דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהן הסיבות לעריכת הסכם ממון מבלוג של עורך דין לדיני משפחה 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 1999 פעמים ]

התרגשות לפני החתונה, מחשבות תמימות על בית עם גדר לבנה וילדים המתרוצצים עם הכלב בחצר… מי מאתנו לא שקע במחשבות על אידיליה משפחתית ורעיון של להזדקן יחד עם אהובינו? אך מציאות חיינו, מוכיחה פעם אחר פעם שנישואין זה לא תמיד לנצח ותופעות של נישואין בגיל מאוחר או אף נישואים שניים, שלישיים וכו', הפכו לתופעה מוכרת בנוף הישראלי.

כאשר זוג נכנס לחיי הנישואין ולכל אחד כבר רכוש פרטי אשר נצבר טרם הנישואין, רצוי להגן עליו למקרה של גירושין ואף לחסוך סכסוכים מיותרים ומלחמות על הרכוש, שלרוב קורות על גבם של ילדים תמימים. הסכם ממון הוא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להגן על הרכוש ולקבוע מראש את דרך חלוקתו, במקרה של פרידה וגירושין. במאמר שלפניכם ניגע בסיבות העיקריות לעריכת הסכם הממון.

בטרם נכנס לגופו של מאמר זה, חשוב להבין מהו הסכם הממון. הגדרתו בחוקי יחסי-ממון בין בני-זוג, התשל"ג-1973: "הסכם בין בני-זוג המסדיר יחסי-ממון שביניהם (להלן – הסכם- ממון), ושינוי של הסכם כזה, יהיו בכתב."

זוהי הגדרה כללית למדי. לכן החוק מגדיר שעל מנת שלהסכם ממון יהיה תוקף משפטי מחייב, הוא טעון אישור ביהמ"ש או ביה"ד, שלו הסמכות בענייני נישואין וגירושין בין בני הזוג. רק במקרה שהסכם הממון נחתם טרם הקידושין, מסתפקים גם באישור נוטריוני ההופך את ההסכם לבר תוקף משפטי.

להלן רשימת הסיבות העיקריות לעריכת הסכם ממון:

* בעזרת הסכם ממון, ניתן לחשוף מראש כוונות לא טהורות של אחד מבני הזוג. הימנעות או התנגדות נחרצת לחתימה על הסכם ממון, יכולה להצביע על סיבות משניות ואינטרסנטיות לרצון לבוא בברית הנישואין.

* הסכם ממון שנערך מבעוד מועד, ימנע מצב בו אחד מבני הזוג, יטען לבעלות מלאה או חלקית, על פירות עבודתו של בן הזוג השני, ואף לפירות עבודתו העתידיים – כפי שקורה לעיתים.

* כשמדובר בנישואים שניים, שלישיים וכו', פעמים רבות הילדים מנישואים קודמים של בני הזוג, חשים חשופים לאינטרסים כלכליים לא טהורים של בן הזוג החדש של הוריהם, וזאת עקב חשש לגיטימי לפגיעה בירושתם העתידית. הסכם ממון, יבטל לגמרי חששות מסוג זה, ויאפשר התפתחות יחסים תקינה עם בן הזוג החדש של הוריהם.

* הליך הגירושין תמיד כואב ולא נעים, הוא גורם סבל רב לכל המעורבים. הסכם ממון יכול, במידה רבה, להקל על ההליך, ולאפשר חלוקה צודקת ובריאה של הרכוש המעורב, כפי שהתכוונו הצדדים. זה חשוב, במיוחד כאשר מדובר בנישואים מאוחרים, שניים, שלישיים וכו', כשרכוש רב נצבר על ידי הצדדים בטרם הנישואין.

* הורים רבים מעוניינים לעזור לילדיהם בתחילת חייהם העצמאיים. לזוגות רבים אין אפשרות לרכוש דירה ללא אותה עזרה של ההורים. אך, בצד הרצון הרב לעזור, ישנו חשש שמא בן/בת הזוג של ילדם ינצל את המצב, ובמקרה של גירושין יטען לבעלות על הדירה. הסכם ממון שייחתם מראש, יבטל את חששות ההורים ויאפשר להם בלב שקט לעזור לילדיהם, והזוג הצעיר יוכל ליהנות מפירות העזרה, ללא הסיכונים שבדבר.

לסיכום

הסכם ממון יכול להיות הדבר הכי טוב שיכול לקרות לזוג הצעיר, אך גם הכי רע! מסמך שהוכן באופן רשלני ולא מקצועי, עלול לעוות את רצון הצדדים ואף לגרום לעיוות הדין. משרד עו"ד קוהלי שם דגש מיוחד על הסכמי ממון, אותם יש לנסח באופן שלא משתמע לשתי פנים.

על הסכם ממון להכיל את כל הסיטואציות האפשריות, להתייחס לכל הרכוש הקיים בהווה וזה שיהיה קיים בעתיד, בכדי למנוע מלחמות מיותרות ושברון לב.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של עו"ד לדיני משפחה, עורך דין לדיני משפחה - איתן קוהלי

 איתן קוהלי משרד עורכי דין, רח' רש"י 5, רמת - גן   52560
טל. 6127767 03
פקס. 6128131 03
http://kohali.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב