דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון הנדסת חשמל ואלקטרוניקה 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 317   [ נצפה 3231 פעמים ]

תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה

אנשים ריאליים, אנאליטיים, בעלי ראיה מרחבית, חשיבה מקורית, ותפיסה מהירה תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה הוא התואר המשתלם כיום בימים אלו. תואר ראשון זה משלב לימודים עיוניים רבים בתחום המתמטיקה, פיסיקה, אלקטרוניקה ועוד לצד לימודים מעשיים ותרגילים רבים אשר מכינים את הסטודנטים לקראת יציאה לשוק העבודה.

לימודי תואר ראשון בהנדסה נחשבים לימודים קשים בכל תחום, אך תואר ראשון בהנדסת חשמל נחשב מהקשים מכולם. מדובר בתואר של ארבע שנים בהן לימודים רבים, כאשר מרבית הסטודנטים גם משלבים תוך כדי עבודה.

הלימודים מתמקדים בשילוב בין תכנון ופיתוח מערכות אלקטרוניות זעירות לבין תפעול מערכות ומכשירים הפועלים באמצעות מעגלים חשמליים. תחומים אלו מתפתחים כל הזמן והם בתאוצה מתמדת, ולפיכך תמיד ניתן למצוא בהם עבודה. ואכן, בוגרי התואר נחשבים לעובדים נחשקים אשר אינם מתקשים למצוא עבודה מכובדת ומעניינת.

עבור הנרשמים לתואר ראשון בהנדסת חשמל חשוב לציין כי השנה או השנתיים הראשונות הן לרוב שנים בהן מוקנה לסטודנטים בסיס רחב בתחומי המתמטיקה, פיסיקה, חשמל, כימיה, אלקטרוניקה ועוד. שנים אלו נחשבות לקשות ולמשעממות ביותר בתואר ואין ברירה אלא לעבור אותן, ורצוי שבהצלחה. ישנה נשירה רבה במהלך שנים אלו וחשוב לזכור שכאשר הן נגמרות אז מתחילים הלימודים האמיתיים, בחירת מגמות הלימוד וההתמחות והמקצועות המעשיים יותר שחיוניים לעבודת מהנדס חשמל ואלקטרוניקה.

כאמור, סטודנטים רבים מתחילים לעבוד עוד במהלך התואר. מצב זה יכול להיות קשה ומתיש וידרוש חלוקה של הזמן ולעיתים ויתורים על הנאות פרטיות, אך סטודנטים שעושים זאת זוכים הן לניסיון תעסוקתי חשוב ביותר, הן לקשרים עם אנשי מקצוע וחברות והן להתנסות אמיתית בעבודת המהנדס ופתרון בעיות בזמן אמת. כאשר סטודנט מסיים את התואר, תוך כדי שעבד יש לו סיכוי גדול יותר לזכות במשרה מלאה בחברה שהעסיקה אותו או בחברה אחרת שמעדיפה אותו על פני סטודנטים חסרי הכשרה.

זה גם המקום לציין כי במקצועות אלו הציונים הם לא תמיד הדבר החשוב ביותר. אומנם לשאוף לציון הגבוהה ביותר זה תמיד טוב אבל במקצועות ההנדסה מראש ממוצע הציונים הוא נמוך יותר והמעסיקים מסתכלים בסופו של דבר על ביצועים מעשיים וניסיון עבודה.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב