דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשהיחצן מופיע בתקשורת במקום הלקוח, זה טוב ללקוח? לא בטוח.. 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2486 פעמים ]

כשהיחצן מופיע בתקשורת במקום הלקוח, זה טוב ללקוח? לא בטוח..

התופעה שפעם היתה נדירה, הולכת ותופסת תאוצה בימינו. היחצנים מקיימים מסיבות עיתונאים או יוזמים הופעה בתקשורת בשם הלקוח, שלעיתים קרובות אינו מופיע כלל אלא שולח את היחצן או יועץ התקשורת לדבר בשמו.

מי שהעלו את העניין לכותרות הם היחצנים הידועים רני רהב ומוטי מורל שממש עושים רושם של נלהבים להופיע בתקשורת כמעט בכל הזדמנות ולדברר וליחצן את הלקוח.

לכאורה ,תופעה שהלקוח אמור להיות מרוצה ממנה. הנה איש המקצוע המנוסה והידוע, תופס את מקומו ומייצג אותו מול התקשורת בענייניו שעל סדר היום.

אם נתייחס לדוגמאות ספציפיות, כולנו זוכרים את הסאגה הבלתי נגמרת של רני רהב כשייצג את שרי אריסון ובנק הפועלים בתקשורת, באופן אגרסיבי ולעיתים די בוטה כשהשתלח לדוגמא בשלי יחימוביץ בשם לקוחותיו מהעשירון  העליון , ובראשם כמובן שרי אריסון.

רהב הגדיל לעשות והפך את עצמו במשך השנים כנציג נאמן של העשירון העליון עם אג'נדה על "תרומתם" לחברה ולכלכלה בישראל. מה שבהחלט נתון לויכוח ולמחלוקת אם אכן כך פני הדברים..

מוטי מורל אף הוא, נקט בשנים האחרונות גישה ישירה של ייצוג לקוחותיו בתקשורת והופעה במקומם במסיבות עיתונאים או הופעות בתקשורת. תיק קצב המתוקשר היה אולי קו פרשת המים  כאשר מורל ושותפו דאז צור החליטו לעזוב את הלקוח " שלא שמע לעצתם ".

לאחרונה התפרסם מוטי מורל בקמפיין שעשה רושם יותר כקמפיין פרסום עם סלוגן ומיתוג ,כוונתי למשקיעי הגז והנפט הקטנים (כמה ציניות יש בשם כזה...),במלחמתם שעברה לדעתי ולדעת רבים כל גבול כנגד פרופ' ששינסקי אישית לאור מסקנותיו בנוגע לתמלוגים שאמורים טייקוני האנרגיה ובראשם יצחק תשובה, להעביר למדינה ולכולנו בעצם.

בדוגמאות שציינתי למעשה ניכשלו רהב ומורל ולא הצליחו במשימתם. יש עוד דוגמאות רבות לקמפיינים שלהם ושל יחצנים אחרים שנקטו באסטרטגיה דומה, להופיע "בפרונט" במקום הלקוח.

הנזק העיקרי שעשוי להיגרם  ללקוחות במקרים של "היחצן בפרונט" כאשר הלקוח מוצנע וכמעט לא מופיע בתקשורת והיחצן נישכב על הגדר במקומו, היא בעיית אמינות בקרב הציבור. מטבע הדברים יחצן או יועץ תקשורת דווקא כשמדובר בדמות ידועה ומפורסמת כמו רהב ומורל, יוצר אנטגוניזם מתמשך כלפי הלקוח  בבחינת -למה הוא מפחד להופיע בעצמו בתקשורת ושולח שכיר חרב מקצועי שידבר במקומו? הרושם מתקבל ביתר שאת כשמדובר בדמויות מפתח במשק בעלי עוצמה כלכלית.

לסיכום – אסטרטגיית היחצן הנחשף והלקוח הניסתר טובה אם בכלל במקרים מעטים בלבד.

הנזק ללקוח ולעסקיו הרבה יותר משמעותי מהתועלת המעטה אם בכלל שתצמח לו בטווח הקצר אם יבחר ביועץ תקשורת שיופיע במקומו ויציג את מסריו, אולי בצורה מקצועית יותר אבל תוך כדי פגיעה באמינותו. רמי לוי ופנינה רוזנבלום כמובן, יכולים לשמש אנטי תיזה ואסטרטגיה הפוכה לתופעת "הלקוח המסתתר והיחצן הנחשף", כאשר בכל הזדמנות הם מופיעים בעצמם בתקשורת ומיחצנים את עצמם ועיסקיהם בצורה אמינה ולא רעה בכלל במשך שנים.  אז לשיקולכם...

מוטי קפלן – יועץ ומרצה ליחסי ציבור ותקשורת שיווקית

www.mkimc.com

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב