דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח לאומי - עצות מעשיות 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2640 פעמים ]

נפגע עבודה - טוב וראוי שיפנה מידית לטיפול רפואי ויציין בפני המוסד הרפואי את סיבת הפגיעה ואופן אירועה. דחיית הפניה לטיפול רפואי עלולה להעלות ספקות לגבי התאונה והפגיעה בה כמו גם היעדר הרישום בתיעוד הרפואי, מה שעלול לעלות בדחיית התביעה.

דבר נוסף שיש ליטול בחשבון שעצמאי שנפגע בתאונה בעבודה יקבל 75% מהכנסתו כדמי פגיעה (בסיס החישוב) וזאת יש לדעת - ההכנסה המדווחת, היינו המקדמות. כעצמאי הוא מקבל "פרס" 12 יום ראשונים הינם "השתתפות עצמית", ואין עליהם תשלום בכלל. מעשה בגגן שנפל מהגג ושבר את שני קרסוליו, לאחר טיפול ארוך הכיר המוסד ב- 30% נכות והנפגע מקבל 170 ש"ח לחודש, אין זו טעות - סכום זה נובע ממקדמות ע"פ הצהרה של 600 ש"ח הכנסות לחודש, ראו הוזהרתם!

טיפ נוסף - לגבי כל תאונה שהיא: לשמור את התיעוד הנובע, ואם אפשר לאסוף ראיות- שמות, כתובות וטלפונים של עדי ראיה, צילום המקום (אף במצלמת טלפון) ותרשומת לגבי אירוע התאונה ע"י הנפגע, ככל שהוא זוכר, סמוך למועד האירוע. לגבי הטיפול הרפואי כאן יש לשמור כל מסמך, הזמנה, קבלה, הפניה וכו' לרבות דיסק של צילומים, תוצאות בדיקות, מרשמי תרופות וכיוצב' כדי להראות לוועדה שבד"כ מזומנת לאחר זמן - מה הייתה הפגיעה, איזה טיפול נתקבל ומהו תיאור המצב לצורך הערכת נכות - קודם זמנית ולאחר מכן קבועה ככל שנותרה כזו. יש להקפיד לקבל מהביטוח הלאומי בכתב את דרישותיו (עניין זה נעשה בד"כ) ולהתעקש שאם קיים מייצג (לדוגמה - עו"ד) יקבל אף הוא העתק מכל הודעה, דרישה, זימון וכו'. יש לזכור שאי הופעה לוועדה מחייבת בקנס (להיום 337 ש"ח), ההזמנה בד"כ נשלחת מבעוד מועד וכדי להימנע מתשלום הקנס אם לא ניתן להגיע, יש להודיע ולבקש דחייה לפחות 4 ימים קודם (לעתים הדבר אינו בר ביצוע - כאשר המוסד מתקשר ומזמן את הנפגע לוועדה למחרת היום).

יש לדעת כי הועדה הראשונה הכוללת בד"כ רופא אחד המכונה פוסק רפואי, בתחום הפגיעה (ולפעמים יותר מאחד) - בוועדות של נפגעי עבודה, איננה סוף פסוק - הרואה עצמו נפגע מהחלטת הועדה בין אם בשל היעדר קביעת נכות זמנית או נכות יציבה או שיש מחלוקת לגבי גובה הנכות שנקבעה (נכות עד 19% מקנה מענק. 20% ומעלה - קצבה חודשית) יכול לפנות בערר תוך פרק זמן של 30 יום, לוועדה רפואית לעררים (באמצעות הסניף המטפל) ושם כאשר יזומן הוא יפגוש 3 רופאים אשר ידונו בטענותיו ובמסמכים והבדיקות שהביא עימו והכל לפי נוסח הערר המנומק שהגיש. גם כאן אין החלטת הוועדה לעררים סותמת את הגולל על האפשרות למצות מן הפגיעה את מה שלדעת הנפגע היא טומנת בחובה, וניתן לפנות בערעור לבית הדין האזורי לעבודה בכל טענה משפטית לגבי פעולת הועדה, אם יתקבל ערעור זה הכלל הוא שעניינו של הנפגע מוחזר לוועדה באותו הרכב על מנת שתתקן את הטעון תיקון לפי הוראות בית הדין. במידה ובית הדין דחה את הערעור משום שמצא שהוועדה פעלה כדין ניתן להגיש בקשה לרשות ערעור על פס"ד כזה - לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. זה דן בבקשה ואם מחליט לקבל אותה הופך הדיון לדיון בערעור ממש וההחלטה בערעור דינה הוראה לוועדה הרפואית כפס"ד.

על פניו נראה ההליך מסורבל וכבד ואולם אל לו למי שנפגע פגיעה ממשית והוא סבור שפגיעה זו צריך שתקבע לה נכות - להיבהל, והעצה הייעוצה כאן היא לא להרפות ולממש את המגיע באומץ ובהתמדה, כי סוף הצדק לנצח!

ע. שילוני עורך דין בחיפה

 

ע. שילוני עו"ד מומחה בנזיקין ובתביעות לביטוח לאומי - 30 שנות וותק והצלחות. בכל פניה לביטוח מהלאומי צלצלו לבדוק עימנו 04-9985212 משרדים בכרמיאל ובחיפה, שירות בכל מרכז - צפון ישראל.href="mailto:shilonican@gmail.comshilonican@gmail.com">">shilonican@gmail.com  www.shilonican.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב