דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין ידידותיים- האם זה אפשרי? 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 2428 פעמים ]

חתן וכלה עומדים מתחת לחופה ביום המאושר בחייהם. הם שמחים ואופטימיים, מרוצים לראות את כל קרוביהם, בני המשפחה והחברים שהתאספו והתפנו מעיסוקיהם כדי להיות איתם ביום זה. החתן והכלה בטוחים בעצמם, הם מאמינים שהם עושים את ההחלטה הנכונה, הם בטוחים שחייהם יהיו נהדרים ביחד ושמחים שמצאו זה את זה. שניהם לא רוצים לחשוב ברגע הזה על כל דבר שיכול לפגוע בשמחה ולכן הם דוחקים את החששות. המילה גירושין, מן הסתם, לא תישמע כלל באירוע.

אך הסטטיסטיקה משחקת לרעת הזוג שלנו. בישראל כרבע מהזוגות עוברים גירושין, ובארצות מערביות אחרות הנתון לגבי גירושין אפילו גבוה יותר. זוגות רבים דוחים גירושין עד למצב של "אין ברירה", והם כבר לא מסוגלים, בלשון המעטה, לסבול זה את זה. התנהגות זו אולי מרחיקה את ה"קץ" ומאפשרת לבני הזוג להיות יותר זמן ביחד ולגדל את ילדיהם אך יש לה השלכות לא נעימות ולעיתים קרובות היא מובילה ליחסי גירושין עכורים ולא נעימים בין כל המעורבים.

מה עושים? כיצד שומרים על יחסים תקינים גם במקרה של גירושין? האם הדבר אפשרי בכלל? ומדוע זה משנה, הרי ככלות הכול, אחרי גירושין, לא תחיו יותר זה עם זה וגם אם יש לכם ילדים, אתם לא חייבים להיות החברים הכי טובים אחד של השני.

קודם כל ברור שהדבר חשוב. גם אם אין לכם ילדים, אתם חולקים הרבה זיכרונות טובים ביחד, ואפילו אם הגעתם למצב של גירושין, הרי שחבל שמכל הקשר הארוך ביניכם יישארו רק טעם מר וחיכוכים. אם יש לכם ילדים, הרי שהשמירה על קשר טוב עוד לפני גירושין חשובה למען המשפחה. בסך הכול, בן הזוג או בת הזוג תמיד ימשיכו להיות חלק מחייכם ואתם תמשיכו לבלות איתם זמן במהלך אירועים משפחתיים ובחגים. יכול להיות גם שמתישהו בעתיד לאחד מבני הזוג או לשניהם יהיו בני זוג משלהם וחשוב לשמור על קשר טוב בין כל בני המשפחה המורחבת, גם אם הקשרים החדשים יוצרים לעיתים קינאה ומלווים בבעיות חדשות.

אז איך עושים את זה? איך ממשיכים הלאה למרות כל המשקעים? דבר ראשון השתדלו להימנע ממצב שבו לא תוכלו להסתכל אחד על השני לאחר גירושין. רצוי לפנות לטיפול זוגי כאשר הבעיות מתחילות ליצור קרע בין בני הזוג. אם כבר הגעתם להחלטה על גירושין, מומלץ שתפנו לטיפול זוגי שיעזור לכם לעבור גירושין בשלום. אפשר גם לבחור לפנות למגשר במקום לעורך דין. גישת המגשר שונה ופועלת למען שוויון והסכמה, לעומת גישת עורכי הדין המונעים, הרבה פעמים, משאיפת רווח.

זכרו, כל קשר עדיף לסיים בצורה הטובה ביותר. לפעמים קשרים שליוו אותנו תקופה ארוכה אינם מתאימים לנו עוד, אך בכל מקרה כדאי לנו לסיים אותם בדרך טובה וחיובית. לא רק קשרי זוגיות שהובילו בסופו של דבר למצב של גירושין. אחרי הכול גירושין שמסתיימים בצורה האיומה והקיצונית ביותר יוכלו להרחיק אותנו מהקשר הבא בחיינו, קשר שיכול להיהפך להיות קשר אהבה רציני, אמיתי ומאריך חיים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב