דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה - אדריכלות ההווה והעתיד 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 1956 פעמים ]

הקשר בין אדריכלות לסביבה

נתחיל לפני הכל בהגדרה למושג "סביבה" בכדי להבין על איזה תחום מדובר. "סביבה" מוגדרת כ"אזור קרוב, סמיכות, שכנות, חוג קרוב, תחום היקפי; שכונה". מכאן ניתן להבין, כי מדובר בכל אובייקט ,חי, צומח או דומם, הנמצא בקרבה פיזית כזאת או אחרת לאובייקט, חי, צומח או דומם, אחר.

כאשר אנחנו מחברים בין המושגים "אדריכלות" ו"סביבה" אנו מקבלים מושג (אדריכלות סביבתית) לתחום אשר מהווה אבן פינה באדריכלות, עוד מראשית ימיה, אשר קיבל סוף סוף בשנים האחרונות את הבמה הראויה לו.  אחת מאסכולות האדריכלות הבסיסיות ביותר, אשר נשכחו עם התפתחותם של הכלכלה והעיור המודרניים, היא התחשבות המבנה בסביבה הפיזית  הסובבת  אותו, על כל המשתמע מכך. קרי , כיצד משפיע מבנה מסוים, מכל תחום (מבנה ציבור, מפעלים, מגורים) על הטבע והירוק שסביבו, על הבניינים שבצדדיו, על הכלכלה שהוא יוצר, והכי חשוב – עלינו, בני האדם.

כאשר אנו, בני האדם, חושבים על סביבה טבעית, באופן אינטואיטיבי עולה מיד בדמיוננו חורש ירוק מעצים ומדשאות השוטף את עינינו. ניתן לראות זאת היום בשאיפה של כל אחד לחיות בסביבה ירוקה המשופעת בעצים וצמחי נוי. לצערנו, הסביבה הירוקה הולכת ומתמעטת  כתוצאה מגידול האוכלוסיה האורבנית ה"כובשת"  אט אט את הסביבה הירוקה הטבעית בבטון ואספלט היוצרת פסולת וזיהום כתוצאה משימוש בחומרים וצורות אנרגיות המזהמות את הסביבה הטבעית הגורמת לשינויים מזיקים באורח חיינו ובריאותנו .

מכאן, התפתח הצורך בגישה תכנונית המכבדת ושומרת על הסביבה הטבעית על כל היבטיה.

מהי בעצם בנייה ירוקה?

בניה ירוקה (באנגלית Green Construction) מוגדרת כגישה באדריכלות המתאפיינת באחריות סביבתית ובשימוש יעיל ומושכל בחומרי גלם אשר ישמשו את הסביבה האורבנית לאורך חייה: קונספציה זו עלתה לתודעה במהלך שנות ה70 של המאה הקודמת בעקבות משברי האנרגיה (בעיקר בנושא מקורות הנפט) וזיהום האוויר והטבע שהחלו להתפשט בעולם. רבבות קמו בעולם בצעקה לעצור את הזיהום וההרס אשר יצרנו. עם התקדמות השנים נחתמו אמנות רבות בנושא הפחתת הזיהום והחיפוש אחרי מקורות אנרגיה נקיים הוא תחום שמושקע בו כסף רב.  בניה ירוק מנצלת את הטכנולוגיות המודרניות  להפקת אנרגיה כמו,לוחות סולאריים ליצור אנרגיה ומערכות מחזור מתקדמות על מנת לנצל עד תום את החומרים, וכמובן בתכנון מערכות צנרת חכמות אשר יחסכו בבזבוז המים, משאב יקר מאוד במדינתנו. השקעה בבנייה ירוקה ובמערכות "ירוקות "בכל בית היא אולי יקרה יותר לטווח הקרוב, אך לטווח הרחוק אין משתלמות מהן, הן כלכלית והן סביבתית.

עלינו, גם בחיי היום יום שלנו לשתף פעולה  במאמץ זה ולהתחיל לשמור על סביבתנו הטבעית ששימשה אותנו במשך אלפי שנים כ"בית" על מנת שנוכל להוריש גם לדורות הבאים את הנכס הזה התורם לאיכות חיינו .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב