דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית המשפט מטיל עונש מאסר בפועל על יבואן שנתפס מבריח סיגריות 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2648 פעמים ]

עו"ד גיל נדל, קידר הללי

לאחרונה, הטיל בית משפט השלום עונש מאסר בפועל וכן קנס כספי בסך של 100, 000 ש"ח על יבואן סיגריות אשר נתפס כמבריח סיגריות במכולה שהוצהר כי היא מכילה מפיות נייר.

עובדות המקרה:
יבואן ייבא לישראל דרך נמל חיפה מכולה שבה נתפסו כ-19, 000 חפיסות סיגריות מזויפות, הנחזות לסיגריות מסוג "מרלבורו לייט". המכולה נתפסה על ידי רשות המכס בחיפה כאשר הוצהר על ידי היבואן כי היא מכילה מפיות נייר. המס שנגרע מקופת המדינה עמד על כ-2.3 מיליון ש"ח, הכוללים מכס, מס קניה ומע"מ. היבואן הורשע ובשלב זה טענו הצדדים לעונש הראוי.

טיעוני היבואן לעונש:
היבואן טען כי הינו תורם לחב"ד מזה שנים רבות, ואף כאשר ירד מנכסיו, המשיך לתרום בעשייה, בהשלמת מניין בבית אבלים, חלוקת מזון לנזקקים ועוד. עוד טען היבואן כי כיום הוא עובד כמגייס כספים לחב"ד, בנו וביתו לומדים בבתי הספר של חב"ד ואם יוטל עליו עונש חמור, ילדיו יפגעו. בנוסף, טען כי הוא בן 55, וכי זו הייתה מעידה חד-פעמית שאינה דרכו, וכתוצאה ממשבר בחייו הפרטיים ירד מנכסיו, איבד את כל רכושו, התגרש מאשתו ואם לארבעת ילדיו, והחל בהליך שיקום. על כן, ביקש היבואן מבית המשפט להתחשב בנסיבות האישיות שלו ולגזור עליו עונש מאסר על תנאי וקנס נמוך במקום מאסר בפועל.

טיעוני רשות המכס לעונש:
רשות המכס טענה כי ליבואן רישום פלילי בנושא של החזקה או ניהול של מקום המשמש למשחקים אסורים. עוד טענה רשות המכס כי חומרת מעשיו של היבואן מתבטאת בכמות הסיגריות המוברחות, בניסיון להחביאן במכולה בעזרת מפיות נייר, בכוונה למסור עובדה מטעה לרשות המכס ובגובה המס ממנו התכוון להתחמק.

רשות המכס טענה כי עבירת ההברחה הפכה להיות מכת מדינה, שכן קל מאד לבצע אותה והיא גורמת לקופת המדינה נזק רב. על כן, ביקשה רשות המכס להטיל על הנאשם מאסר בפועל משמעותי, מאסר על תנאי וקנס גבוה.

גזר הדין:
בית המשפט קבע כי מאחר ומדובר בעבירה חמורה שקלה מאד לביצוע, ואשר הפכה להיות מכת מדינה , עולה הצורך ממשי בהרתעת עבריינים עתידיים, דבר המצדיק להטיל על היבואן עונש מאסר וכן קנס כספי לא מבוטל.

בסופו של דבר, גזר בית המשפט על היבואן עונש של 18 חודשי מאסר וכן קנס כספי על סך 100, 000 ש"ח שניתן להמירו ב-10 חודשי מאסר נוספים.

(ת"פ 1482-06 מ.י. הלשכה המשפטית בית המכס חיפה נ' וכסלר מנחם, גזר-דין מיום 10.2.11, השופטת יעל פרדלסקי. ב"כ הצדדים- למכס- עו"ד הוכמן. לנאשם- עו"ד חרלפ).

עו"ד גיל נדל עוסק בתחום דיני יבוא ויצוא, מסי יבוא ומסים עקיפים, חוזים בינלאומיים, הובלה ושילוח בינלאומי וקנין רוחני. עו"ד נדל מרצה בפורומים מקצועיים רבים כגון מכון היצוא, לשכת עורכי הדין, ארגוני סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, איגוד שלכות המסחר ועוד. לעו"ד נדל מדור קבוע בעיתון "תעשיות", במגזין PORT 2 PORT, ובפרסומים נוספים. חומר נוסף מאת עו"ד נדל ניתן להוריד באתר האינטרנט, בכתובת http://www.nadel-law.co.il האמור לעיל הינו מידע כללי ואינו מהווה חוות דעת משפטית. לקבלת ייעוץ משפטי יש לפנות לעורך דין עם מלוא פרטי המקרה הספציפי.
מידע על ספרים מפרי עטו של עו"ד גיל נדל ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.tradelibrary.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב