דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירה בתואר ראשון קלינאי תקשורת 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 309   [ נצפה 3254 פעמים ]

תואר ראשון קלינאות תקשורת

תואר ראשון קלינאות תקשורת הוא תואר ראשון מהמבוקשים ביותר מבין התארים הראשונים המוצעים בתחום הרווחה והבריאות. מדובר בתואר ראשון ייחודי בו משולבים לימודים תיאורטיים עיוניים לצד פרקטיקה מעשית רבה. הלימודים אורכים כשלוש שנים ובסיומם יוצא הבוגר עם מקצוע מבוקש וניסיון מעשי שצבר בעת הלימודים.

לעומת מרבית התארים הראשונים הנלמדים כיום, תואר ראשון קלינאות תקשורת מעניק מקצוע ולמעשה חוסך מהסטודנט להמשיך ללימודי תואר שני או לקחת קורס מקצועי לצד לימודים אקדמיים. כפי הנראה יתרון משמעותי זה הוא שהופל את התואר לכה מבוקש ובמקביל מעלה את דרישות הקבלה שלו.

קלינאות תקשורת הוא עיסוק טיפולי אשר מסייע לילדים, נוער ובוגרים להתמודד עם בעיות תקשורת שונות, הנובעות מבעיה אורגנית או פסיכולוגית. במסגרת תפקידו קלינאי תקשורת מסייע במקרים של כשל בדיבור, גמגום, קשיים בהבנת השפה, בעיות הגייה, בליעת מילים, בעיות שמיעה, נשימה ועוד. מגוון הבעיות שמוצגות בפני קלינאי תקשורת הוא רחב ועליו לדעת כיצד לגשת לכל אחת מהן.

כיוון שתחום התקשורת הוא אחד הבסיסיים בחיינו ובלעדיו יכול הפרט להרגיש בידוד וחוסר אונים על הקלינאי תקשורת מוטלת אחריות רבה, בעיקר בכל הקשור לילדים אשר נפגשים איתו עקב עיקוב בדיבור או בעיות הגייה. לכן, לימודי תואר ראשון בקלינאות תקשורת משלבים בין לימודי אנטומיה, הפרעות קול, תרפיה, מדעי רפואה ועוד לבין הפן הפסיכולוגי והטיפולי שבפגישה עם אנשים שונים אשר מציגים וחושפים בעיה.

בוגרי תואר ראשון קלינאות תקשורת מדווחים לא פעם כי הם חשים תחושת שליחות וכי העבודה הינה מעשירה ביותר. התחושה כי יש באפשרותם להעניק מילים, פשוטו כמשמעו, לפונים אליהם ולאפשר להם תקשורת טובה עם הסביבה היא מספקת ביותר. בנוסף, המפגש עם מגוון רחב של אנשים משכבות שונות של האוכלוסייה וגילאים שונים מרתק ומעניין. כל מקרה יכול להפוך לסיפור הצלחה.

בדרך כלל בוגרי תואר ראשון קלינאות תקשורת משתלבים בתחילת דרכם בבית חולים, מסגרות התפתחותיות או עירוניות ורק לאחר שצוברים ניסיון בוחרים האם לפתוח קליניקה פרטית. נציין כי כלל קלינאי התקשורת שייכים לאיגוד אשר מחייב אותם לשמור על רמה מקצועית גבוהה וגבולות אתיקה מקובלת.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב