דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב פנים - מקצוע מבוקש 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 4121 פעמים ]

בימינו, המודעות לאסתטיקה ולסביבה תפסה תפקיד חשוב בשנים האחרונות ומקובל מאוד לפנות לאיש מקצוע שיסייע לנו בשעה שאנו מעצבים את הבית. כתוצאה מכך, עיצוב פנים הפך בעשור האחרון למקצוע מוערך ומבוקש, מה שהביא לפתיחת מגמות רבות של לימודי עיצוב פנים במוסדות רבים בארץ.

מה הוא עיצוב פנים?

תחום עיצוב הפנים (נקרא גם אדריכלות פנים), עוסק בעיקר בעיצובם של הקירות והחללים הפנימיים. זהו תחום מעשי ויצירתי שנולד מתוך עולם האדריכלות, המשלב יכולות אומנותית ויצירתיות ביחד עם תפיסה מקצועית של החלל ויישום עיצובי.

מעצבי פנים מתכננים חללים עד הפרט האחרון, מתוך התייחסות לאדם בתוך סביבתו, לצרכיו הנפשיים והפיסיים בביתו. עיצוב הפנים נוגע לכל מבנה באשר הוא: בית פרטי, משרד, בנק,במוזיאון, בית קפה ועוד.

לימודי עיצוב פנים - איפה לומדים?

המוסדות המובילים בארץ ללימודי עיצוב הפנים הם: שנקר, בצלאל, ויצ"ו חיפה והמכון הטכנולוגי בחולון. הלימודים אינם קלים כלל, אך מי שיצליח להתקבל למוסדות אלו ולסיימם בהצלחה, יקנה לעצמו נקודת פתיחה מצוינת לקראת הכניסה אל שוק העבודה. במוסדות אקדמיים לימודים אלו אורכים בין ארבע לחמש שנים, אך ניתן להירשם גם לקורסים, בהם הדרישות פחות מחמירות והם קצרים יותר.

תנאי הקבלה, כאמור, גבוהים וכוללים מספר דרישות: הצגת תיק עבודות, ראיון אישי ו-וועדת קבלה, כאשר בחלק מהמוסדות יש צורך לעבור גם מבחן פסיכומטרי. חשוב לציין, כי תמיד ישנה אפשרות אחרת: לימודים במסגרת מכינה לעיצוב, אשר מסייעת להגדיל את הסיכויים להתקבל למסלול של לימודי עיצוב פנים.

במכינה לומדים את יסודות העיצוב, טכנית ומעשית, כאשר הלימודים בחלקם עיוניים ובחלקם מעשיים - כמו לימודי עיצוב בעצמם. אורך מסלול הלימודים במכינה הוא בין סמסטר אחד לשנה אקדמית שלמה, והניסיון הנרכש מסייע לתלמידים גם במהלך לימודיהם.

לימודי עיצוב פנים - בניית תיק עבודות

המכינות מספקות לתלמיד כלים לבניית תיק עבודות, שיציג בצורה מיטבית את יכולתו וכישוריו. במהלך המכינה יכינו התלמידים תיק עבודות שיכלול בין 5 ל-15 עבודות ייצוגיות, כך שבסוף התהליך התלמידים יוצאים עם תיק עבודות מקצועי, מגוון ויצירתי.

בעזרת תיק העבודות ניתן להגדיל את הסיכוי להתקבל ללימודים. זהו אולי אחד הדברים החשובים ביותר שעל כל מועמד להחזיק איתו כשהוא ניגש אל מבחני הקבלה. כך, ראשי המוסד יוכלו לדעת בוודאות האם כישוריו מתאימים לסוג לימודים כזה.

המורכבות של לימודי עיצוב פנים

כאמור, לימודי עיצוב פנים הם לא רק היכולת לשנות את מראה החלל או ליצור חלל חדש לחלוטין, אלא גם שימוש ביכולות אומנותיות, חישוביות והנדסיות. מעצב פנים חייב ידע לא רק במראה, אלא בתפיסה של המקום כולו, גם מבחינת מי שישתמש בו.

שלא כמו בגד לדוגמא, חלל מעוצב ניתן לשינוי, ולכן על המעצב לבצע את עבודתו בהתאם לדרישות הלקוח. לימודי עיצוב הפנים מלמדים את הסטודנט גם כיצד להיות שירותיים ולהתמודד עם דרישות רבות מצד הלקוח.

לימודי עיצוב פנים בחו"ל

היתרון בלימודים בחו"ל - ובמיוחד באירופה - הוא בעובדה שמדובר במרכז העניינים, המקום בו נמצאים מיטב המעצבים ובו נוצרים הטרנדים העכשוויים ביותר. לרוב, רמת הלימודים באירופה גבוהה מאוד, אך מצד שני, גם שכר הלימוד גבוה ויש צורך במשאבים כלכליים.

בנוסף, הלימודים מתנהלים לרוב בשפת האם של אותה מדינה, ולכן יש לדעת את השפה המדוברת על בוריה. לימודי עיצוב פנים בחו"ל יקלו עליכם להשתלב בשוק העבודה העולמי, אך מבחינת השוק הישראלי, ההבדל במציאת עבודה הוא זניח.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב