לשתי טריטוריות, ולשש מדינות. מרבית האוכלוסיה מתגוררת בשלושת המדינות שבטריטוריה המזרחית ? ויקטוריה, קווינסלנד וניו סאות' ויילס, ועל כן פניהן של טיסות לאוסטרליה מועדות בדרך כלל אליהן. קווינסלנד, המדינה הצפונית יותר, מאופיינת במראות טבע מרהיבים, ובהם האי וייטסאנדייז, שמורות הטבע פרייז'ר איילנד ודיינטרי, יערות הגשם של קייפ טריביוליישן ושונית האלמוגים גרייט ברייר ריף, המבנה הגדול ביותר בעולם המורכב מאורגניזמים חיים. ניו סאות' ויילס מאופיינת ברצועת חוף ארוכה, שחופיה מושכים גולשים בכל רחבי העולם, ובין מוקדי העניין שלה ניתן למנות את הפארק הלעומי בלו מאונטיינס, את ההר הגבוה ביבשת ? הר קוסיקאו, ועיירות כמו קופס הרבור, ביירון ביי והבירה התוססת סידני. מדינת ויקטוריה, הנוגעת בחוף המזרחי וממשיכה לאורך החוף הדרומי, מול חופי טזמניה, מתאפיינת בשטחים חקלאיים ירוקים פוריים, פארקים לאומיים דוגמת גראמפיאנס, ווילסון פרומונטרי והרי דנדנונג המכוסים ביערות גשם, ורצועת חוף נהדרת, הכוללת איים דוגמת פיליפ איילנד, על חופי הגלישה המצוינים שלו והפינגווינים היוצאים מן האוקיינוס. מבירת המדינה מלבורן יוצא כביש נופי בן 250 ק"מ, הנקרא "גרייט אושן רואד" ונחשב לאחד הכבישים היפים בעולם.

טיסות לאוסטרליה ? החוף הדרומי והחוף המערבי

כשיוצאים מעבר לחוף הדרומי, מתגלה אוסטרליה הפראית והראשונית ? מרחבים עצומים ומיושבים בדלילות. מדינת אוסטרליה הדרומית מציעה למבקרים בה את מוקד תעשיית היין של היבשת ? ריוורלנד ועמק בארוסה, את קנגרו איילנד הפראי, את רצועת החוף יורק פנינסולה, ואת האאוטבק האוסטרליה המפורסם, המדבר הגדול והשומם, בו כדאל להגיע אל מרכז המבקרים שבפוסט אוגוסטה. מדינת החוף המערבי העצומה כוללת 12.5 מיליון קמ"ר, שכמעט ואינם מיושבים, ועל כן כוללת תבניות נוף פראיות וייחודיות, בהן מראות הנוף הייחודיים של הקימברלי, באזור הצפון-מערבי, הפארק הלאומי נאמבונג, המתאפיין בעשרות עמודי אבן-גיר יפהפיים, והפארק הלאומי "עמק הענקים", שהטיילת שלו ממוקמת מעל צמרות העצים. העיר פרת', בירת מדינת החוף המערבי, זכתה לתואר "העיר המבודדת ביותר בעולם".

טיסות לאוסטרליה - טזמניה

המדינה השישית של אוסטרליה היא טזמניה, מדינת-אי הממוקמת דרומית לחופי ויקטוריה. שטחו של האי קטן יחסית ? רק 300 ק"מ מצד לצד ? אולם תבניות הנוף שלו מהממות, וכוללות חופים מרהיבים, פסגות נישאות ויערות עד ירוקים. מהמראות ניתן להתרשם בפארק הלאומי פרייסיניי, בפארק הלאומי קריידל מאונטיין, עם גדולת נהר טאמר ובגנים הטזמניים. אל טזמניה מגיעים כאשר לוקחים טיסה לאוסטרליה, אל מלבורן, סידני או קנברה, ומשם טיסה או להוברט, בירת המדינה. מסידני וממלבורן ניתן להגיע גם בשייט. מהוברט עצמה, ניתן להגיע לפורט ארתור, בעבר אחת ממושבות האסירים של היבשת. 

טיסות לאוסטרליה ? הטריטוריה הצפונית

הטריטוריה הצפונית משתרעת על פני שליש מהיבשת, אולם אוכלוסייתה מונה כאחוז אחד בלבד מכלל האוכלוסיה של אוסטרליה. היא מחולקת לשני אזורי אקלים: הצפון הטרופי חם ולח, ומהרכז והדרום שהם מדבר אדום. הטריטוריה הצפונית היא המקום הטוב ביותר להיחשף בו אל התרבות האבוריג'נית, במקומות כמו פארק' קאקאדו, המכיל למעלה מ-5000 אתרים ארכיאולוגיים, ואייריס רוק, סלע ענק ואדום, שגובהו 348 מטר והיקפו כ-9 ק"מ, המקודש לילידי אוסטרליה. העיר דארווין, בירת הטריטוריה והעיר הצפונית ביותר באוסטרליה, קרובה יותר אל אסיה מאשר אל ערי החוף המזרחי, ואם אתם מעוניינים להתחיל את הביקור באוסטרליה בטריטוריה הצפונית ? כדאי לשקול טיסות לתאילנד ומשם טיסת המשך.

אוסטרליה, לסיכום, היא ענקית ומרתקת. לא ניתן לצלוח את כולה בביקור אחד בן כמה שבועות, ואפילו לא בכמה חודשים או שנים ? אבל בעזרת תכנון נכון, המשלב טיסות פנים ורכב, ניתן ליהנות מהאטרקציות המרכזיות שלה. כך או כך ? טיסה לאוסטרליה היא חוויה המתאימה לכל אחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב