דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוג קליני - טיפול בדיכאון וחרדה 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3421 פעמים ]

אתה הולך לעבודה, מנהל יחד עם אשתך את משק הבית ומנסה לשמור על יחסי קרבה עם הילדים. לכאורה, הכל בסדר אצלך. אבל, מה שמפריע לך נמצא מתחת לפני השטח - אתה רוב הזמן פשוט מרגיש רע. האם לא הגיע הזמן להתיישב על ספת הטיפולים ולהיעזר בשירותיו של פסיכולוג קליני?

תחומי הפעילות של פסיכולוג קליני

פסיכולוגיה קלינית היא תחום בפסיכולוגיה אשר עוסק בניתוחן ובפתרונן של בעיות נפשיות. בהתאם לכך, פסיכולוג קליני הוא אדם אשר יושב עם המטופל שלו, משוחח עימו על בעיותיו ומייעץ כיצד להתמודד איתן - וזאת על סמך ניתוחים מורכבים המבוססים על דברי המטופל, ההיסטוריה שלו, שפת הגוף שלו וכן הלאה.

הנושאים שמוגדרים כ'נפשיים' ובהם עוסק הפסיכולוג הקליני רבים ומגוונים, וכוללים טיפול בדיכאון וחרדה, הפרעות שינה, התנהגות אלימה, התמכרויות מכל סוג, הזיות, דימוי עצמי נמוך, קשיים בתקשורת ועוד. רבות מהבעיות האלו נפוצות מאוד וחלקן נמצאות אצל כולנו ברמה כזו או אחרת.

למה ללכת לפסיכולוג קליני?

כאמור, הבעיות שבהן מטפל פסיכולוג קליני נפוצות מאד. למעשה, אחרי מחלות לב ודם, המחלה השכיחה ביותר בעולם היא דיכאון. כן, זו מחלה. וכן, היא מאד נפוצה - אחד מכל ארבעה אנשים עובר תקופת דיכאון לפחות פעם בחייו, וברוב המקרים תקופה זו מלווה בחרדות. למרבה השמחה, העובדות בשטח מראות כי למעלה ממחצית האנשים אשר פונים לטיפול של גורם מקצועי מצליחים להתגבר על המשבר.

פסיכולוג זה לא פסיכיאטר

לא נדיר לשמוע אנשים שנרתעים מהפניה לפסיכולוג קליני בתירוץ שהם אינם משוגעים ושטיפול פסיכולוגי הוא לא מה שהם צריכים. תפיסה זו מאפיינת רבים בחברה, ולא בצדק. בלי קשר לעובדה שמרבית האנשים שמבקרים אצל פסיכולוג הם שפויים בדיוק כמו כל אדם אחר, חשוב להבהיר שפסיכולוג קליני הוא לא פסיכיאטר.

הטיפול שמעניק פסיכולוג קליני שונה בתכלית מזה של פסיכיאטר. נכון, שניהם מטפלים בבעיות נפשיות, ובשניהם המטופל יושב על ספה ואומר לאיש המקצוע את אשר על ליבו. מצד שני, הפתרונות שהם מעניקים שונים בתכלית - בעוד שפסיכיאטר יתמודד פעמים רבות עם מצבים נפשיים קשים ויטפל בהם גם בעזרת תרופות, לפסיכולוג אין הרשאה להענקת תרופות פסיכיאטריות ודרך הטיפול שלו היא בצורת שיחה, שיתוף, ושינוי דפוסי התנהגות.

שיטת הטיפול של פסיכולוג קליני

ההנחה הרווחת כיום היא ששיטת הטיפול העיקרית לדיכאון ולחרדה כוללת מתן כדורים נוגדי דיכאון למיניהם. לא סתם נקראו ילידי שנות השמונים דור הפרוזאק, שם המבטא את הנטייה הטבעית לבחור בפיתרון הקל והמיידי. ואכן, שיטה זו לגיטימית מאד בחלק מהמקרים, אך אינה דרך הטיפול היחידה.

טיפול בחרדה ובדיכאון, הנערך על ידי פסיכולוג קליני מיומן, מתבסס על טיפול התנהגותי- קוגניטיבי, אשר במרכזו זיהוי והתגברות על דפוסי חשיבה לא רצוניים של האדם המדוכא. לא פעם, השילוב שבין תרופות לטיפול פסיכולוגי הוא המומלץ יותר, מאחר ובלי עבודה פסיכולוגית על נפשו של המטופל התרופות יעילות הרבה פחות.

אז איך בוחרים פסיכולוג קליני?

במידה והחלטת לנסות את מזלך בטיפול פסיכולוגי, חשוב שתמצא איש מקצוע שיעזור לך באמת. חשוב לבחון את הוותק המקצועי ואת תחום ההתמחות של הפסיכולוג, בעיקר אם אתה מחפש פסיכולוג ילדים, התמחות שונה לחלוטין מטיפול בבוגרים. אך החשוב ביותר הוא למצוא פסיכולוג קליני שאתה מרגיש בנוח איתו, ויכול לסמוך עליו ולפתוח בפניו את ליבך.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב