דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול נטורפתי בכאב ראש 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2432 פעמים ]

כאבי ראש הם אחת הבעיות השכיחות והנפוצות ביותר בקרב האוכלוסייה. הגורמים לכאבי ראש הם רבים ומגוונים ולכן חשובה ההבחנה. חלק מהגורמים לכאבי ראש הם: מתח( פיזי ונפשי) שמתרכז באזור חגורת הכתפיים והצוואר, מיגרנות,אלרגיות, חוסר איזון הורמונאלי, בעיות עיכול שגורמות לחוסר פינוי רעלים, רמה נמוכה של סוכר בדם, חומרים ממריצים( אלכוהול וקפאין) וחומרים כימים. חלק אחר של כאבי הראש נובע מסיבות מסוכנות יותר כמו יתר לחץ דם, גלאוקומה, וגידולים מוחים לכן  בכאבי ראש חוזרים ונשנים חשובה האבחנה על ידי רופא בלבד.

 

 

הנטורפתיה ושאר הטיפולים הטבעיים יכולים לעזור במניעת כאבי ראש או בהקטנת עוצמתם אך רק לאחר שיש את האבחנה המדויקת מדוע סובל האדם מכאבי ראש.

 

הטיפול הנטורפתי מותאם באופן אישי לסיבות שבגינם סובל האדם מכאבי הראש. טיפול זה משלב: תזונה מותאמת לבעיה, תוספי מזון מומלצים, פורמולות צמחיות שנרקחות בהתאם לבעיה, שמניים ארומתרפים לטיפול בבעיה ושינוי התנהגותי.

 

לפניכם מובא קווים כללים לטיפול בכאבי ראש שנובע מכל סיבה שהיא:

 

1.תזונה:  יש לשמור על ארוחות קטנות לאורך כל היום ששומרות על רמת סוכר יציבה בדם, יש לצרוך סיבים תזונתיים( ירקות, פירות, פחמימות מורכבות וקטניות) שמונעים עצירות ובכך מקטינים את הסיכוי לכאבי ראש בשל עודף רעלים,  יש לשלב מוצרי מזון המכילים סידן ומגנזיום( בננות,אגוזים,ירקות ירוקים), יש לצרוך דגי ים העשירים באומגה 3( שמונעת דלקות וכאבים), יש להימנע ממזון  שאנו אלרגיים אליו( יש לבצע בדיקת רגישות למזונות), יש להימנע מחומרים הידועים כמעצימי כאב ראש( קפאין, סוכר,ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים וחומרים כימים אחרים).

 

2.ניקוי רעליים: באמצעות פורמולות צמחי מרפא ותפריטי תזונה לניקוי רעלים שנבנים על ידי נטורפת. ניקוי רעלים יכול למנוע כאבי ראש.

 

3.שילוב עיסוי, רפלקסולוגיה , דיקור או כל שיטת מגע אחרת תורם לשיפור היציבה, הורדת רמות הסטרס והלחץ ולרגיעה . גורמים אלו מונעים כאבי ראש.

 

4. שילוב שמניים ארומתרפים שתורמים לתחושת רוגע ושלווה כגון:  לבנדר, איקליפטוס ומנטה. שילוב השמנים בקרם או שמן בסיס ועיסוי הרקות יתרום לרוגע ושלווה.

 

5. תרופות סבתא שמוכחות: נשימות עמוקות( לעיתים כאבי ראש מוחרפים בשל אספקת חמצן לקויה), כרית או רטייה חמה סביב הצוואר, הכתפיים או המצח יעילים לטיפול בכאבי ראש.( יש אנשים שיגיבו טוב יותר לקור),  תנועתיות ומתיחות לאזור הכתפיים והצוואר, הימנעות מלעיסת מסטיק( דלקת בלסת יכולה לתרום לכאבי ראש).

 

 

לסיכום כאבי ראש הם תופעה נפוצה שיכולה לנבוע מסיבות רבות ולכן חשובה האבחנה הסיבתית לכאבים. לאחר איתור הסיבות על ידי רופא ניתן לטפל בבעיה או באמצעות טיפול כימי( משככי כאב שונים) או באמצעות טיפול נטורפתי  טבעי שכולל שינוי תזונה, שינוי הרגלי חיים, שימוש בפורמולות צמחיות ובשמנים ארומתרפים ותרגול גופני.

 

יהיה הטיפול אשר תבחרו זכרו שלכאבי ראש יש טיפול ולכן אין צורך לסבול מכאבי ראש.

 

 בריאות מהטבע" : www.briutteva.co.il         


  מתמחים ביעוצי תזונה ונטורפתיה, שיפור כושר גופני, הכנת תכשירים מצמחי מרפא ,הכנת מוצרי קוסמטיקה וטיפול טבעי במחלות שונות. לפרטים אלעז: 0544839681




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב