דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם סין פרצה למחשבי הפנטגון? 

מאת    [ 09/09/2007 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3512 פעמים ]

תגיות: pCon, אבטחה, פנטגון, האקינג, סין, מידע, אמריקה


שניים סינים עם כשרון גדול?

The Financial Times יצר סערה מסויימת, כאשר פירסם מפי גורמי ממשל, את דבר חשיפתה של חדירה לרשת מחשב של הפנטגון, במאי השנה. במסגרת החדירה נגנב מידע רגיש והממשל נאלץ לסגור זמנית מערכת מחשב, המספקת שרותי מחשוב למזכיר משרד ההגנה האמנריקאי, Robert Gates. על פי אותם מקורות, לא מדובר רק בהאקר אחד וגם לא בהתקפה אחת מבודדת, אלא בנסיונות מכוונים לאורך כמה חודשים, "לגשש" ולחדור בשיטתיות למערכת.

מכחישים בתוקף

באופן לא מפתיע, הכחישה ממשלת סין את ההאשמות בתוקף. לא מפתיע, לא מאחר ויש לנו מקורות בעולם המחשוב בסין, כמו בגלל הכלל השגור והשחוק בפוליטיקה העולמית, לפיו לא מודים בדברים כאלה, וממש לא משנה אם הם התרחשו או לא התרחשו או "קצת" התרחשו.

שני אגרול ושרת ספאם, בבקשה!

סביר מאוד, שלא ניתן לפסול זאת כעוד שמועה מעולם העיתונות הצמא תמיד לכותרת טובה - רק שבוע לפני כן, סיפרה קאנצלרית גרמניה Angela Merkel, כי האקרים סיניים השתילו רוגלות במחשבי משרדי הממשל בגרמניה. גם במקרה זה, הסינים הכחישו בתוקף. לפי דוברת משרד החוץ הסיני:

The Chinese government has consistently opposed and vigorously attacked according to the law all Internet-wrecking crimes, including hacking

בהקשר "מלחמתה הנחרצת" של סין בהאקינג, לפחות זה שמתארח אצלה, מעניין לציין את נתוני Sophos שפורסמו לאחרונה, לפיהם כמחצית מהאתרים המפיצים נוזקה בעולם, ממוקמים בשרתים בסין.

למה הידיעה חשובה?

מסתבר שלא רק חובבים ופושעים עוסקים בהאקינג וזה אולי יהיה אמצעי לחימה לגיטימי בעתיד.

סין אמנם תיארה את ההאשמות כ"תוצר של חשיבה בנוסח עידן המלחמה הקרה", אך גם את החדירה, ולא משנה בידי מי בוצעה בעצם, ניתן בהחלט לתאר כחלק מארסנל כלי הנשק של עידן המלחמה המודרנית / אלקטרונית, שמפותח ונבדק בשטח, בדיוק בשיטות של המלחמה הקרה. האקינג - באינטרנט קל לנסות. עקבות - באינטרנט קל לכסות. מלחמה אמיתית רחבת היקף בשעת הצורך - באינטרנט קל יותר לעשות. מי יודע, כמה כבר פותח מתחת לפני השטח בתחום זה, ממנו חושפת פרשה זו, רק קצה קרחון קטנטן. מלחמה עתידית רחבה, אם תפרוץ חס ושלום, תעיר אותנו לעולם חדש של "טריקים". מדינה שלא תיערך לכך, עשויה להיות "אפקטיבית" בתחום זה, כנראה לא יותר מספיטפייר חביב ממוזיאון חיל האוויר, שהוטל היישר לעולם הלוחמה האלקטרונית, הסילון והטילים החכמים.

חשוב לזכור, שלנושא הלוחמה באינטרנט, תהיינה במצבי חירום גם השלכות משמעותיות, על כל זמינות ותפקוד האתרים, המסחר המקוון והתקשורת השוטפת (מייל, מסרים מידיים).

רקע על התגוננות מהאקרים

עוד הרחבות על התגוננות מהאקרים, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים והמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים ושמות ספקים בולטים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מתגוננים מהאקרים.

פרשנויות וניתוחים נוספים לחדשות בתחום המחשוב ניתן למצוא בארכיון מדור "משמעויות לחדשות" באתר pCon בכתובת הזו: http://www.pcon.co.il/v5/NewsMeanItemArc.asp

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב