דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים: איך הורים דופקים לילדים את הדימוי העצמי? 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2853 פעמים ]

כל ההורים אוהבים את ילדיהם, ולכל ההורים הילדים זה הדבר הכי חשוב בעולם. עדיין אחוז גדול מההורים מחרב לילדים שלהם את הדימוי העצמי. בוודאי שהם לא עושים זאת בכוונה, אלא בתום לב ומתוך בורות.

דימוי עצמי זו תמונת הדימיון שיש לאדם על עצמו: האם אני שווה או לא שווה. האם אני מספיק טוב כמו שאני או שמא לא מספיק טוב. האם אני אמיץ או פחדן, יפה או מכוער?!

זו מחשבה לא מודעת, שהיא שקופה לאדם. כלומר, האדם במרבית המקרים לא מבחין בה כלל. אדם לא מסתובב ואומר לעצמו "אני לא שווה או לא מספיק טוב", אבל היא נוכחת עמוק בתת מודע וגם מאוד משפיעה. ממש כמו צוללת. נמצאת עמוק, נסתרת מעין, ומאוד משפיעה.

איך הורים מחרבים לילדים את הדימוי העצמי? הילד שבר צלחת: "יש לך ידיים שמאליות". הילד נכשל במתמטיקה: "אתה כמו אבא, גם לך אין חשיבה מתמטית". הילד לא הכין שיעורים או הפריע למורה: "אתה עצלן או יש לך בעיות קשב וריכוז".

ילד נולד כשהוא חף לחלוטין מכל בעיה או פחד. ילד לא נולד עם בעיות או פחדים, עד שההורים שלו, המורים או חברים, לימדו אותו אחרת. ילד לא מבין כלום ומאמין לכל מה שאומרים לו. אם ההורים או המורים אמרו, כנראה שהם צודקים.

וכך, בלי משים, בתום לב ומתוך בורות, הורים מחרבים לילדים שלהם את הדימוי העצמי. מכיוון שדימוי עצמי גבוה הוא תנאי להצלחה בחיים, הרי שהם למעשה מחרבים לילד את החיים.

סדרה של אירועים שבעיני ההורים הם לכאורה קטנים, חסרי משמעות ונשכחים בחלוף דקותיים, נצרבים ב"הארד דיסק" של הילד לנצח. הילד לומד ש"ככה אני" וש"יש לי בעיה עם..." או "אין לי כישרון ל...".

"איך תלמדו את ילדכם להצליח" היא הדרכת הורים חד פעמית בת 4 שעות להורים, שהיא אחד מאירוע הלימוד החשובים ביותר בחיי הורים וילדים.

היא מאפשרת להורים לפתח מודעות עצמית שתחסוך מהם את הטעויות שמחרבות לילדים את החיים. היא מאפשרת שינוי גישה לגבי המושג הצלחה, והחלק של בית ספר בו. היא מאפשרת לקבל כלים מעשיים וישומיים ליצירת דיאלוג אחר, ואפשרות לגדל ילד אחראי, עצמאי, שלם, מאושר.

הנחיית הורים זו מאפשרת שינוי גישה מוחלט לגבי המושג הצלחה, מה יבטיח שהילד יהיה שם, מה הדבר הכי חשוב שהורה צריך לספק לילד, ואיך להמנע מטעויות נפוצות שהורים עושים המחרבים לילד את התוצאות ואת עתידו. מתאים במיוחד להורים הפוגשים אתגרים על רקע בית ספרי ובעיות התנהגות.

רובי שטיינר, אימון אישי ואימון עסקי להגשמה עצמית ולתוצאות יוצאות דופן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב