דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד אפשר לארגן יום כיף במינימום תקציב 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 3152 פעמים ]

חברות וארגונים רבים נוהגים לארגן יום כיף - אחת הדרכים המקובלות ביותר ליצירת גיבוש בין העובדים, לפרוק מתחים והתנגדויות, וכמובן – לצאת מהשגרה ולאגור כוחות מחודשים. בדרך כלל הגורם אשר אחראי על הפקת ותכנון יום כיף לעובדים היא מנהלת הרווחה או משאבי האנוש, וקיומו של יום זה נקבע כבר בתחילת השנה, עם קביעת לוח הפעילות השנתי והתקציב.


יום כיף הוא שם כולל לפעילות שמחוץ למשרדים, יום שאינו כולל עבודה, הנמשך בדרך כלל יום שלם או אפילו יומיים. יום כיף מתנהל באופן שונה מחברה אחת לשנייה בהתאם לתקציב, לסגנון, למטרה ולמספר האנשים. יש אין סוף אפשרויות להפקת יום כיף, אבל בימינו מקפידים על שימת דגש על תקציב נמוך ככל האפשר.

בירור פרטים וסקר שוק

בכדי לארגן יום כיף בתקציב נמוך מומלץ לברר כמה שיותר פרטים ולבצע סקר שוק מקיף באמצעות האינטרנט. הסעה וקייטרינג הם שני דברים שיש בהם צורך כמעט בכל יום כיף והשוק מציע חברות רבות אשר מספקות זאת. מומלץ לא לבחור בקייטרינג גורמה אשר מייקר מאוד את המנות, ולבחור משהו פשוט ושגרתי יותר. כדאי לזכור שככל שהאתר מרוחק יותר ומספר האנשים גדול יותר, כך יעלה המחיר.


מומלץ לקיים יום כיף בחודשי האביב והסתיו, בהם מזג האוויר נוח לפעילות המתקיימת בחוץ. פעילויות אלו עשויות להיות טיולים בשמורות טבע ברגל או באמצעות אופניים וטרקטורונים, או אפילו ברחבי ערים בעלות סיפורים מעניינים בליווי מדריך. אלו אפשרויות זולות יחסית של יום כיף המספק ערך חינוכי וחברתי המתאים לכמות גדולה של אנשים. כדאי להימנע מתכנון יום כיף הכולל ביקור בספא, במרחצאות או בבריכות כיוון שהעלות גבוהה מאוד ולא מתאימה לכל אחד.

עשו זאת בעצמכם

אפשרות נוספת להפקת יום כיף בעלות נמוכה ומשתלמת היא בישול בשטח. זוהי פעילות אשר משלבת אלמנט מגבש וחווייתי יחד עם אלמנט פונקציונאלי של בישול ארוחה טעימה. מומלץ לרכוש מראש את המצרכים בכדי לצמצם בעלויות נוספות. שכירה של שף אשר יעביר סדנת בישול בשטח היא אופציה מוצלחת נוספת של יום כיף אך כדאי לבקש שהתפריט לא יהיה גורמה אלא עממי יותר כדי להימנע ממצרכים יקרים.


רעיון מגבש נוסף של יום כיף, אשר מספק ערך חווייתי רב הוא קטיף של פטל או של כל פרי אחר. זהו יום כיף יוצא דופן, בעיקר עבור מי שמתגורר בעיר ולא נחשף לפעילות חקלאית. ניתן להעניק את הפירות במתנה לעובדים כבונוס מיוחד על תרומתם. אפשרויות נוספות של יום כיף הם ביקורים במקומות בעלי ערך חינוכי, כגון "דיאלוג בחשיכה" אשר חושף את המשתתפים לחיי העיוורים ומעניק חוויה עוצמתית ומתגמלת.

גלו את הארץ

שמורות טבע בצפון הארץ או בדרומה מציעות אפשרויות רבות ומגוונות של יום כיף, אשר מסייעות בעידוד התיירות. אתרים אלו יחסית אינם יקרים והם מציעים אטרקציות כגון פינות חי, שייט בקייקים, אירוח בדואי ועוד, בעלות משתלמת במיוחד. לרוב גם ניתן לתכנן פעילות של יום כיף שלם, הכולל ארוחות בשטח, מה שמוזיל עוד יותר את העלויות ומקל על התכנון.


יום כיף יכול להתבצע בדרכים רבות ומגוונות. יחד עם זאת, ברוב החברות אין ברירה אלא לקיים יום כיף במסגרת תקציבית מצומצמת, אך גם במקרים אלו האפשרויות אין סופיות, חווייתיות ומהנות מאוד. מומלץ להיות קשוב לסגנון העובדים בכדי שלא לתכנן יום כיף אשר לא יזכה להשתתפות פעילה, ולמקסם את ההנאה של כל הנוכחים.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב