דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות של חלבון לספורטאים ולמתאמנים 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2127 פעמים ]

 

במאמרים קודמים שלי דיברתי איתכם על מה, כמה ומתי לאכול לפני או אחרי אימון. אחת השאלות הנפוצות שאני מקבלת מהרבה מאוד מתאמנות שלי היא לגבי חלבון. כמה חלבון לאכול, האם יש תחליפים ועוד.

תיכף נענה על השאלות הללו.

אבל לפני כן, אני רוצה לציין את העובדה שחלבונים זה אחד המרכיבים החשובים ביותר בתזונה לכל האנשים אבל במיוחד לאלו שעוסקים בפעילות גופנית. לכן, חשוב לתת חשיבות עליונה לחלבון בתפריט יום יומי של כל אחד ואחד שעוסק בספורט.

חלבון הוא חיוני בשביל לבנות שריר. לא תוכלו לבנות שריר ואף תגרמו לא מעט נזק לרקמת השריר אם לא תספקו לגוף כמות מספקת של חלבון שהגוף זקוק לו.

אתם יכולים להגיד - מה, אבל לא מספיק לאכול דגים, ממוצרי חלב או בשר אחרי האימון?

זה נכון בתיאוריה. יש פה נקודה חשובה שצריך לקחת אותה בחשבון. אחרי שמסיימים פעילות גופנית, לגוף שלנו לוקח בערך 45 דקות בשביל להתאושש ולהכין את עצמו לפעילות מחודשת. זה אומר שבזמן הזה אנחנו צריכים לספק לו את החלבון שדרוש לו.

לא תמיד יש את ההזדמנות של לאכול חלבונים כמו דגים, ביצה ועוד מיד אחרי האימון, לפעמים צריך להגיע הביתה, להתקלח, להכין אוכל. וגם אם אוכלים את החלבונים שבמוצרים שציינתי, לוקח יותר משעה שלמה למזון להתעכל ועד שהגוף יקבל את המרכיבים.

לכן,חשוב לספק לגוף כל מיני תחליפים של חלבון - אספקה מיידית. בין התחליפים ניתן לסווג את אבקות חלבון למיניהם שאפשר למצוא במוצרים הבאים: סויה (Soy), חלב וביצה (Milk and Egg)  ומי-גבינה (Whey) כאשר לכל אחת יש את היתרונות הייחודיים שלה. הן קיימות במבחר רב של טעמים כדי שיהיה מעניין.

אבל חשוב לזכור שתוספים אלה אינם באים להחליף את החלבון שאתם אוכלים בארוחות הרגילות שלכם. החשיבות שלהם עבורכם היא שאתם יכולים לקבל תוספת של חלבון בקלות, במקרה שבארוחות לא הצלחתם להגיע לכמות החלבון היומית הנחוצה לכם. באופן זה יכולים תוספי החלבון לעזור לכם להשיג את המטרות הספורטיביות שהצבתם לעצמכם.

תחליף נוסף שיספק לכם מיידי, ואפשר לומר שהוא המזון הטוב ביותר אחרי אימון - שייק התאוששות בטעמים שונים וניל שוקו תות או טרופי. זהו פיתוח של טובי הרופאים והמדענים.

המטרה עם השייק זה הספיגה המהירה שלו בגוף והשלמת כל הויטמינים מינרלים חלבונים שהגוף הפסיד באימון.

ועכשיו,אחרי כל ההסבר על החשיבות של חלבונים ותחליפים שלהם, בואו ניגש לשאלה חשובה אחרת: אז כמה גרם חלבון על כל בן אדם לקבל ביום?
בדיוק על זה אנחנו נדבר במאמר הבא. בינתיים אני מזמינה אתכם להיכנס לאתר שלי דיאנה כושר בכיף, ולהתחיל לעשות ספורט - כושר בכיף, להירשם בתיבת רישום שבצד שמאל של האתר - לרשום שם ומייל ולהתחיל לקבל קורס "צעדים בסיסיים של כושר בכיף" - 10 שיעורים של סלסה ו צ'ה צ'ה לגמרי בחינם וישירות למייל ולסיים את השיעור עם שייק טעים J www.DianaFunFitness.com אשמח לשמוע דעתכם ל המאמר. היא חשובה לי. ניפגש במאמר הבא יום מקסים דיאנה כושר בכיף    

 

דיאנה - כושר בכיף - לרקוד, לעשות כושר,לחטב ולשרוף בחוויה לטינית סוחפת ובשיא הכיף, עם הרבה אנרגיות ושמחת חיים. לקבלת הקורס "צעדים בסיסיים של כושר בכיף" - 10 שיעורים בוידאו לגמרי בחינם וישירות למייל כנסו לאתר ותרשמו שם ומייל וכבר למחרת תתחילו לקבל שיעורים, טיפים, וידאו טיפים ועוד http://www.DianaFunFitness.com/free-lessons




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב