דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נורת לדים: יקר אבל נהדר 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 2157 פעמים ]

כולנו יודעים כמה נורות לדים הן ירוקות וידידותיות לסביבה, אבל השאלה היא: האם בכלל אכפת לישראלים מחסכון באנרגיה ומנורות לדים? האם אפשר לצפות לתרומה לאיכות הסביבה מצד משפחות שהולכות ועושות ברביקיו בפארק הירקון ומשאירות אחריהן הרס וחורבן, למרות ששני מטר ליד יש פח אשפה? האם אפשר בכלל לצפות למשהו מאנשים שהולכים בים וזורקים עטיפות של קרטיבים, בדלים של סיגריות, בקבוקי שתייה ריקים בחוף הים? המנטאליות הטיפוסית של הישראלי היא אדישה, מזהמת ומתעלמת לחלוטין מנושא איכות הסביבה. אפשר היה להעיז ולומר שהמנטאליות הישראלית היא אדישה באופן "חייתי", אבל חיה, מצד שני, לא נוטעת הרס וחורבן בסביבתה, והיא מהווה חלק כולל מאיזון אקולוגי בטבע.

הבשורה האופטימית שמפיחה קצת אור בעניין היא שלא כולנו כאלו אדישים לאיכות הסביבה. יש אנשים שמנסים לעשות את חלקם בשמירה על הסביבה, גם אם הדבר מבדיל אותם מהמוני אנשים אחרים ומסמל אותם אוטומאטית בתור "ווירדוז". יש כאלו שממחזרים ניירות, יש אחרים המפרידים בין אשפה למחזור לאשפה רגילה, יש כאלו המחליפים את כל הנורות בביתם אל נורות לדים, שהן גם חסכוניות באנרגיה וגם ידידותיות לסביבה. אבל האם באמת החלפה אל נורות לדים תעשה הבדל? ובכן, על ידי החלפת נורת הלוגן לנורת לדים אפשר לחסוך בחשבון החשמל. אם כל בית בארצנו יחליף שלושה נורות לדים, באנרגיה שתיוותר אפשר להאיר רחוב שלם!

נורות לדים השתלטו לאט לאט ובשקט על עולם התעשייה, המסחר והדרכים. חברות רבות רואות את היתרונות בשימוש בכל אותם גופי תאורה הנדרשים ליעילות גבוהה אך גם לבזבוז אנרגיה נמוך. חלק מהשימושים האלה כוללים פנסי רחוב, פנסים בכבישים, אורות של אופניים, שלטי הכוונת תנועה ועוד.

הצרכן הישראלי עדיין מחרים את אותן נורות לדים מביתו. האם זו שאלה של אופנת גופי תאורה? האם צריך להיות פה חלוץ אחד בודד שיעשה את המעבר הראשון אל גופי תאורה חסכוניים ויסחף עוד אנשים אחריו? האם כולנו כמו עדר שזקוק למנהיג שיהיה לו אומץ לעשות את ההבדל, או שזו בכלל לא שאלה של קונפורמיזם, אלא פשוט המחיר היקר מרתיע אותנו?

לא רק התעשייה, גם עולם העיצוב אימץ גופי תאורה מסוגי לדים. לאחרונה אנחנו עדים לפופולאריות ההולכת וגדלה של גופי תאורה מסוג לדים בתחום האדריכלות, במיוחד בתחום עיצוב הגינות. חלק מהמעצבים רגישים יותר לכל הנושא של איכות הסביבה וחסכון אנרגיה, וחלקם פשוט מתחברים אל הפרקטיות הנוחה והיעילה של גופי תאורה לדים. לא משנה מהי הסיבה – התוצאה היא משמעותית.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב