דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - אוכל מוכן, אולי דברים שלא ידעתם ? 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2798 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים – אוכל מוכן, אולי דברים שלא ידעתם ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

 

הישראלי ידוע באהבתו לאוכל, בפתיחות שלו לגעת, לנסות, לחוות ולטעום מהכול.

ירידי האוכל המוכן, הפכו להיות לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי בקניונים ובמרכזי הקניות השונים, במיוחד בימי ששי, אשר בהם מרכז הישראלי את מירב הקניות שהוא עושה ואו מעביר את זמנו בשוטטות, אחרי "דברים מעניינים וחדשים".

האוכל אשר מגיע לירידי אוכל זה, מוכן בדרך כלל במטבחים בייתים, בעוד מועד, מובל למרכזים אלה, מוצג בדרך כלל במשך שעות בטמפרטורת החדר, חלקו ללא קירור, דבר העלול לצבור חיידקים במהלך השעות שהוא לא נמצא בתנאי קירור נידרשים.

אין מטרת כתבה זו להטיל דופי באיכות האוכל חלילה, אלא בעיקר בתנאי האחסון, אשר מחייבים כל עסק אחר בתחום ומפוקחים על ידי פקחי משרד הבריאות, שמתפקידם לוודא שאכן נעשתה הקפדה על הכללים.

דווקא עכשיו שהקיץ בפתח, נראה שהדין אשר חל על עסקים עם "אבא ואימא", בדרך כלל רשתות שיווק מסודרות, אינו חל ואו לא נאכף על עסקים קטנים ונודדים אלה.

נושא האוכל המוכן, החל את דרכו לפני שנים רבות, דווקא ברשתות השיווק השונות, אשר חלקן פתחו מסעדות בתוך החנות, מתוך כוונה משולבת, גם למשוך קונים וגם לנצל את הירקות אשר "נראים קצת פחות טוב" ולהעבירם לבישול במקום לזרוק אותם לפח.

ניסיונות אלו בסופו דבר כשלו ונמצא שקהל הקונים היו בדרך כלל עובדים של החנות ואו "פנסיונרים" מהאזור הסמוך, אשר מצאו להם "בית חם" במחיר מוזל ותפסו את השולחן למשך שעות רבות עם עיתון חופשי וכוס תה.

בנוסף נמצא שהישראלי לא מרגיש נוח לאכול בסופר כאשר עגלת הקניות שלו "עם הגלידה והקפואים" לידו.

משם נדד האוכל המוכן למקומות, אשר זו עיקר ההתמחות שלהם, אולם נראה שגם זה לא צלח בגדול, משום שהקניונים אמצו הרגל זה, דבר שחסך מגברת ישראלי "לפצל" את זמנה.

כיום קונים אוכל מוכן בעיקר במרכזי הקניות, בסופי שבוע.

רשתות השיווק, אשר פועלות בתוך מרכזי קניות אלו, באו ודרשו גם הן את האופציה לפרוס עמדות אוכל מוכן, "מחוץ לטרטוריה" של ימים א-ה וכך אנו זוכים לחגיגת אוכל אמיתית, אולם חשוב לשים לב שהקיץ מתקרב וככל שנקדים לקנותו בבוקר ולצננו במקרר, כך מוטב לנו ולקיבתנו.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב