דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן להעריך עלויות של חומרי בניין 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 4460 פעמים ]

בתקופה מסוימת בחיים עומדת בפני זוג, משפחה, אדם פרטי, או גוף עסקי כלשהו, התלבטות האם לערוך שיפוצים מקיפים במבנה מסוים או בכלל לבנות בית מהיסודות. רכישת חומרי בניין למהלכים כמו שיפוץ או בנייה היא עניין שלא הולך ברגל מאחר ולעתים חישובים לא נכונים מביאים להוצאות מיותרות. חומרי בניין שמבוזבזים לשווא הם דבר שמרגיז כל מי ששילם עליהם.

כל מי שמעוניין לשפץ או לבנות, מנסה גם לחשב כמה כסף הוא צריך בשביל חומרי בניין ובשביל שאר הדברים, בכדי לעמוד במשימה הזו מבלי להיקלע לבעיה כלכלית. לכן כל הוצאה מיותרת על חומרי בניין לא מתאימים (כמו משאית בטון בתערובת לא נכונה, שחייבים להחזיר למפעל ולתקן את הנזק שנעשה בגלל הזמנה לא מדויקת למשל), היא הוצאה לא מבוטלת שעולה כסף רב.

חלקם של חומרי בניין בעלות הכוללת

ניתן לראות כיצד מי שמתכונן לפרויקט לא פשוט של בניה או שיפוץ מנסה לערוך לא מעט חישובים, בין אם הם קשורים לחלק של חומרי בניין במרכיב הכללי של עלויות הבניה ובין אם מדובר בחישובים הקשורים לנושאים אחרים. חומרי בניין הם דבר מוחשי ולכן הוא עולה מיד עם כל רצון לחישוב כלשהו של עלויות. חישוב עלויות של חומרי בניין הוא דבר שמצריך סבלנות אך הוא בהחלט אפשרי.החישוב הראשוני של עלות הבנייה הכוללת הוא זה ששם דגש על שלושה אלמנטים. האחד הוא התשלום על אישורים שונים, השני הוא עלות חומרי בניין הנדרשים לבניה או לשיפוץ, והשלישי הוא עלותם של בעלי המקצוע השונים. בנושא של חומרי בניין ניתן לבצע חישובים עצמאיים שונים בכדי להעריך את עלותם.

מתחילים לחשב כמה זה עולה לנו

אם נצא מנקודת הנחה שכולנו למדנו מעט מתמטיקה בתיכון הרי שבכל הקשור לעלותם של חומרי בניין שונים כדאי שנתחיל לחשב נפחים שונים. חישוב נפח של יציקת בטון או קירות מסוימים ע"י גובהXאורךXרוחב יאפשר לנו להגיע לכמות של חומרי בניין מסוג מסוים הנדרשים לכל עבודה. לאחר חישובי הנפח יש לבדוק את סוגי החומרים הנדרשים לכל עבודה (יציקה= חול+מלט+חצץ, וכד').

למרות שהעניין נראה מעט מסובך, בכל הקשור לסוגי החומרים, חשוב לדעת כי חומרי בניין הם כאלו שבהם משתמשים בנוסחאות די דומות המשרתות נאמנה סוגים קבועים של עבודות שכבר בוצעו אלפי פעמים. כך שבירור לגבי יחסיות התערובת של יציקה לגג יביא לכם את המידע הנדרש לגבי חומרי בניין שבהם עושים שימוש ליציקה זו באחוזים של כל מרכיב מהבטון הסופי.

כיצד האינטרנט יכול לעזור בחישוב חומרי בניין

הנה עוד מצב שבו יש רבים שאומרים תודה על זה שרשת האינטרנט חודרת לחיינו ומספקת לנו עזרה רבה בתחומים שונים. מי שמעוניין להקל על עצמו בעת חישובים לגבי חומרי בניין שונים, יכול למצוא אתרים חשובים ביותר. ישנם אתרים המציעים לגולשים אפשרות לחישוב של חומרי בניין בצורה קלה ביותר, כשניתן לקבל תוצאות תוך שניות.

אתרים אלו מציגים מחשבון שאליו ניתן להזין נפחים של עבודות בניה שנלקחו משרטוטים רלוונטיים ומשקפים. יחד עם בירור של עלות קוב או טון של חומרי בניין שונים (חול, חצץ, מלט, ברזל, ועוד), המוכנסים אף הם לאותו מחשבון, ניתן לקבל תמונה די מדויקת לגבי עלותם של חומרי בניין הנדרשים להשלמת הפרויקט כולו.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב